Dva italští nadšenci ze studia Car & Vintage se na dálkové rallye Dakar-2022 představí ve 30 let starém kupé Porsche 911. Vůz dostal přepracovaný podvozek, 35 palcová terénní kola a upravený motor, který nyní produkuje 300 koní.
Neobvyklý vůz pro jeden z nejtěžších rallye závodů planety byl postaven na základě Porsche 911 (964) Carrera 4 modelu z roku 1991. Vůz byl vybaven ochrannou klecí a zcela přepracovaným odpružením, aby vydržel drsné terénní podmínky. Původní kola byla nahrazena obrovskými 35 palcovými koly s terénními pneumatikami. Sporťák navíc dostal velkou palivovou nádrž o objemu 160 litrů.
Původní plochý , vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, byl upravený a díky tomu nyní poskytuje místo původních 250 koní současných 300 koní. Výkon motoru je přenášen přes 5 stupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pro zajímavost můžeme uvést, že sériový vůz s 250 koni a 310 N.m. umí stovku za 5,7 s a zvládne se rozjet až na 260 km/h.
Podle samotných nadšených závodníků Alberta Vassala a Agostina Rizzardiho se třicetileté Porsche už zúčastnilo extrémního Tunisia Desert Challenge. Kupé v rámci soutěže najelo přes saharskou poušť přes 2,5 tisíce kilometrů. Testování vozu v plnohodnotném režimu rally-raid trvalo osm dní. Trasa Dakaru je však znatelně delší – téměř 6 tisíc kilometrů.
Připomeneme, že již dříve bylo oznámeno, že se Dakaru 2022 zúčastní nejméně dvě staré Lady Niva. S jednou z Niv pojede posádka, která získala podporu od AvtoVAZ. Druhé ruské SUV patří týmu z Francie. V tomto voze se otec jednoho z pilotů zúčastnil rallye v 80. letech, ale nikdy se nedostal do finále. A teď chce dokončit to, co jeho otec začal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?