V první části jsme se podívali na instalaci plechového krytu pod motor. Když jsem se dnes konečně dostal k Roadbooku Gumbalkanu, tak je tato úprava doporučována hned na prvním místě. Teď se podíváme na další lehké úpravy před sobotním závodem.
Multifunkční zahrádka
I přes mé námitky, že koupíme kabriolet, padla volba na kombíka. A to z jednoho prostého důvodu. Úplně netoužíme si ráno potykat s medvědem. Takže budeme spát uvnitř auta. Ale kam s věcmi? Jediná možnost je umístit na střechu zahrádku a úložný box. Zahrádku nám jako v rámci sponzoringu věnovala firma Top Karavany z Roudnice nad Labem, za což děkujeme. Jenže ona zahrádka, která je od firmy s obytňáky je původně z obytňáku. Takže je jaksi větší než naše malé BMW, avšak to vůbec nevadí, ba naopak. Díky tomu, že je znatelně širší než střecha, tak je vlastně multifunkční. Hned vysvětlím.
- klasická zahrádka:
Dali jsme tam velkou rakev na všechny naše krámy.
- madla:
Jelikož zahrádka značně přečuhuje, její konce jsou vlastně taková pořádně bytelná madla. Znáte to, když zapadnete, tak vám někdo přijde na pomoc a chce vás vytlačit. Ale ono pořádně není za co se opřít. My to máte vymyšlené. Za 4 madla se můžou naši budoucí zachránci pořádně zapřít a auto dostat ze sebevětší šlamastiky.
-úchyty rezerv:
Jelikož místa ve voze není nazbyt a my povezeme raději tři rezervy než jednu, tak zadní madla poslouží jako uchycení dvou rezervních kol. Z každé strany jedno. Pro maximální bezpečnost silničního provozu je dodatečně příchutíme gumicuky.
Wimbledon lift:
Původně se měla světlá výška upravit pomocí silonových kroužků umístěných mezi pružinou a horním uložením. Avšak z nedostatku času padla volba na tak zvaný Wimbledon lift. Vůz se nejprve zvedne na heveru, čímž se roztáhnou pružiny. Poté se do mezer v pružinách dají tenisáky, jenž nám laskavě darovala Podřipská tenisová škola, za což moc děkujeme, a následně se vůz pustí dolů. Nám to udělalo 2 cm světlé výšky a hlavně když si jumpneme, vůz by neměl tolik propružit a praštit břichem o zem. Na fotkách jsou vidět pokusy. Ještě si s tím trochu pohrajeme a hlavně příchytíme, aby nám všechny nevyskákaly pryč. A když vyskáčou, tak si alespoň budou moci rumunští toulaví psi s čím hrát.
Tupláky:
Chtěli jsme zadní poháněnou nápravu opatřit dvojmontáží, avšak nenašli jsme dostatečně dlouhé šrouby. Škoda, možná přišít rok...
Na závěr ještě poděkujeme sponzorům, kteří nám usnadnili naši plánovanou cestu na Balkán.
Firma Topkaravany Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů.
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?