Společnost Retro Designs ze Severní Karolíny představila úžasný restomod. Do kultovní druhé generace Chevroletu Corvette Stingray namontovali moderní techniku původem z Corvette C7 LS3.
Restaurovaná karoserie krásného roadsteru stojí na speciálně pro tento vůz, postaveném rámu. Zcela nový rám umožnil využít podvozkových dílů včetně nezávislé zadní nápravy z moderního sportovního vozu Chevrolet Corvette C7 LS3. Z téhož vozu pochází též pohonná jednotka. Pod dobovou kapotou Corvette C2 se nachází atmosférický motor V8 6,2 litru. Jeho výkon je 321 kW (437 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 580 N.m. Síla motoru putuje na kola zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku.
O dynamických schopnostech vozu jeho tvůrci mlčí, proto můžeme pro představu uvést, jak rychlá byla dárcovská Corvette C7 LS3. Její udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,4 s a maximální rychlost až přes 300 km/h. Není moc důvodů předpokládat, že upravená C2 bude výrazně pomalejší.
O bezpečné zkrocení velkého stáda koní se starají velkoryse dimenzované brzdy Wilwood, které se nacházejí za zakázkovými chromovanými ráfky Beyern Spartan. Lepší odezvu na plyn a především skvělý zvuk motoru má pak na starost speciálně vyrobený nerezový výfuk.
Generální ředitel Retro Designs Daniel Valjevac o svém díle řekl toto:
„Naším cílem v Retro Designs je přivést klasická auta zpět k životu a umožnit zákazníkům, aby si je bezpečně užívali bez jakýchkoli problémů, které mohou nastat u starších vozů. Náš nový C2 Stingray z roku 1965 je pro klienta, který chtěl vlastní vůz, co si zachovává styl původního vozu, ale zároveň je moderní a použitelný v dnešní době.“
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.