Krátce po včerejším úniku informací o novém modelu se italská automobilka Ferrari rozhodla, že už není co tajit. Nový model 488 Pista se tak dočkal oficiálního odhalení, zveřejněny byly technické informace a kochat se můžeme i zcela novou sadou oficiálních fotografií.
Nový model 488 Pista, který byl dříve považován za 488 GTO, následuje cestu, kterou mu vyšlapaly modely jako Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia nebo 458 Speciale. Slibuje totiž, že už tak impozantní model 488 se promění v absolutního krále své kategorie a sebere tak korunu McLarenu 720S.
A to by se mu mohlo skutečně podařit, jak ukazují technické parametry. Pod kapotou se totiž ukrývá modifikovaný 3.9 litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který generuje výkon 711 koní a 770 Nm. Oficiálně se tak jedná o nejvýkonnější vidlicový osmiválec v historii automobilky. Velkým kladem je také snížení hmotnosti o 90 kg na výsledných na 1280 kg.
Díky těmto změnám dokáže nové Ferrari předvádět doslova zázraky co se akcelerace týče. Z 0 na 100 km/h dokáže vystřelit během pouhých 2.85 sekundy a na 200 km/h mu to trvá pouze 7.6 sekundy - tedy o 0.2 sekundy rychleji než McLaren 720S. Maximální rychlost pak činí 340 km/h.
Technici z Ferrari využili během konstrukce nového modelu cenné zkušenosti, které získali během šampionátu vytrvalostních závodů FIA WEC, tedy World Endurance Championship. Například aerodynamiku vozu se oproti standardní 488 podařilo zvýšit až o 20 % na čemž má zásluhu úprava předních nasávacích otvorů, přední nárazníku, zadního spoileru a zadního difuzéru. Díky těmto úpravám navíc Pista získala neodolatelně agresivní vzhled.
Pod kapotou se pak nachází ty nejmodernější technologie, jakými automobilka v současnosti disponuje. Kontrolované smyky tak usnadní systém Side-Slip Angle Control 6, který je zahrnut do standardní výbavy stejně jako systémy E-Diff3, F1-Trac, Ferrari Dynamic Enhancer nebo speciální systém odpružení. Vůbec poprvé se také objevuje systém FDE, který automaticky upravuje tlak na brzdiče během brzdění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.