Tesla v České republice v roce 2023 registrovala 1 619 nových osobních bateriových elektromobilů, po třech letech tak vystřídala Škodu a stala se nejregistrovanější značkou v tomto segmentu, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy. Tesla tak vloni registrovala 5,5x více vozidel než v roce 2022.
Na výsledky Tesly měla nepochybně vliv její cenová politika, když na začátku uplynulého roku došlo k poměrně výraznému zlevnění nabízených modelů, na které dříve nebo později zareagovaly další značky mnohdy se slevami v řádech statisíců.
Nejoblíbenějším modelem uplynulého roku byl Model Y, který si připsal 1 075 registrací, na celkových registracích Tesly se tak podílel ze dvou třetin, následoval Model 3 s 408 registracemi, Model S (69 ks) a Model X (67 ks). V posledním kvartále roku pak přišla přepracovaná Tesla Model 3 Highland mj. s lepším dojezdem než předchůdce, jejíž základní cena začíná v Česku na částce 1 053 990 Kč (pozn. dojezd 513 km dle WLTP, příplatek za verzi s dojezdem 629 km činí 200 tis. Kč).
I přes výrazný meziroční růst Tesly se nejregistrovanějším samostatným modelem stala Škoda ENYAQ (1 442 ks), Tesla však díky čtyřem nabízeným modelům zaregistrovala nejvíce nových osobních bateriových elektromobilů mezi značkami.
Nejregistrovanější nová osobní bateriová elektrická vozidla dle značek v uplynulých 10 letech:2014 Volkswagen (76 ks)2015 BMW (94 ks)2016 BMW (87 ks)2017 BMW (109 ks)2018 Volkswagen (308 ks)2019 Nissan (139 ks)2020 Škoda (1 684 ks)2021 Škoda (832 ks)2022 Škoda (1 293 ks)2023 Tesla (1 619 ks)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?