Krátce po včerejším úniku informací o novém modelu se italská automobilka Ferrari rozhodla, že už není co tajit. Nový model 488 Pista se tak dočkal oficiálního odhalení, zveřejněny byly technické informace a kochat se můžeme i zcela novou sadou oficiálních fotografií.
Nový model 488 Pista, který byl dříve považován za 488 GTO, následuje cestu, kterou mu vyšlapaly modely jako Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia nebo 458 Speciale. Slibuje totiž, že už tak impozantní model 488 se promění v absolutního krále své kategorie a sebere tak korunu McLarenu 720S.
A to by se mu mohlo skutečně podařit, jak ukazují technické parametry. Pod kapotou se totiž ukrývá modifikovaný 3.9 litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který generuje výkon 711 koní a 770 Nm. Oficiálně se tak jedná o nejvýkonnější vidlicový osmiválec v historii automobilky. Velkým kladem je také snížení hmotnosti o 90 kg na výsledných na 1280 kg.
Díky těmto změnám dokáže nové Ferrari předvádět doslova zázraky co se akcelerace týče. Z 0 na 100 km/h dokáže vystřelit během pouhých 2.85 sekundy a na 200 km/h mu to trvá pouze 7.6 sekundy - tedy o 0.2 sekundy rychleji než McLaren 720S. Maximální rychlost pak činí 340 km/h.
Technici z Ferrari využili během konstrukce nového modelu cenné zkušenosti, které získali během šampionátu vytrvalostních závodů FIA WEC, tedy World Endurance Championship. Například aerodynamiku vozu se oproti standardní 488 podařilo zvýšit až o 20 % na čemž má zásluhu úprava předních nasávacích otvorů, přední nárazníku, zadního spoileru a zadního difuzéru. Díky těmto úpravám navíc Pista získala neodolatelně agresivní vzhled.
Pod kapotou se pak nachází ty nejmodernější technologie, jakými automobilka v současnosti disponuje. Kontrolované smyky tak usnadní systém Side-Slip Angle Control 6, který je zahrnut do standardní výbavy stejně jako systémy E-Diff3, F1-Trac, Ferrari Dynamic Enhancer nebo speciální systém odpružení. Vůbec poprvé se také objevuje systém FDE, který automaticky upravuje tlak na brzdiče během brzdění.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?