Úpravy Gumbal kára, část druhá

Gumbal kára BMW 318i
Gumbal kára BMW 318i, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 30. června 2022 19:25
Sdílej:

V první části jsme se podívali na instalaci plechového krytu pod motor. Když jsem se dnes konečně dostal k Roadbooku Gumbalkanu, tak je tato úprava doporučována hned na prvním místě. Teď se podíváme na další lehké úpravy před sobotním závodem.

Multifunkční zahrádka

I přes mé námitky, že koupíme kabriolet, padla volba na kombíka. A to z jednoho prostého důvodu. Úplně netoužíme si ráno potykat s medvědem. Takže budeme spát uvnitř auta. Ale kam s věcmi? Jediná možnost je umístit na střechu zahrádku a úložný box. Zahrádku nám jako v rámci sponzoringu věnovala firma Top Karavany z Roudnice nad Labem, za což děkujeme. Jenže ona zahrádka, která je od firmy s obytňáky je původně z obytňáku. Takže je jaksi větší než naše malé BMW, avšak to vůbec nevadí, ba naopak. Díky tomu, že je znatelně širší než střecha, tak je vlastně multifunkční. Hned vysvětlím.

- klasická zahrádka:

Dali jsme tam velkou rakev na všechny naše krámy.

- madla:

Jelikož zahrádka značně přečuhuje, její konce jsou vlastně taková pořádně bytelná madla. Znáte to, když zapadnete, tak vám někdo přijde na pomoc a chce vás vytlačit. Ale ono pořádně není za co se opřít. My to máte vymyšlené. Za 4 madla se můžou naši budoucí zachránci pořádně zapřít a auto dostat ze sebevětší šlamastiky.

-úchyty rezerv:

Jelikož místa ve voze není nazbyt a my povezeme raději tři rezervy než jednu, tak zadní madla poslouží jako uchycení dvou rezervních kol. Z každé strany jedno. Pro maximální bezpečnost silničního provozu je dodatečně příchutíme gumicuky.

Wimbledon lift:

Původně se měla světlá výška upravit pomocí silonových kroužků umístěných mezi pružinou a horním uložením. Avšak z nedostatku času padla volba na tak zvaný Wimbledon lift. Vůz se nejprve zvedne na heveru, čímž se roztáhnou pružiny. Poté se do mezer v pružinách dají tenisáky, jenž nám laskavě darovala Podřipská tenisová škola, za což moc děkujeme, a následně se vůz pustí dolů. Nám to udělalo 2 cm světlé výšky a hlavně když si jumpneme, vůz by neměl tolik propružit a praštit břichem o zem. Na fotkách jsou vidět pokusy. Ještě si s tím trochu pohrajeme a hlavně příchytíme, aby nám všechny nevyskákaly pryč. A když vyskáčou, tak si alespoň budou moci rumunští toulaví psi s čím hrát.

Tupláky:

Chtěli jsme zadní poháněnou nápravu opatřit dvojmontáží, avšak nenašli jsme dostatečně dlouhé šrouby. Škoda, možná přišít rok...

Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.

Firma Topkaravany Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů.

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Podřipská tenisová škola

Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?