Německá luxusní automobilka Mercedes přichází se speciálně upravenou limuzínou, určenou především pro nejvýznamnější a nejstřeženější osoby světa.
Na první pohled se každému vybaví luxusní limuzína od Mercedesu – třída S, ovšem s protáhlou karosérií, nikoho však asi nenapadne, že pod rouškou beránčí se skrývá jeden z technicky nejbezpečnějších vozů.
Stejně jako bylo zvykem u předešlých eSkových Mercedesů s prodlouženým rozvorem, i tento nese název „Pulman“, který je synonymem pro nejvyšší úroveň ochrany, pohodlí a prestiže. Uvnitř se cítíte spíše jako v multimediálním obýváku, přitom zde můžete projednávat obchodní schůzky ve čtyřech pohodlných „křeslech“ natočených proti sobě.
Pojďme se tedy podívat na bezpečnost, ta nabízí maximální možnou ochranu proti teroristickým útokům, odolnost je testována na většině vojenským pěchotním zbraním včetně granátu. Samozřejmostí jsou speciální pneumatiky s dostatečným dojezdem v případě poškození. Nechybí ani hasící sytém nebo ochranné utěsnění palivové nádrže. Celá karosérie je potom řádně vyztužena a opancéřovaná.
Aby jste dokázali ujet případnému nebezpečí s takto těžkým kolosem, musel projít změnou i motor. V základu vychází z třídy S 600 L, dvanáctiválec o objemu 5513 ccm je opatřen dvojicí turbodmychadel, výkon se tak dostal na slušných 380 kw / 517 k a mamutí kroutící moment 830 Nm. Ještě se cítíte ohroženi?
foto: DaimlerChrysler
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.