Letní edice Gumbalkanu pomalu klepe na dveře a tak není čas ztrácet čas. První úpravy jsou už za námi. Další nás ještě čekají.
Ač byly plány na úpravu našeho BMW 318i byly velkolepé, jak to tak bývá, nebyl pořádně na nic čas. Až nyní jsme se s kolegou sešli a udělali pár nejnutnějších úprav ve stylu pokus a omyl.
Kryt pod motorPři jízdě v terénu je nejchoulostivějším místem celého vozu olejová vana motoru. Když auto skočí na ostrý kámen, tak jsme dojezdili. O ekologické katastrofě apokalyptických rozměrů ani nemluvě.
A tak jsme s vozem najeli nad montážní jámu. Sundali plastový kryt motoru a zkoumali, jak nejlépe, nejrychleji a nejlevněji ochránit toto zranitelné místo. Nejprve jsme hledali vhodný materiál, ale mezi odpadem na vyhození nebyl žádný plech vhodných rozměrů a tloušťky. Proto jsme zavítali do nejbližší výkupny drahých kovů, kde nám do oka padl silný plech. Slovo dalo slovo a výměnnou za pár drobných mi v ruce přistála velká karboflexka a ať si uříznu, kolik potřebuju.
Materiál na kryt motoru tedy máme, teď jen jak a kam ho přidělat. Nejprve jsme vzali hliníkový U profil a velice technicky bez měření s pomocí kleští a kladiva jsme vytvarovali pomocný rám, který se příchytil samovruty do karosérie E46. Jelikož je hliník slabý, vyztužili jsme ho kouskem prkna, které se válelo kousek od vozu.
Výsledek nás nadchl, ale přeci jen by to chtělo přidat. Proto jsme opět samovruty přidali překližku. Ta je uchycena jak v pomocném hliníko-prkenném rámu, tak i v plastových dílech, kde byl dříve uchycen plastový kryt motoru. Teď už držák krytu drží tak, že se na něm dají dělat shyby (odzkoušeno na vlastní kůži).
Pak už jen přišel čas na samotnou montáž ochranného plechu. Jelikož se samovrutnými šrouby máme nejlepší zkušenost, sáhli jsme po nich i nyní. Prošroubovat silný plech s rukami nad hlavou nebyla žádná sranda, ale dílo se podařilo. Jelikož naše estetické vnímání je na levelu 1000, dali jsme přes funkční kryt ještě ten ozdobený, co tam dávali Bavoři v továrně.
Z výsledku jsme nadšeni a chlubíme se s ním na potkání. Plech je tak silný, že by nás vydržel rány kladivem a věříme, že by snad přežil i výbuch miny. Jediný problém bude do budoucna s výměnou oleje. Výpušťák je momentálně nepřístupný. Ale to je problém našeho budoucího já, takže nás to teď netrápí.
Jelikož dlouhé články nikdo nečte až do konce, skočíme v nejlepším a další úpravy si necháme na příště. Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.