Přání Američanů jsou vyslyšena. Fiat původně neuvažoval o dovozu svého stylového Fiatu 500 do USA, akvizicí Chrysleru se ale vše radikálně mění.
Fiat chtěl zabrousit do USA už před delší dobou, ovšem výstavba vlastní dealerské sítě, servisní sítě a potřebné logistiky není zrovna levná záležitost. Most přes oceán postavila až spolupráce s krachujícím Chryslerem.
Na našich stránkách jste se již jistě dočetli, že Fiat převezme balík akcií Chyrsleru a výměnou za to mu poskytne technologie, které firmě umožní přežít. Americký trh se totiž změnil tak rychle, že to málo kdo předpokládal, z velkých aut najednou přesedlal do menších a automobilky na to nebyly připraveny.
Fiat díky vlastnictví Chrysleru bude moct využít dealerskou síť amerického výrobce a tím pádem za oceán poslat některé své modely. Mluvilo se o Alfě Romeo, ale nejžhavějším kandidátem, který se do 18 měsíců dostane do USA, je malý Fiat 500.
O kousek větší Mini je v USA velmi populární, podobně jako další retro stylovka - VW New Beetle. I malému fiátku je tak možná předvídat úspěch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.