Letní edice Gumbalkanu pomalu klepe na dveře a tak není čas ztrácet čas. První úpravy jsou už za námi. Další nás ještě čekají.
Ač byly plány na úpravu našeho BMW 318i byly velkolepé, jak to tak bývá, nebyl pořádně na nic čas. Až nyní jsme se s kolegou sešli a udělali pár nejnutnějších úprav ve stylu pokus a omyl.
Kryt pod motorPři jízdě v terénu je nejchoulostivějším místem celého vozu olejová vana motoru. Když auto skočí na ostrý kámen, tak jsme dojezdili. O ekologické katastrofě apokalyptických rozměrů ani nemluvě.
A tak jsme s vozem najeli nad montážní jámu. Sundali plastový kryt motoru a zkoumali, jak nejlépe, nejrychleji a nejlevněji ochránit toto zranitelné místo. Nejprve jsme hledali vhodný materiál, ale mezi odpadem na vyhození nebyl žádný plech vhodných rozměrů a tloušťky. Proto jsme zavítali do nejbližší výkupny drahých kovů, kde nám do oka padl silný plech. Slovo dalo slovo a výměnnou za pár drobných mi v ruce přistála velká karboflexka a ať si uříznu, kolik potřebuju.
Materiál na kryt motoru tedy máme, teď jen jak a kam ho přidělat. Nejprve jsme vzali hliníkový U profil a velice technicky bez měření s pomocí kleští a kladiva jsme vytvarovali pomocný rám, který se příchytil samovruty do karosérie E46. Jelikož je hliník slabý, vyztužili jsme ho kouskem prkna, které se válelo kousek od vozu.
Výsledek nás nadchl, ale přeci jen by to chtělo přidat. Proto jsme opět samovruty přidali překližku. Ta je uchycena jak v pomocném hliníko-prkenném rámu, tak i v plastových dílech, kde byl dříve uchycen plastový kryt motoru. Teď už držák krytu drží tak, že se na něm dají dělat shyby (odzkoušeno na vlastní kůži).
Pak už jen přišel čas na samotnou montáž ochranného plechu. Jelikož se samovrutnými šrouby máme nejlepší zkušenost, sáhli jsme po nich i nyní. Prošroubovat silný plech s rukami nad hlavou nebyla žádná sranda, ale dílo se podařilo. Jelikož naše estetické vnímání je na levelu 1000, dali jsme přes funkční kryt ještě ten ozdobený, co tam dávali Bavoři v továrně.
Z výsledku jsme nadšeni a chlubíme se s ním na potkání. Plech je tak silný, že by nás vydržel rány kladivem a věříme, že by snad přežil i výbuch miny. Jediný problém bude do budoucna s výměnou oleje. Výpušťák je momentálně nepřístupný. Ale to je problém našeho budoucího já, takže nás to teď netrápí.
Jelikož dlouhé články nikdo nečte až do konce, skočíme v nejlepším a další úpravy si necháme na příště. Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?