Technologie nabíjení elektrických vozidel společnosti Tesla je na rychlé cestě k tomu, aby se ve Spojených státech stala standardem. S odvoláním na skupinu inženýrů, kteří v odvětví standardy posuzují, to dnes napsala agentura Reuters. Technologie Tesly získává v posledních týdnech stále více příznivců. Dnes se k automobilkám k General Motors, Ford a Rivian, jež přijaly nabíjecí systém Tesly, přidalo Volvo. Administrativa prezidenta Joea Bidena se dříve snažila prosadit jako hlavní americký standard technologii Combined Charging System (CCS).
Tesla svou technologii nazývá North American Charging Standard (NACS). Její řešení ale ještě nebylo jako americký standard schváleno.
Organizace SAE International uvedla, že již pracuje na standardech konektoru NACS a doufá, že je dokončí do šesti měsíců. Normy budou mimo jiné upravovat způsob propojení konektorů s nabíjecími stanicemi, opatření pro kybernetickou bezpečnost či rychlost nabíjení, uvedl za SAE Frank Menchaca.
Tento krok pravděpodobně znamená konec systému CCS, který byl také vyvinut podle norem stanovených SAE, uvedl analytik společnosti Guidehouse Research Sam Abuelsamid. "Je jen otázkou času, než se nové elektromobily s konektory CCS přestanou vyrábět," konstatoval. Konektor CCS se podle něj mnohem hůře obsluhuje a zapojuje do vozidel než konektor NACS.
Většina spotřebitelů, kteří používají oba typy konektorů, by si vybrala ten od Tesly, myslí si analytik. Upozornil však, že nabíjecí stanice budou muset po mnoho let vyhovovat oběma konektorům.
Podle studie Národní laboratoře pro obnovitelnou energii (NREL) Spojené státy směřují k tomu, že do roku 2030 instalují síť 1,2 milionu veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Tato prognóza překračuje cíl Bidenovy administrativy zavést do roku 2030 půl milionu veřejných nabíjecích stanic.
Podle studie NREL si vybudování sítě veřejných nabíjecích stanic vyžádá 33 až 55 miliard dolarů veřejných a soukromých investic (až 1,2 bilionu Kč).
Bílý dům uvedl, že nabíjecí stanice Tesly budou mít nárok na federální dotace v řádu miliard dolarů, pokud budou zahrnovat také standardní připojení pro nabíjení konektorem CCS. Přístup Bidenovy administrativy ke konektorům CCS a NACS usnadňuje "větší součinnost a v konečném důsledku dostupnější soubor nabíjecích stanic po celé zemi", řekl agentuře Reuters poradce Bílého domu pro otázky ochrany klimatu Ali Zaidi.
O přechod na konektor společnosti Tesla uvažují i další výrobci automobilů, například Stellantis a Hyundai.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).