Tesla vyvíjí levný elektromobil, bude se jmenovat Model III

ar2, 20. července 2014, 18:31 Google+

Americká automobilka Tesla, nestíhá vyrábět svůj elektromobil Tesla S, zákazníci na něj čekají klidně více jak půl roku. To vše potvrzuje kvality Tesly S. Nyní automobilka plánuje přivést na trh levnější alternativu Model III.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

V historii značky jsou zatím dva modely. Prvním byl roadster, druhý je čtyřdveřový sedan. Ani jeden se nepodbízel cenou, tentokrát chce Tesla zamířit do trochu „nižších sfér“. Chce nabídnout elektromobil, pravděpodobně čtyřmístný sedan, který bude mít dojezd až 322 km a cena by měla být v přepočtu někde kolem 700 až 750 tisíc korun.

Znamená to, že lidé, poohlížející se po BMW 3, Mercedesu C-class nebo Audi A4, potažmo A5 sportback, by mohli uvažovat o levnějším, ekologičtějším a provozně výhodnějším elektromobilu z Kalifornie.

Ovšem hned na začátku jej provádí menší potíže. Nejprve měl nést název Model E, to se však nelíbilo Fordu a tak se musel název trochu pozměnit. Oficiálně tedy bude další model Tesly, Model III. Ten bude o 20% menší než nynější Tesla S, dostane totiž novou platformu, kterou vyvíjí tým pod vedením Chrise Pirritta, který dříve pracoval pro Aston Martin.

V rámci snižování ceny se musí Tesla poohlédnout po levnějších bateriích. V útrobách vozu se tak nejspíše usadí baterie lithium-iontového typu. Ty bude vyrábět obří továrna (už v názvu samotném) Gigafactory. Tyto baterie poskytnou dostatek kapacity na ujetí více než 200 mil, tedy 322 kilometrů na jedno plné nabití. Další technické údaje automobilka poodkryje co nevidět. Stejně tak i termín, kdy jej představí veřejnosti a následně začne přijímat objednávky.

Zdroj: Tesla

Vytisknout

Diskuze: Tesla vyvíjí levný elektromobil, bude se jmenovat Model III

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

maserati quattroporte

Maserati nechce chrlit auta jako BMW nebo Porsche

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud