Přišli jste ráno k vozu a nelezli jste pod přední částí zvláštní barevnou louži, kterou netvoří olej? Pak máte nejspíš problém s únikem chladící kapaliny, která je pro správnou funkci motoru naprosto nezbytnou. Každý takový problém proto vyžaduje náležitou a hlavně neodkladnou pozornost, která vás ušetří podstatně větších starostí i nákladů.
O problémech spojených s nefunkčním chlazením jsme psali již mnohokrát, přesto se vyplatí si připomenout, že v případě problémů s chlazením dochází k přehřívání motoru, což může mít pro motor fatální následky. Pokud si tedy všimnete jakýchkoliv problémů s únikem chladící kapaliny, začněte je řešit co nejrychleji. Ušetříte si totiž větší a hlavně nákladnější starosti.
K větším únikům chladící kapaliny vedou nejčastěji tři hlavní příčiny, přičemž tou první bývají poškozené hadice. U všech chladících okruhů nalezneme několik hadic, které přivádí vodu z motoru do chladiče a následně ji vrací. Vlivem času a vysokých teplot však materiály hadic ztrácí své vlastnosti a postupem dochází k jejich praskání. Nejprve se objevují jen drobné prasklinky, ty se však mohou postupem času zvětšovat, až nakonec dojde k pořádnému maléru.
Pokud tedy pod autem vidíte loužičky chladící kapaliny, pravděpodobně bude na vině některá z hadic. Jejich výměny nebývají ničím náročným, přesto raději doporučujeme navštívit servis, kde mohou kromě výměny hadice i celý systém propláchnout a po dolití nové kapaliny ho i odvzdušní.
Častý problém představuje také špatné víčko chladiče. Chladící systémy totiž pracují s tlakem, s jehož udržením víčko pomáhá. Pokud ale není správně dotažené, nebo je poškozené, začne kapalina v místech poškození unikat.
Zřejmě tou nejhorší variantou může být poškozené těsnění pod hlavou motoru. To má totiž mimo jiné i zabraňovat úniku chladící směsi, ovšem vlivem velké plochy a extrémního střídání teplot dochází k tvorbě malých prasklin.a úniků. Chladící směs pak může začít unikat například i přes sání nebo výfuk.
Pokud začne chladivo unikat díky poškozenému těsnění, je potřeba začít jednat rychle. Praskliny se totiž budou už jen zvětšovat. Pokud máte podezření na únik přes těsnění, vyplatí se sledovat ukazatel teploty chladící směsi a barvu kouře vycházejícího z výfuku. Bílá totiž vždy naznačuje úniky chladiva a s tím spojené problémy.
Ať už ale bývají příznaky jakékoliv, v případě mizející chladící kapaliny se rozhodně co nejdříve objednejte do servisu a dopřejte vozu pořádnou prohlídku. Zanedbání kontroly chladiva je přesně ten problém, který povede jen k dalším potížím. A ty mohou být pro váš motor i fatální.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?