Ďalší z modelov rodiny "X" bavorskej automobilky BMW zakrátko zavíta na svetové automobilové trhy. Po sérii mnohých "spy photos" sa dnes konečne uvoľnili fotografie, ktoré zachytávajú BMW X1 v nefalšovanej podobe.
Nemecká automobilka BMW po mnohých fotografiách, na ktorých bolo vidieť viac krycej hmoty ako reálnych tvarov, konečne zverejnila prvé fotografie svojho modelu X1. Najnovší člen rodiny terénnych modelov „X“ kombinuje komponenty podvozka z BMW 1, niektoré prvky zasa požičia BMW 3. Oproti BMW 1 bude mať novinka pochopiteľne zvýšenú svetlosť podvozka, trojka poskytne pohon všetkých kolies xDrive.
Tvary nového BMW X1 neprekvapia, nesú kombináciu prvkov posledných modelov automobilky. V zadných partiách možno nájsť inšpiráciu novým BMW 5 GT, prípadne limuzínou radu 7. Predná časť je veľmi elegantná, dominantu tvoria veľké ľadvinky a svetlomety spolu s nárazníkom, ktorý je chránený tmavým plastom. Celkovo si novinka zanechala tvary konceptu X1 predstaveného v minulom roku v Paríži, zmenili sa iba detaily. Interiér bude určite napĺňať kvalitatívne a estetické nároky zákazníkov, dizajnéri automobilky si dali skutočne záležať.
Od začiatku predaja modelu si bude možné vybrať z jedného benzínového a trojice naftových agregátov. Post základnej motorizácie budú zastávať benzínový motor 18i a naftový 18d v kombinácii s pohonom xDrive. Ponuka bude nasledovať naftovými agregátmi 20d (177 koní) a 23d (204 koní). Neskôr pribudne najsilnejší agregát v ponuke, benzínový 28i, taktiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive.
Výroba modelu BMW X1 bude prebiehať v továrni automobilky v Lipsku, svetová premiéra je naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte. Predaj modelu by mal byť zahájený krátko po premiére.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.