Nabíjení Tesly bude zřejmě americkým standardem

Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D, foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images
ČTK , AutoRoad.cz 2. července 2023 00:39
Sdílej:

Technologie nabíjení elektrických vozidel společnosti Tesla je na rychlé cestě k tomu, aby se ve Spojených státech stala standardem. S odvoláním na skupinu inženýrů, kteří v odvětví standardy posuzují, to dnes napsala agentura Reuters. Technologie Tesly získává v posledních týdnech stále více příznivců. Dnes se k automobilkám k General Motors, Ford a Rivian, jež přijaly nabíjecí systém Tesly, přidalo Volvo. Administrativa prezidenta Joea Bidena se dříve snažila prosadit jako hlavní americký standard technologii Combined Charging System (CCS).

Tesla svou technologii nazývá North American Charging Standard (NACS). Její řešení ale ještě nebylo jako americký standard schváleno.

Organizace SAE International uvedla, že již pracuje na standardech konektoru NACS a doufá, že je dokončí do šesti měsíců. Normy budou mimo jiné upravovat způsob propojení konektorů s nabíjecími stanicemi, opatření pro kybernetickou bezpečnost či rychlost nabíjení, uvedl za SAE Frank Menchaca.

Tento krok pravděpodobně znamená konec systému CCS, který byl také vyvinut podle norem stanovených SAE, uvedl analytik společnosti Guidehouse Research Sam Abuelsamid. "Je jen otázkou času, než se nové elektromobily s konektory CCS přestanou vyrábět," konstatoval. Konektor CCS se podle něj mnohem hůře obsluhuje a zapojuje do vozidel než konektor NACS.

Většina spotřebitelů, kteří používají oba typy konektorů, by si vybrala ten od Tesly, myslí si analytik. Upozornil však, že nabíjecí stanice budou muset po mnoho let vyhovovat oběma konektorům.

Podle studie Národní laboratoře pro obnovitelnou energii (NREL) Spojené státy směřují k tomu, že do roku 2030 instalují síť 1,2 milionu veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Tato prognóza překračuje cíl Bidenovy administrativy zavést do roku 2030 půl milionu veřejných nabíjecích stanic.

Podle studie NREL si vybudování sítě veřejných nabíjecích stanic vyžádá 33 až 55 miliard dolarů veřejných a soukromých investic (až 1,2 bilionu Kč).

Bílý dům uvedl, že nabíjecí stanice Tesly budou mít nárok na federální dotace v řádu miliard dolarů, pokud budou zahrnovat také standardní připojení pro nabíjení konektorem CCS. Přístup Bidenovy administrativy ke konektorům CCS a NACS usnadňuje "větší součinnost a v konečném důsledku dostupnější soubor nabíjecích stanic po celé zemi", řekl agentuře Reuters poradce Bílého domu pro otázky ochrany klimatu Ali Zaidi.

O přechod na konektor společnosti Tesla uvažují i další výrobci automobilů, například Stellantis a Hyundai.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.