Na úplném začátku vám však musíme vysvětlit, proč o Toyotě Camry mluvíme jako o legendě - tohle auto je tu s námi již 36 let! Bohužel pro Evropany Camry až tak známá není, v roce 2004 se zde přestala prodávat z důvodu přísnějších emisních limitů. Prodejní čísla však hovoří jasně - na ostatních kontinentech je Camry nejoblíbenějším a neprodávanějším sedanem vůbec. S jakými kartami se tedy po letech vrací zpět do Evropy? A proč si myslíme, že oblíbeným sedanům střední třídy tohle auto pořádně zatopí?
Toyota Camry bude totiž nabízet nejvíce prostoru i komfortu ve své třídě. I když by se to nemělo příliš říkat, Camry je v podstatě shodná s Lexusem ES, který je pouze nabízen pod prémiovou značkou. Evropská verze Camry bude mít navíc propracovanější podvozek a odpružení, než verze distribuované na ostatní kontinenty - Evropský zákazník je hold náročnější, než ti ostatní. Camry spadá do segmentu D, kde na ní čekají oblíbení konkurenti v podobě VW Passat a Škoda Superb. Jak si stojí Camry ve srovnání s těmito stálicemi?
Je potřeba si uvědomit, že hlavní konstruktér Masato Katsumata jistě neměl v plánu navrhnout takové auto, které by zlikvidovalo evropskou konkurenci. Camry se bez evropského trhu obešla 14 let, nicméně nyní Toyota cítí mezeru na trhu, kterou by mohla zacelit. I když v neprospěch hovoří pouze jedna karosářská varianta - sedan, hlavní výhodou by mohlo být dokonalé načasování z hlediska pohonné jednotky. Evropský trh segmentu D totiž v tuto chvíli stojí na naftových vozech koncernu VW, zájem o diesely však v posledních letech upadá, což není jen osobní dojem, ale statisticky podložený fakt. V takovou chvíli pak může hybridní Camry působit jako dokonalé řešení.
Výhradně hybridní
K dispozici bude jediná pohonná jednotka, kterou je benzinový hybridní pohon 2,5 e-CVT 4. generace. Celkový výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k) a slibuje opravdu reálnou spotřebu 4,2 až 4,3 litru. Toyota slibuje, že všechny neduhy předchozích hybridních motorů jsou zde odstraněny - reálná spotřeba už je příjemná i na dlouhých trasách, stejně jako zvuk, který motor produkuje. Navíc tato hybridní jednotka nabízí nejvyšší termodynamickou účinnost a možnost udržovat v čistě elektrickém režimu rychlost až 125 km/h.
Srovnání s konkurencí
Ve všech dostupných parametrech pak působí nová Camry lépe, než ostatní vozy střední třídy, například oproti Passatu je o 12 cm delší a prostor na zadních sedadlech je opravdu velkorysý. S kufrem o objemu 524 litrů pak zapadá Camry spíše do průměru, pokud ji budeme srovnávat s ne-hybridními vozy. Co máme u japonských vozidel však opravdu rádi je fakt, že Camry bude v dané cenové hladině vždy lépe vybavená, než konkurenční vozy. Nejvíce pak oceňujeme, že jsou všechny bezpečnostní systémy součástí základní výbavy!
Cenová politika
Nová Camry se začne vyrábět v únoru příštího roku a na silnicích ji začneme vídat od přelomu dubna a května. Nabízena bude ve třech výbavových verzích (Comfort, Prestige a Executive) v cenové hladině 920 000 až 1 050 000 korun. V nejvyšší výbavě nebude chybět 12" Infotainment, čistička vzduchu Nanoe, JBL audio systém o výkonu 800 wattů a VIP prostor na zadních sedadlech. Pro Toyotu pak mluví především propracovaný hybridní pohon, elegance, bezpečnost a nejvyšší příčky spolehlivosti.
Absolutní topem je však cenová nabídka, která bude určená pro firemní odběratele, kterými je tento segment tvořen z 93%. Právě pro ně bude nová Camry Prestige (950 000 korun) nabízená za zvýhodněnou cenu 670 000 bez DPH, což je opravdu bezkonkurenční nabídka. Uvidíme tedy, jak se Toyotě podaří naskočit do rozjetého vlaku. S klidným svědomím však můžeme říci, že z jejich strany pro to udělali maximum.