Společnost Retro Designs ze Severní Karolíny představila úžasný restomod. Do kultovní druhé generace Chevroletu Corvette Stingray namontovali moderní techniku původem z Corvette C7 LS3.
Restaurovaná karoserie krásného roadsteru stojí na speciálně pro tento vůz, postaveném rámu. Zcela nový rám umožnil využít podvozkových dílů včetně nezávislé zadní nápravy z moderního sportovního vozu Chevrolet Corvette C7 LS3. Z téhož vozu pochází též pohonná jednotka. Pod dobovou kapotou Corvette C2 se nachází atmosférický motor V8 6,2 litru. Jeho výkon je 321 kW (437 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 580 N.m. Síla motoru putuje na kola zadní nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku.
O dynamických schopnostech vozu jeho tvůrci mlčí, proto můžeme pro představu uvést, jak rychlá byla dárcovská Corvette C7 LS3. Její udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,4 s a maximální rychlost až přes 300 km/h. Není moc důvodů předpokládat, že upravená C2 bude výrazně pomalejší.
O bezpečné zkrocení velkého stáda koní se starají velkoryse dimenzované brzdy Wilwood, které se nacházejí za zakázkovými chromovanými ráfky Beyern Spartan. Lepší odezvu na plyn a především skvělý zvuk motoru má pak na starost speciálně vyrobený nerezový výfuk.
Generální ředitel Retro Designs Daniel Valjevac o svém díle řekl toto:
„Naším cílem v Retro Designs je přivést klasická auta zpět k životu a umožnit zákazníkům, aby si je bezpečně užívali bez jakýchkoli problémů, které mohou nastat u starších vozů. Náš nový C2 Stingray z roku 1965 je pro klienta, který chtěl vlastní vůz, co si zachovává styl původního vozu, ale zároveň je moderní a použitelný v dnešní době.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.