Přání Američanů jsou vyslyšena. Fiat původně neuvažoval o dovozu svého stylového Fiatu 500 do USA, akvizicí Chrysleru se ale vše radikálně mění.
Fiat chtěl zabrousit do USA už před delší dobou, ovšem výstavba vlastní dealerské sítě, servisní sítě a potřebné logistiky není zrovna levná záležitost. Most přes oceán postavila až spolupráce s krachujícím Chryslerem.
Na našich stránkách jste se již jistě dočetli, že Fiat převezme balík akcií Chyrsleru a výměnou za to mu poskytne technologie, které firmě umožní přežít. Americký trh se totiž změnil tak rychle, že to málo kdo předpokládal, z velkých aut najednou přesedlal do menších a automobilky na to nebyly připraveny.
Fiat díky vlastnictví Chrysleru bude moct využít dealerskou síť amerického výrobce a tím pádem za oceán poslat některé své modely. Mluvilo se o Alfě Romeo, ale nejžhavějším kandidátem, který se do 18 měsíců dostane do USA, je malý Fiat 500.
O kousek větší Mini je v USA velmi populární, podobně jako další retro stylovka - VW New Beetle. I malému fiátku je tak možná předvídat úspěch.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.