Technologie nabíjení elektrických vozidel společnosti Tesla je na rychlé cestě k tomu, aby se ve Spojených státech stala standardem. S odvoláním na skupinu inženýrů, kteří v odvětví standardy posuzují, to dnes napsala agentura Reuters. Technologie Tesly získává v posledních týdnech stále více příznivců. Dnes se k automobilkám k General Motors, Ford a Rivian, jež přijaly nabíjecí systém Tesly, přidalo Volvo. Administrativa prezidenta Joea Bidena se dříve snažila prosadit jako hlavní americký standard technologii Combined Charging System (CCS).
Tesla svou technologii nazývá North American Charging Standard (NACS). Její řešení ale ještě nebylo jako americký standard schváleno.
Organizace SAE International uvedla, že již pracuje na standardech konektoru NACS a doufá, že je dokončí do šesti měsíců. Normy budou mimo jiné upravovat způsob propojení konektorů s nabíjecími stanicemi, opatření pro kybernetickou bezpečnost či rychlost nabíjení, uvedl za SAE Frank Menchaca.
Tento krok pravděpodobně znamená konec systému CCS, který byl také vyvinut podle norem stanovených SAE, uvedl analytik společnosti Guidehouse Research Sam Abuelsamid. "Je jen otázkou času, než se nové elektromobily s konektory CCS přestanou vyrábět," konstatoval. Konektor CCS se podle něj mnohem hůře obsluhuje a zapojuje do vozidel než konektor NACS.
Většina spotřebitelů, kteří používají oba typy konektorů, by si vybrala ten od Tesly, myslí si analytik. Upozornil však, že nabíjecí stanice budou muset po mnoho let vyhovovat oběma konektorům.
Podle studie Národní laboratoře pro obnovitelnou energii (NREL) Spojené státy směřují k tomu, že do roku 2030 instalují síť 1,2 milionu veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Tato prognóza překračuje cíl Bidenovy administrativy zavést do roku 2030 půl milionu veřejných nabíjecích stanic.
Podle studie NREL si vybudování sítě veřejných nabíjecích stanic vyžádá 33 až 55 miliard dolarů veřejných a soukromých investic (až 1,2 bilionu Kč).
Bílý dům uvedl, že nabíjecí stanice Tesly budou mít nárok na federální dotace v řádu miliard dolarů, pokud budou zahrnovat také standardní připojení pro nabíjení konektorem CCS. Přístup Bidenovy administrativy ke konektorům CCS a NACS usnadňuje "větší součinnost a v konečném důsledku dostupnější soubor nabíjecích stanic po celé zemi", řekl agentuře Reuters poradce Bílého domu pro otázky ochrany klimatu Ali Zaidi.
O přechod na konektor společnosti Tesla uvažují i další výrobci automobilů, například Stellantis a Hyundai.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?