Tesla v České republice v roce 2023 registrovala 1 619 nových osobních bateriových elektromobilů, po třech letech tak vystřídala Škodu a stala se nejregistrovanější značkou v tomto segmentu, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy. Tesla tak vloni registrovala 5,5x více vozidel než v roce 2022.
Na výsledky Tesly měla nepochybně vliv její cenová politika, když na začátku uplynulého roku došlo k poměrně výraznému zlevnění nabízených modelů, na které dříve nebo později zareagovaly další značky mnohdy se slevami v řádech statisíců.
Nejoblíbenějším modelem uplynulého roku byl Model Y, který si připsal 1 075 registrací, na celkových registracích Tesly se tak podílel ze dvou třetin, následoval Model 3 s 408 registracemi, Model S (69 ks) a Model X (67 ks). V posledním kvartále roku pak přišla přepracovaná Tesla Model 3 Highland mj. s lepším dojezdem než předchůdce, jejíž základní cena začíná v Česku na částce 1 053 990 Kč (pozn. dojezd 513 km dle WLTP, příplatek za verzi s dojezdem 629 km činí 200 tis. Kč).
I přes výrazný meziroční růst Tesly se nejregistrovanějším samostatným modelem stala Škoda ENYAQ (1 442 ks), Tesla však díky čtyřem nabízeným modelům zaregistrovala nejvíce nových osobních bateriových elektromobilů mezi značkami.
Nejregistrovanější nová osobní bateriová elektrická vozidla dle značek v uplynulých 10 letech:2014 Volkswagen (76 ks)2015 BMW (94 ks)2016 BMW (87 ks)2017 BMW (109 ks)2018 Volkswagen (308 ks)2019 Nissan (139 ks)2020 Škoda (1 684 ks)2021 Škoda (832 ks)2022 Škoda (1 293 ks)2023 Tesla (1 619 ks)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.