Ferrari oficiálně představilo novou 488 Pista. Ohromí výkonem i závodními technologiemi

mao / AutoRoad.cz, 21. února 2018, 10:15 Google+

Krátce po včerejším úniku informací o novém modelu se italská automobilka Ferrari rozhodla, že už není co tajit. Nový model 488 Pista se tak dočkal oficiálního odhalení, zveřejněny byly technické informace a kochat se můžeme i zcela novou sadou oficiálních fotografií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Nový model 488 Pista, který byl dříve považován za 488 GTO, následuje cestu, kterou mu vyšlapaly modely jako Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia nebo 458 Speciale. Slibuje totiž, že už tak impozantní model 488 se promění v absolutního krále své kategorie a sebere tak korunu McLarenu 720S.

A to by se mu mohlo skutečně podařit, jak ukazují technické parametry. Pod kapotou se totiž ukrývá modifikovaný 3.9 litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který generuje výkon 711 koní a 770 Nm. Oficiálně se tak jedná o nejvýkonnější vidlicový osmiválec v historii automobilky. Velkým kladem je také snížení hmotnosti o 90 kg na výsledných na 1280 kg.

Díky těmto změnám dokáže nové Ferrari předvádět doslova zázraky co se akcelerace týče. Z 0 na 100 km/h dokáže vystřelit během pouhých 2.85 sekundy a na 200 km/h mu to trvá pouze 7.6 sekundy - tedy o 0.2 sekundy rychleji než McLaren 720S. Maximální rychlost pak činí 340 km/h.

Technici z Ferrari využili během konstrukce nového modelu cenné zkušenosti, které získali během šampionátu vytrvalostních závodů FIA WEC, tedy World Endurance Championship. Například aerodynamiku vozu se oproti standardní 488 podařilo zvýšit až o 20 % na čemž má zásluhu úprava předních nasávacích otvorů, přední nárazníku, zadního spoileru a zadního difuzéru. Díky těmto úpravám navíc Pista získala neodolatelně agresivní vzhled.

Pod kapotou se pak nachází ty nejmodernější technologie, jakými automobilka v současnosti disponuje. Kontrolované smyky tak usnadní systém Side-Slip Angle Control 6, který je zahrnut do standardní výbavy stejně jako systémy E-Diff3, F1-Trac, Ferrari Dynamic Enhancer nebo speciální systém odpružení. Vůbec poprvé se také objevuje systém FDE, který automaticky upravuje tlak na brzdiče během brzdění.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari oficiálně představilo novou 488 Pista. Ohromí výkonem i závodními technologiemi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

ZAZ 966

Maďar přivezl sovětského prcka po 45 letech na brzdu. Nestačil se divit

Bloodhound SSC

Sen o rychlosti 1 609 km/h opět ožívá! Bloodhound SSC našel nového majitele

BelAZ 75710

Úplně největší automobil na světě? Každý údaj o Belazu 75710 je extrémní

NIO ES6

Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

Hyundai Kona

Hyundai Kona zvolena „Nejlepším vozem roku" ve Španělsku. Čím si získala hlasy odborníků?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový Peugeot 508

Peugeot neuhlídal sportovní tvář nové 508. Tyto fotografie neměl před Ženevou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  3. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  4. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  5. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  6. Moskvič 4x4 - Terénní Moskvič byl odmítnut i přes 15 let vývoje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud