Dva italští nadšenci ze studia Car & Vintage se na dálkové rallye Dakar-2022 představí ve 30 let starém kupé Porsche 911. Vůz dostal přepracovaný podvozek, 35 palcová terénní kola a upravený motor, který nyní produkuje 300 koní.
Neobvyklý vůz pro jeden z nejtěžších rallye závodů planety byl postaven na základě Porsche 911 (964) Carrera 4 modelu z roku 1991. Vůz byl vybaven ochrannou klecí a zcela přepracovaným odpružením, aby vydržel drsné terénní podmínky. Původní kola byla nahrazena obrovskými 35 palcovými koly s terénními pneumatikami. Sporťák navíc dostal velkou palivovou nádrž o objemu 160 litrů.
Původní plochý , vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, byl upravený a díky tomu nyní poskytuje místo původních 250 koní současných 300 koní. Výkon motoru je přenášen přes 5 stupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pro zajímavost můžeme uvést, že sériový vůz s 250 koni a 310 N.m. umí stovku za 5,7 s a zvládne se rozjet až na 260 km/h.
Podle samotných nadšených závodníků Alberta Vassala a Agostina Rizzardiho se třicetileté Porsche už zúčastnilo extrémního Tunisia Desert Challenge. Kupé v rámci soutěže najelo přes saharskou poušť přes 2,5 tisíce kilometrů. Testování vozu v plnohodnotném režimu rally-raid trvalo osm dní. Trasa Dakaru je však znatelně delší – téměř 6 tisíc kilometrů.
Připomeneme, že již dříve bylo oznámeno, že se Dakaru 2022 zúčastní nejméně dvě staré Lady Niva. S jednou z Niv pojede posádka, která získala podporu od AvtoVAZ. Druhé ruské SUV patří týmu z Francie. V tomto voze se otec jednoho z pilotů zúčastnil rallye v 80. letech, ale nikdy se nedostal do finále. A teď chce dokončit to, co jeho otec začal.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?