Německá luxusní automobilka Mercedes přichází se speciálně upravenou limuzínou, určenou především pro nejvýznamnější a nejstřeženější osoby světa.
Na první pohled se každému vybaví luxusní limuzína od Mercedesu – třída S, ovšem s protáhlou karosérií, nikoho však asi nenapadne, že pod rouškou beránčí se skrývá jeden z technicky nejbezpečnějších vozů.
Stejně jako bylo zvykem u předešlých eSkových Mercedesů s prodlouženým rozvorem, i tento nese název „Pulman“, který je synonymem pro nejvyšší úroveň ochrany, pohodlí a prestiže. Uvnitř se cítíte spíše jako v multimediálním obýváku, přitom zde můžete projednávat obchodní schůzky ve čtyřech pohodlných „křeslech“ natočených proti sobě.
Pojďme se tedy podívat na bezpečnost, ta nabízí maximální možnou ochranu proti teroristickým útokům, odolnost je testována na většině vojenským pěchotním zbraním včetně granátu. Samozřejmostí jsou speciální pneumatiky s dostatečným dojezdem v případě poškození. Nechybí ani hasící sytém nebo ochranné utěsnění palivové nádrže. Celá karosérie je potom řádně vyztužena a opancéřovaná.
Aby jste dokázali ujet případnému nebezpečí s takto těžkým kolosem, musel projít změnou i motor. V základu vychází z třídy S 600 L, dvanáctiválec o objemu 5513 ccm je opatřen dvojicí turbodmychadel, výkon se tak dostal na slušných 380 kw / 517 k a mamutí kroutící moment 830 Nm. Ještě se cítíte ohroženi?
foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.