Německý výrobce BMW představil modernizované SUV X7 . Ve stejné době Alpina, vlastní tuningová divize BMW, ukázala aktualizovanou podobu svého modelu XB7.
Podobnými změnami, kterými prošlo faceliftované BMW X7, prošla též Alpina XB7. Nejvýraznější obměnou velkého SUV je nová příď. Nově tvarované štíhlé světlomety jsou zvýrazněny druhou řadou zatmavených světelných prvků. Přední a zadní nárazníky byly také modernizovány prvky, které Alpina nazývá svým novým designovým kódem.
Standardně Alpina XB7 obouvá speciální sadu 21 palcových kol Alpina Dynamic s vysoce výkonnými runflat pneumatikami. Na přání je možné vůz vybavit 23 palcovými kovanými koly s 20 paprsky Alpina Classic s pneumatikami Pirelli.
Alpina XB7 využívá vzduchové odpružení obou náprav a na zakázku vyrobené tlumiče. Při rychlostech pod 30 km/h se odpružení automaticky zvedne a při vyšších rychlostech se automaticky sníží, což zlepšuje aerodynamiku.
Pod kapotou XB7 se nachází nejnovější generace 4,4litrového twin-turbo V8 od BMW s podpůrným mild-hybridem. Nové je i výfukové potrubí, které má zaručit úžasný zvuk a rychlejší odezvu turba po sešlápnutí plynového pedálu.
Výkon tohoto přeplňovaného osmiválce je 457 kW (622 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 N.m. Díky tomu umí Alpina zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a v rozletu vůz zastaví omezovač v rychlosti 290 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?