Přišli jste ráno k vozu a nelezli jste pod přední částí zvláštní barevnou louži, kterou netvoří olej? Pak máte nejspíš problém s únikem chladící kapaliny, která je pro správnou funkci motoru naprosto nezbytnou. Každý takový problém proto vyžaduje náležitou a hlavně neodkladnou pozornost, která vás ušetří podstatně větších starostí i nákladů.
O problémech spojených s nefunkčním chlazením jsme psali již mnohokrát, přesto se vyplatí si připomenout, že v případě problémů s chlazením dochází k přehřívání motoru, což může mít pro motor fatální následky. Pokud si tedy všimnete jakýchkoliv problémů s únikem chladící kapaliny, začněte je řešit co nejrychleji. Ušetříte si totiž větší a hlavně nákladnější starosti.
K větším únikům chladící kapaliny vedou nejčastěji tři hlavní příčiny, přičemž tou první bývají poškozené hadice. U všech chladících okruhů nalezneme několik hadic, které přivádí vodu z motoru do chladiče a následně ji vrací. Vlivem času a vysokých teplot však materiály hadic ztrácí své vlastnosti a postupem dochází k jejich praskání. Nejprve se objevují jen drobné prasklinky, ty se však mohou postupem času zvětšovat, až nakonec dojde k pořádnému maléru.
Pokud tedy pod autem vidíte loužičky chladící kapaliny, pravděpodobně bude na vině některá z hadic. Jejich výměny nebývají ničím náročným, přesto raději doporučujeme navštívit servis, kde mohou kromě výměny hadice i celý systém propláchnout a po dolití nové kapaliny ho i odvzdušní.
Častý problém představuje také špatné víčko chladiče. Chladící systémy totiž pracují s tlakem, s jehož udržením víčko pomáhá. Pokud ale není správně dotažené, nebo je poškozené, začne kapalina v místech poškození unikat.
Zřejmě tou nejhorší variantou může být poškozené těsnění pod hlavou motoru. To má totiž mimo jiné i zabraňovat úniku chladící směsi, ovšem vlivem velké plochy a extrémního střídání teplot dochází k tvorbě malých prasklin.a úniků. Chladící směs pak může začít unikat například i přes sání nebo výfuk.
Pokud začne chladivo unikat díky poškozenému těsnění, je potřeba začít jednat rychle. Praskliny se totiž budou už jen zvětšovat. Pokud máte podezření na únik přes těsnění, vyplatí se sledovat ukazatel teploty chladící směsi a barvu kouře vycházejícího z výfuku. Bílá totiž vždy naznačuje úniky chladiva a s tím spojené problémy.
Ať už ale bývají příznaky jakékoliv, v případě mizející chladící kapaliny se rozhodně co nejdříve objednejte do servisu a dopřejte vozu pořádnou prohlídku. Zanedbání kontroly chladiva je přesně ten problém, který povede jen k dalším potížím. A ty mohou být pro váš motor i fatální.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.