Prakticky všechny automobilky se dnes honí za objemem produkce, ať už se dříve vyprofilovaly jakkoli. Italové chtějí zůstat skutečně exkluzivní výjimkou.
Každá automobilka se snaží navyšovat své zisky. Zvyšováním výroby, rozšiřováním nabídky modelů a motorizací a verzí, to jsou cesty za větším a větším ziskem. Že by Maserati chtělo být výjimkou?
Ač byla v minulosti automobilka taková či onaká. Dnes jde s dobou a nabízí to, co od ní chtějí zákazníci. A tak například Porsche vyrábí kromě legendárních sportovních kupé i dvě SUV, sedan a v plánu má výrobu dalších modelů.
Psali jsme také: Porsche Pajun - dříve jak za 5 let nebudeVýroba se navyšuje, každá automobilka se hrdě vychloubá, o kolik aut vyrobili meziročně více. Hlásá do světa jaké má plány do roku 2020 a o kolik procent bude vyrábět více vozů v průběhu dalších deseti let. Automobilky si po desítky let budovali image, pod kterým nyní prodávají modely, které mají pramálo společného s těmi, které vydobyly té, či oné automobilce věhlas a image.
Z davu automobilek, toužících po lepších prodejních číslech, automobilek, které si dávají velkolepá předsevzetí, vystupují ty italské. Po vzoru Ferrari i Maserati chce omezit výrobu. Nedávno to oznámil Umbero Maria Cini z vedení Maserati. Konkrétní hodnota bude 75 tisíc vozů ročně. I přesto, že Maserati v poslední době rapidně rostou prodeje, chce nastavit své produkci jasná pravidla. V roce 2018 by měla začít s omezováním, respektive v roce 2018 dosáhne maximální „povolené“ produkce.
Zdroj: Maserati
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?