Tesla v České republice v roce 2023 registrovala 1 619 nových osobních bateriových elektromobilů, po třech letech tak vystřídala Škodu a stala se nejregistrovanější značkou v tomto segmentu, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy. Tesla tak vloni registrovala 5,5x více vozidel než v roce 2022.
Na výsledky Tesly měla nepochybně vliv její cenová politika, když na začátku uplynulého roku došlo k poměrně výraznému zlevnění nabízených modelů, na které dříve nebo později zareagovaly další značky mnohdy se slevami v řádech statisíců.
Nejoblíbenějším modelem uplynulého roku byl Model Y, který si připsal 1 075 registrací, na celkových registracích Tesly se tak podílel ze dvou třetin, následoval Model 3 s 408 registracemi, Model S (69 ks) a Model X (67 ks). V posledním kvartále roku pak přišla přepracovaná Tesla Model 3 Highland mj. s lepším dojezdem než předchůdce, jejíž základní cena začíná v Česku na částce 1 053 990 Kč (pozn. dojezd 513 km dle WLTP, příplatek za verzi s dojezdem 629 km činí 200 tis. Kč).
I přes výrazný meziroční růst Tesly se nejregistrovanějším samostatným modelem stala Škoda ENYAQ (1 442 ks), Tesla však díky čtyřem nabízeným modelům zaregistrovala nejvíce nových osobních bateriových elektromobilů mezi značkami.
Nejregistrovanější nová osobní bateriová elektrická vozidla dle značek v uplynulých 10 letech:2014 Volkswagen (76 ks)2015 BMW (94 ks)2016 BMW (87 ks)2017 BMW (109 ks)2018 Volkswagen (308 ks)2019 Nissan (139 ks)2020 Škoda (1 684 ks)2021 Škoda (832 ks)2022 Škoda (1 293 ks)2023 Tesla (1 619 ks)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.