Krátce po včerejším úniku informací o novém modelu se italská automobilka Ferrari rozhodla, že už není co tajit. Nový model 488 Pista se tak dočkal oficiálního odhalení, zveřejněny byly technické informace a kochat se můžeme i zcela novou sadou oficiálních fotografií.
Nový model 488 Pista, který byl dříve považován za 488 GTO, následuje cestu, kterou mu vyšlapaly modely jako Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia nebo 458 Speciale. Slibuje totiž, že už tak impozantní model 488 se promění v absolutního krále své kategorie a sebere tak korunu McLarenu 720S.
A to by se mu mohlo skutečně podařit, jak ukazují technické parametry. Pod kapotou se totiž ukrývá modifikovaný 3.9 litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který generuje výkon 711 koní a 770 Nm. Oficiálně se tak jedná o nejvýkonnější vidlicový osmiválec v historii automobilky. Velkým kladem je také snížení hmotnosti o 90 kg na výsledných na 1280 kg.
Díky těmto změnám dokáže nové Ferrari předvádět doslova zázraky co se akcelerace týče. Z 0 na 100 km/h dokáže vystřelit během pouhých 2.85 sekundy a na 200 km/h mu to trvá pouze 7.6 sekundy - tedy o 0.2 sekundy rychleji než McLaren 720S. Maximální rychlost pak činí 340 km/h.
Technici z Ferrari využili během konstrukce nového modelu cenné zkušenosti, které získali během šampionátu vytrvalostních závodů FIA WEC, tedy World Endurance Championship. Například aerodynamiku vozu se oproti standardní 488 podařilo zvýšit až o 20 % na čemž má zásluhu úprava předních nasávacích otvorů, přední nárazníku, zadního spoileru a zadního difuzéru. Díky těmto úpravám navíc Pista získala neodolatelně agresivní vzhled.
Pod kapotou se pak nachází ty nejmodernější technologie, jakými automobilka v současnosti disponuje. Kontrolované smyky tak usnadní systém Side-Slip Angle Control 6, který je zahrnut do standardní výbavy stejně jako systémy E-Diff3, F1-Trac, Ferrari Dynamic Enhancer nebo speciální systém odpružení. Vůbec poprvé se také objevuje systém FDE, který automaticky upravuje tlak na brzdiče během brzdění.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?