Dva italští nadšenci ze studia Car & Vintage se na dálkové rallye Dakar-2022 představí ve 30 let starém kupé Porsche 911. Vůz dostal přepracovaný podvozek, 35 palcová terénní kola a upravený motor, který nyní produkuje 300 koní.
Neobvyklý vůz pro jeden z nejtěžších rallye závodů planety byl postaven na základě Porsche 911 (964) Carrera 4 modelu z roku 1991. Vůz byl vybaven ochrannou klecí a zcela přepracovaným odpružením, aby vydržel drsné terénní podmínky. Původní kola byla nahrazena obrovskými 35 palcovými koly s terénními pneumatikami. Sporťák navíc dostal velkou palivovou nádrž o objemu 160 litrů.
Původní plochý , vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, byl upravený a díky tomu nyní poskytuje místo původních 250 koní současných 300 koní. Výkon motoru je přenášen přes 5 stupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pro zajímavost můžeme uvést, že sériový vůz s 250 koni a 310 N.m. umí stovku za 5,7 s a zvládne se rozjet až na 260 km/h.
Podle samotných nadšených závodníků Alberta Vassala a Agostina Rizzardiho se třicetileté Porsche už zúčastnilo extrémního Tunisia Desert Challenge. Kupé v rámci soutěže najelo přes saharskou poušť přes 2,5 tisíce kilometrů. Testování vozu v plnohodnotném režimu rally-raid trvalo osm dní. Trasa Dakaru je však znatelně delší – téměř 6 tisíc kilometrů.
Připomeneme, že již dříve bylo oznámeno, že se Dakaru 2022 zúčastní nejméně dvě staré Lady Niva. S jednou z Niv pojede posádka, která získala podporu od AvtoVAZ. Druhé ruské SUV patří týmu z Francie. V tomto voze se otec jednoho z pilotů zúčastnil rallye v 80. letech, ale nikdy se nedostal do finále. A teď chce dokončit to, co jeho otec začal.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.