Německá firma Klassen vyvinula obrněnou SUV limuzínu z Mercedesu-AMG G63. Vůz je chráněn třídou B6 / B7 a jeho délka dosahuje téměř 5,8 metrů.
Sériový Mercedes-AMG G63 byl prodloužen na délku 5776 mm a jeho rozbor činí 3856 mm. Klassen je tedy o více než metr delší oproti standardnímu Mercedesu třídy G, které samo o sobě není zrovna malé auto.
Klassen G63 je poháněn motorem V8 bi-turbo 3,982 cm³ o výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 850 N.m. Přes automatickou převodovku jsou poháněna všechna čtyři kola. Informace o maximální rychlosti či zrychlení z 0 na 100 km/h nejsou udávány. Můžeme připomenout, že značně lehčí Mercedes-AMG G63 umí 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosahuje nejvýše rychlosti 220 km/h. Klassen udává jen spotřebu, která je údajně 13,1 litrů na 100 km (299 g CO₂ na 1 km).
Prodloužené G63 obdrželo pancéřování podle normy B6/B7 (karosérie/sklo). V prvním případě G63 odolává střelbě z AK-47, ve druhém případě z útočných pušek s náboji NATO 7,62 × 51 mm s tepelně zpevněným jádrem. Cena pancéřované SUV limuzíny závisí na doplňkové výbavě. Pokud se zákazník nechá utrhnout ze řetězu, může se dostat až k ceně okolo 1 milionu Euro (24,6 milionů Kč).
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.