Dva italští nadšenci ze studia Car & Vintage se na dálkové rallye Dakar-2022 představí ve 30 let starém kupé Porsche 911. Vůz dostal přepracovaný podvozek, 35 palcová terénní kola a upravený motor, který nyní produkuje 300 koní.
Neobvyklý vůz pro jeden z nejtěžších rallye závodů planety byl postaven na základě Porsche 911 (964) Carrera 4 modelu z roku 1991. Vůz byl vybaven ochrannou klecí a zcela přepracovaným odpružením, aby vydržel drsné terénní podmínky. Původní kola byla nahrazena obrovskými 35 palcovými koly s terénními pneumatikami. Sporťák navíc dostal velkou palivovou nádrž o objemu 160 litrů.
Původní plochý , vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, byl upravený a díky tomu nyní poskytuje místo původních 250 koní současných 300 koní. Výkon motoru je přenášen přes 5 stupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pro zajímavost můžeme uvést, že sériový vůz s 250 koni a 310 N.m. umí stovku za 5,7 s a zvládne se rozjet až na 260 km/h.
Podle samotných nadšených závodníků Alberta Vassala a Agostina Rizzardiho se třicetileté Porsche už zúčastnilo extrémního Tunisia Desert Challenge. Kupé v rámci soutěže najelo přes saharskou poušť přes 2,5 tisíce kilometrů. Testování vozu v plnohodnotném režimu rally-raid trvalo osm dní. Trasa Dakaru je však znatelně delší – téměř 6 tisíc kilometrů.
Připomeneme, že již dříve bylo oznámeno, že se Dakaru 2022 zúčastní nejméně dvě staré Lady Niva. S jednou z Niv pojede posádka, která získala podporu od AvtoVAZ. Druhé ruské SUV patří týmu z Francie. V tomto voze se otec jednoho z pilotů zúčastnil rallye v 80. letech, ale nikdy se nedostal do finále. A teď chce dokončit to, co jeho otec začal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?