Peugeot je v současné době s vozy 5008 a 3008 lídrem na evropském trhu s kompaktními SUV. SUV Peugeot 5008, které od svého uvedení na trh v roce 2017 registruje více než 300 000 prodaných kusů, dosahuje na evropských i mimoevropských trzích vynikajících prodejních výsledků.
Nový vůz má přepracovanou přední část a zadní Full LED světla. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“. SUV Peugeot 5008 je vybaveno nejnovějšími technologiemi. Peugeot i-Cockpit® zintenzivňuje pocity z jízdy díky nové přístrojové desce a novému desetipalcovému dotykovému displeji s vysokým rozlišením. Komplexní řada asistenčních systémů řízení poslední generace zvyšuje bezpečnost posádky vozu. Jeho modularita umožňuje pojmout až 7 osob, aniž by byl omezen jejich komfort či potěšení z jízdy.
Odvážný design Nové SUV Peugeot 5008 se snaží zůstávat z hlediska designu o krok dál, a proto se jeho přední strana vyvíjí směrem k opět výraznějšímu a jedinečnému stylu. Tento odvážný design nastavuje principy nové éry modernosti, zároveň je reprezentativnější a je u něj zřetelný posun k luxusnějším kategoriím produktů.Nová bezrámová maska chladiče zvyšuje atraktivnost a modernost designu, současně si zachovává ladnost. Lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. A konečně je stejně jako u celé řady Peugeot na kapotě hrdě umístěno označení modelu.Pro zvýraznění dynamiky vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče s motivem, který zvýrazňuje modernější vzhled jednotlivých verzí.Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii, navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu Peugeot a je na první pohled identifikovatelný.
U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou. Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla.Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.Při pohledu z boku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze.Modernější vzhled získaly i znaky GT (přední blatníky a víko zavazadlového prostoru).
Zážitek z jízdy s novým místem řidiče i-Cockpit® Za úspěchem vozu Peugeot 5008 stojí rovněž jeho pozoruhodný interiér. V novém SUV Peugeot 5008 se Peugeot i-Cockpit® vyvíjí a je ještě modernější a luxusnější. Digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty. Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco. Na modernizaci a vylepšení kabiny i-Cockpit ukazují i nová čalounění, která přispívají k úrovni vnímané kvality a atraktivitě interiéru.
Nové SUV Peugeot 5008 nabízí následující vnitřní konfigurace. Tři samostatná identická podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, ve 2. řadě sklopná / dvě nezávislá, sklopná a odnímatelná sedadla ve 3. řadě / možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 cm) / velký objem zavazadlového prostoru od 780 dm³ (VDA 210) do 1940 dm³ (VDA 214).
MotoryNové SUV Peugeot 5008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 132 g/km. Všechny motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicules Text Procedures).Benzín tříválcové motory 1,2 l:PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;čtyřválcový motor 1,6 l:PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;Diesel čtyřválcový motor 1,5: BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;čtyřválcový motor 2,0 l: BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Potěšení z jízdy je u nového SUV Peugeot 5008 součástí jeho DNA. Nabízí vynikající ovladatelnost, vysoký jízdní komfort, dokonalé potěšení z jízdy a díky poloměru otáčení 11,2 m je ve městě perfektně ovladatelné.
V některých zemích spouští značka Peugeot webový portál Peugeot Store , první 100% online prodejnu, kde je možné zakoupit si nový vůz, ponechat ojetý vůz na protiúčet či zajistit si financování nového vozu pohodlně přes smartphone, tablet nebo počítač. Každý zákazník si bude moci zvolit doručení vozu domů, a to zdarma, při přísném dodržení všech bezpečnostních norem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.