Přání Američanů jsou vyslyšena. Fiat původně neuvažoval o dovozu svého stylového Fiatu 500 do USA, akvizicí Chrysleru se ale vše radikálně mění.
Fiat chtěl zabrousit do USA už před delší dobou, ovšem výstavba vlastní dealerské sítě, servisní sítě a potřebné logistiky není zrovna levná záležitost. Most přes oceán postavila až spolupráce s krachujícím Chryslerem.
Na našich stránkách jste se již jistě dočetli, že Fiat převezme balík akcií Chyrsleru a výměnou za to mu poskytne technologie, které firmě umožní přežít. Americký trh se totiž změnil tak rychle, že to málo kdo předpokládal, z velkých aut najednou přesedlal do menších a automobilky na to nebyly připraveny.
Fiat díky vlastnictví Chrysleru bude moct využít dealerskou síť amerického výrobce a tím pádem za oceán poslat některé své modely. Mluvilo se o Alfě Romeo, ale nejžhavějším kandidátem, který se do 18 měsíců dostane do USA, je malý Fiat 500.
O kousek větší Mini je v USA velmi populární, podobně jako další retro stylovka - VW New Beetle. I malému fiátku je tak možná předvídat úspěch.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?