Letní edice Gumbalkanu pomalu klepe na dveře a tak není čas ztrácet čas. První úpravy jsou už za námi. Další nás ještě čekají.
Ač byly plány na úpravu našeho BMW 318i byly velkolepé, jak to tak bývá, nebyl pořádně na nic čas. Až nyní jsme se s kolegou sešli a udělali pár nejnutnějších úprav ve stylu pokus a omyl.
Kryt pod motorPři jízdě v terénu je nejchoulostivějším místem celého vozu olejová vana motoru. Když auto skočí na ostrý kámen, tak jsme dojezdili. O ekologické katastrofě apokalyptických rozměrů ani nemluvě.
A tak jsme s vozem najeli nad montážní jámu. Sundali plastový kryt motoru a zkoumali, jak nejlépe, nejrychleji a nejlevněji ochránit toto zranitelné místo. Nejprve jsme hledali vhodný materiál, ale mezi odpadem na vyhození nebyl žádný plech vhodných rozměrů a tloušťky. Proto jsme zavítali do nejbližší výkupny drahých kovů, kde nám do oka padl silný plech. Slovo dalo slovo a výměnnou za pár drobných mi v ruce přistála velká karboflexka a ať si uříznu, kolik potřebuju.
Materiál na kryt motoru tedy máme, teď jen jak a kam ho přidělat. Nejprve jsme vzali hliníkový U profil a velice technicky bez měření s pomocí kleští a kladiva jsme vytvarovali pomocný rám, který se příchytil samovruty do karosérie E46. Jelikož je hliník slabý, vyztužili jsme ho kouskem prkna, které se válelo kousek od vozu.
Výsledek nás nadchl, ale přeci jen by to chtělo přidat. Proto jsme opět samovruty přidali překližku. Ta je uchycena jak v pomocném hliníko-prkenném rámu, tak i v plastových dílech, kde byl dříve uchycen plastový kryt motoru. Teď už držák krytu drží tak, že se na něm dají dělat shyby (odzkoušeno na vlastní kůži).
Pak už jen přišel čas na samotnou montáž ochranného plechu. Jelikož se samovrutnými šrouby máme nejlepší zkušenost, sáhli jsme po nich i nyní. Prošroubovat silný plech s rukami nad hlavou nebyla žádná sranda, ale dílo se podařilo. Jelikož naše estetické vnímání je na levelu 1000, dali jsme přes funkční kryt ještě ten ozdobený, co tam dávali Bavoři v továrně.
Z výsledku jsme nadšeni a chlubíme se s ním na potkání. Plech je tak silný, že by nás vydržel rány kladivem a věříme, že by snad přežil i výbuch miny. Jediný problém bude do budoucna s výměnou oleje. Výpušťák je momentálně nepřístupný. Ale to je problém našeho budoucího já, takže nás to teď netrápí.
Jelikož dlouhé články nikdo nečte až do konce, skočíme v nejlepším a další úpravy si necháme na příště. Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.