Společnost Retro Designs ze Severní Karolíny představila úžasný restomod. Do kultovní druhé generace Chevroletu Corvette Stingray namontovali moderní techniku původem z Corvette C7 LS3.
Restaurovaná karoserie krásného roadsteru stojí na speciálně pro tento vůz, postaveném rámu. Zcela nový rám umožnil využít podvozkových dílů včetně nezávislé zadní nápravy z moderního sportovního vozu Chevrolet Corvette C7 LS3. Z téhož vozu pochází též pohonná jednotka. Pod dobovou kapotou Corvette C2 se nachází atmosférický motor V8 6,2 litru. Jeho výkon je 321 kW (437 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 580 N.m. Síla motoru putuje na kola zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku.
O dynamických schopnostech vozu jeho tvůrci mlčí, proto můžeme pro představu uvést, jak rychlá byla dárcovská Corvette C7 LS3. Její udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,4 s a maximální rychlost až přes 300 km/h. Není moc důvodů předpokládat, že upravená C2 bude výrazně pomalejší.
O bezpečné zkrocení velkého stáda koní se starají velkoryse dimenzované brzdy Wilwood, které se nacházejí za zakázkovými chromovanými ráfky Beyern Spartan. Lepší odezvu na plyn a především skvělý zvuk motoru má pak na starost speciálně vyrobený nerezový výfuk.
Generální ředitel Retro Designs Daniel Valjevac o svém díle řekl toto:
„Naším cílem v Retro Designs je přivést klasická auta zpět k životu a umožnit zákazníkům, aby si je bezpečně užívali bez jakýchkoli problémů, které mohou nastat u starších vozů. Náš nový C2 Stingray z roku 1965 je pro klienta, který chtěl vlastní vůz, co si zachovává styl původního vozu, ale zároveň je moderní a použitelný v dnešní době.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).