Firma Brabus si připravila tuningový balíček pro elektrický sedan Mercedes-Benz EQS. Namísto zvýšení výkonu a maximální rychlosti slavný úpravce vsadil na zvýšení efektivity a tím spojeného dojezdu.
Ač něco takového na první pohled vypadá ve spojení s firmou, jako je Brabus, přinejmenším zvláštně. On to ve skutečnosti zas tak špatný nápad není. Elektromobilů přibývá a když si na něco jejich majitelé stěžují, tak je to právě dojezd. Možná se nám tady rýsuje nový tuningový směr.
Ale přijede zpátky k EQS. Tento 5,2 metrů dlouhý sedan má úžasný odpor vzduchu pouhých Cx 0,2 a u verze 450+ dojezd slušných 730 Km (dle WLTP). Brabus tvrdí, že skvělou aerodynamiku vozu ještě vylepšili.
Vpředu se objevil nový splitter z uhlíkových vláken a karbonové obložení přívodu vzduchu k chladiči a brzdám. Na zádi vozu přibil přepracovaný difuzor a spiler na víku kufru. Dále přibyly značkové ráfky o velikosti až 22 palců. Další, co přispělo ke snížení aerodynamického odporu, bylo snížení světlé výšky vozu. A to konkrétně o 15 mm vpředu a o 20 mm vzadu.
Výsledkem veškerých těchto úprav je zlepšení efektivity vozu o 7,2 %. Brabus uvádí, že při dlouhých cestách vyšší rychlostí se díky tomu může dojezd zvýšit až o 50 km.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?