Reportáž: Legendární Camry se vrací a bude lepší než Superb

-jka / AutoRoad.cz, 24. listopadu 2018, 08:09 Aktualizováno 24.11.2018, 08:24 Google+

Poslední pracovní den tohoto týdne jsme měli naprosto jedinečnou možnost zúčastnit se vůbec prvního oficiálního představení nové Camry v České republice. I když se toto auto začne vyrábět až za několik měsíců, k dispozici jsme měli ručně skládaný předprodukční automobil, který sice bude odpovídat 1:1 reálnému vozu, díky ruční práci je však jeho hodnota mnohonásobně vyšší. S jakými pocity jsme tedy odcházeli domů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.11. 16:56) Napište svůj názor
Toyota Camry

Toyota Camry | foto: Toyota

Sdílejte článek

Na úplném začátku vám však musíme vysvětlit, proč o Toyotě Camry mluvíme jako o legendě - tohle auto je tu s námi již 36 let! Bohužel pro Evropany Camry až tak známá není, v roce 2004 se zde přestala prodávat z důvodu přísnějších emisních limitů. Prodejní čísla však hovoří jasně - na ostatních kontinentech je Camry nejoblíbenějším a neprodávanějším sedanem vůbec. S jakými kartami se tedy po letech vrací zpět do Evropy? A proč si myslíme, že oblíbeným sedanům střední třídy tohle auto pořádně zatopí?

Toyota Camry bude totiž nabízet nejvíce prostoru i komfortu ve své třídě. I když by se to nemělo příliš říkat, Camry je v podstatě shodná s Lexusem ES, který je pouze nabízen pod prémiovou značkou. Evropská verze Camry bude mít navíc propracovanější podvozek a odpružení, než verze distribuované na ostatní kontinenty - Evropský zákazník je hold náročnější, než ti ostatní. Camry spadá do segmentu D, kde na ní čekají oblíbení konkurenti v podobě VW Passat a Škoda Superb. Jak si stojí Camry ve srovnání s těmito stálicemi?

img-responsive

Toyota Camry | foto: Toyota

Je potřeba si uvědomit, že hlavní konstruktér Masato Katsumata jistě neměl v plánu navrhnout takové auto, které by zlikvidovalo evropskou konkurenci. Camry se bez evropského trhu obešla 14 let, nicméně nyní Toyota cítí mezeru na trhu, kterou by mohla zacelit. I když v neprospěch hovoří pouze jedna karosářská varianta - sedan, hlavní výhodou by mohlo být dokonalé načasování z hlediska pohonné jednotky. Evropský trh segmentu D totiž v tuto chvíli stojí na naftových vozech koncernu VW, zájem o diesely však v posledních letech upadá, což není jen osobní dojem, ale statisticky podložený fakt. V takovou chvíli pak může hybridní Camry působit jako dokonalé řešení.

Výhradně hybridní

K dispozici bude jediná pohonná jednotka, kterou je benzinový hybridní pohon 2,5 e-CVT 4. generace. Celkový výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k) a slibuje opravdu reálnou spotřebu 4,2 až 4,3 litru. Toyota slibuje, že všechny neduhy předchozích hybridních motorů jsou zde odstraněny - reálná spotřeba už je příjemná i na dlouhých trasách, stejně jako zvuk, který motor produkuje. Navíc tato hybridní jednotka nabízí nejvyšší termodynamickou účinnost a možnost udržovat v čistě elektrickém režimu rychlost až 125 km/h. 

Srovnání s konkurencí

Ve všech dostupných parametrech pak působí nová Camry lépe, než ostatní vozy střední třídy, například oproti Passatu je o 12 cm delší a prostor na zadních sedadlech je opravdu velkorysý. S kufrem o objemu 524 litrů pak zapadá Camry spíše do průměru, pokud ji budeme srovnávat s ne-hybridními vozy. Co máme u japonských vozidel však opravdu rádi je fakt, že Camry bude v dané cenové hladině vždy lépe vybavená, než konkurenční vozy. Nejvíce pak oceňujeme, že jsou všechny bezpečnostní systémy součástí základní výbavy!

Cenová politika

Nová Camry se začne vyrábět v únoru příštího roku a na silnicích ji začneme vídat od přelomu dubna a května. Nabízena bude ve třech výbavových verzích (Comfort, Prestige a Executive) v cenové hladině 920 000 až 1 050 000 korun. V nejvyšší výbavě nebude chybět 12" Infotainment, čistička vzduchu Nanoe, JBL audio systém o výkonu 800 wattů a VIP prostor na zadních sedadlech. Pro Toyotu pak mluví především propracovaný hybridní pohon, elegance, bezpečnost a nejvyšší příčky spolehlivosti. 

Absolutní topem je však cenová nabídka, která bude určená pro firemní odběratele, kterými je tento segment tvořen z 93%. Právě pro ně bude nová Camry Prestige (950 000 korun) nabízená za zvýhodněnou cenu 670 000 bez DPH, což je opravdu bezkonkurenční nabídka. Uvidíme tedy, jak se Toyotě podaří naskočit do rozjetého vlaku. S klidným svědomím však můžeme říci, že z jejich strany pro to udělali maximum.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Legendární Camry se vrací a bude lepší než Superb

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.11.2018 16:56 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

Tesla Model S

7 sedadel a 3 motory: Upravená Tesla pro rekordní jízdu na Nürburgringu nebo nová generace?

Škoda Octavia

Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Porsche 911 Carrera 4 v provedení kupé a kabriolet

Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

Nový Hyundai Ioniq Electric

Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a stoupá...

Ilustrační foto

Automobily versus chodci. Statistika ukázala, jak jsme na tom...

Maybach GLS

Mercedes Maybach GLS, 6.0 V12! Za astronomickou cenu

Ford Explorer Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

Hongqi

Frankfurt 2019 | IAA živě: Exkluzivně! Hongqi S9, čínská odpověď na Bugatti

reklama

Doporučujeme

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

Cyklisté a kamioňáci si prohodili role, cílem kampaně je upozornit na závažná…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes Maybach GLS, 6.0 V12! Za astronomickou cenu

  2. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  3. Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

  4. Chystá se představení nové Audi RS7. Má se měřit s Ferrari, Porsche a stát 2,4 milionu

  5. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  6. Kapesní rakety s koncepcí supersportu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud