Úpravy Gumbal kára, část druhá

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 30. června 2022, 19:25 Google+

V první části jsme se podívali na instalaci plechového krytu pod motor. Když jsem se dnes konečně dostal k Roadbooku Gumbalkanu, tak je tato úprava doporučována hned na prvním místě. Teď se podíváme na další lehké úpravy před sobotním závodem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gumbal kára BMW 318i

Gumbal kára BMW 318i | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Multifunkční zahrádka

I přes mé námitky, že koupíme kabriolet, padla volba na kombíka. A to z jednoho prostého důvodu. Úplně netoužíme si ráno potykat s medvědem. Takže budeme spát uvnitř auta. Ale kam s věcmi? Jediná možnost je umístit na střechu zahrádku a úložný box. Zahrádku nám jako v rámci sponzoringu věnovala firma Top Karavany z Roudnice nad Labem, za což děkujeme. Jenže ona zahrádka, která je od firmy s obytňáky je původně z obytňáku. Takže je jaksi větší než naše malé BMW, avšak to vůbec nevadí, ba naopak. Díky tomu, že je znatelně širší než střecha, tak je vlastně multifunkční. Hned vysvětlím.

img-responsive

Gumbal kára BMW 318i | foto: Petr Boháč

- klasická zahrádka:

Dali jsme tam velkou rakev na všechny naše krámy.

- madla:

Jelikož zahrádka značně přečuhuje, její konce jsou vlastně taková pořádně bytelná madla. Znáte to, když zapadnete, tak vám někdo přijde na pomoc a chce vás vytlačit. Ale ono pořádně není za co se opřít. My to máte vymyšlené. Za 4 madla se můžou naši budoucí zachránci pořádně zapřít a auto dostat ze sebevětší šlamastiky.

-úchyty rezerv:

Jelikož místa ve voze není nazbyt a my povezeme raději tři rezervy než jednu, tak zadní madla poslouží jako uchycení dvou rezervních kol. Z každé strany jedno. Pro maximální bezpečnost silničního provozu je dodatečně příchutíme gumicuky.

img-responsive

Gumbal kára BMW 318i | foto: Petr Boháč

Wimbledon lift:

Původně se měla světlá výška upravit pomocí silonových kroužků umístěných mezi pružinou a horním uložením. Avšak z nedostatku času padla volba na tak zvaný Wimbledon lift. Vůz se nejprve zvedne na heveru, čímž se roztáhnou pružiny. Poté se do mezer v pružinách dají tenisáky, jenž nám laskavě darovala Podřipská tenisová škola, za což moc děkujeme, a následně se vůz pustí dolů. Nám to udělalo 2 cm světlé výšky a hlavně když si jumpneme, vůz by neměl tolik propružit a praštit břichem o zem. Na fotkách jsou vidět pokusy. Ještě si s tím trochu pohrajeme a hlavně příchytíme, aby nám všechny nevyskákaly pryč. A když vyskáčou, tak si alespoň budou moci rumunští toulaví psi s čím hrát.

img-responsive

Gumbal kára BMW 318i | foto: Petr Boháč

Tupláky:

Chtěli jsme zadní poháněnou nápravu opatřit dvojmontáží, avšak nenašli jsme dostatečně dlouhé šrouby. Škoda, možná přišít rok...

img-responsive

Gumbal kára BMW 318i | foto: Petr Boháč

Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.

Firma Topkaravany Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů.

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Podřipská tenisová škola

Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu

Vytisknout

Diskuze: Úpravy Gumbal kára, část druhá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud