Německý výrobce BMW představil modernizované SUV X7 . Ve stejné době Alpina, vlastní tuningová divize BMW, ukázala aktualizovanou podobu svého modelu XB7.
Podobnými změnami, kterými prošlo faceliftované BMW X7, prošla též Alpina XB7. Nejvýraznější obměnou velkého SUV je nová příď. Nově tvarované štíhlé světlomety jsou zvýrazněny druhou řadou zatmavených světelných prvků. Přední a zadní nárazníky byly také modernizovány prvky, které Alpina nazývá svým novým designovým kódem.
Standardně Alpina XB7 obouvá speciální sadu 21 palcových kol Alpina Dynamic s vysoce výkonnými runflat pneumatikami. Na přání je možné vůz vybavit 23 palcovými kovanými koly s 20 paprsky Alpina Classic s pneumatikami Pirelli.
Alpina XB7 využívá vzduchové odpružení obou náprav a na zakázku vyrobené tlumiče. Při rychlostech pod 30 km/h se odpružení automaticky zvedne a při vyšších rychlostech se automaticky sníží, což zlepšuje aerodynamiku.
Pod kapotou XB7 se nachází nejnovější generace 4,4litrového twin-turbo V8 od BMW s podpůrným mild-hybridem. Nové je i výfukové potrubí, které má zaručit úžasný zvuk a rychlejší odezvu turba po sešlápnutí plynového pedálu.
Výkon tohoto přeplňovaného osmiválce je 457 kW (622 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 N.m. Díky tomu umí Alpina zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a v rozletu vůz zastaví omezovač v rychlosti 290 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.