Známý švédský úpravce BSR představil tuningový balíček pro benzínové Škody Octavia RS pod názvem BSR Stage5. Nárůst výkonu je extrémní.
Tuningová firma přišla s balíčkem pro nárůst výkonu motorů 2.0 TSI. Škola Octavia RS nikdy nebyla pomalé auto, ale více než 100% nárůst výkonu z něj učiní dokonalého sleepera. Není moc aut, která by měla přes 500 koní.
Jak se specialistům z BSR podařilo vydolovat z motoru tak ohromný výkon? Původní koncernový dvoulitr TSI měl ve Škodě Octavii RS dle továrního nastavení od 220 do 245 koní. Dalších téměř 300 koní bylo docíleno výměnou stávajícího intercooleru za výkonnější, novým karbonovým sáním s vyšší průchodností a sportovním vzduchovým filtrem. Dále je zde zakázkové turbo s kuličkovými ložisky s plnícím tlakem až 2 bary a nerezová výfuková soustava se sportovním katalyzátorem.
Zajímavostí je, že software v řídící jednotce je nastavený tak, aby měl motor do 2500 ot./min. dokonce nižší výkon než původní sériové RSko. Díky tomuto řešení lze takto upravený vůz pohodlně užívat pro každodenní ježdění. V opačném případě by pravděpodobně pneumatiky přední poháněné nápravy neměly moc dlouhou životnost.
Za kompletní úpravu si u BSR řeknou o 241 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.