Volkswagen Užitkové vozy ohlásil generační obměnu

ar5, 25. září 2014, 06:57 Google+

Volkswagen Užitkové vozy ohlásil na tiskové konferenci u příležitosti veletrhu IAA Užitkové vozy příchod nové generace úspěšné modelové řady T, která ponese označení T6. „IAA je pro značku Volkswagen Užitkové vozy začátkem intenzivního období. V roce 2015 obměníme náš nejdůležitější model – modelovou řadu T,“ říká Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Volkswagen Užitkové vozy zvýšil během prvních osmi měsíců letošního roku počet celosvětově dodaných vozidel modelové řady T5 meziročně o cca šest procent na 108 000 exemplářů. Jen v srpnu 2014 bylo zákazníkům dodáno o 14 procent více vozidel T5 než ve stejném měsíci předchozího roku. Počet objednávek roste od začátku roku tak výrazně, že bylo dosaženo maximální kapacity hlavního výrobního závodu značky v Hannoveru, v němž je vyráběna většina vozidel T5. Pro uspokojení poptávky bude zavedena nová noční směna. Stávající objednávky sahají až do prvního čtvrtletí 2015. Rok 2014 bude dalším rekordním rokem pro ikonu značky, která byla představena již v roce 1950 a nyní se prodává v páté generaci.
 
„T5 je naším bestsellerem, který se i nadále těší obrovské poptávce. Zavádíme proto zvláštní směny. Nepolevující nadšení našich zákazníků pro tento úspěšný model je pro nás vyznamenáním a zároveň pobídkou, abychom i s následujícím modelem vytvořili bestseller. Již dnes můžeme říci, že jsme hrdí na to, že v dohledné době představíme T6. Převezme velmi dobré vlastnosti modelu T5, které doplníme o velké množství technických inovací. Výsledkem bude opět vynikající, spolehlivý, technicky vyzrálý, mobilní partner našich zákazníků pro podnikání i volnočasové aktivity. Do té doby zůstane T5 naším prodejním hitem. Dokladem toho je vysoká spokojenost zákazníků!“ říká Scholz.
 
Všichni zaměstnanci značky Volkswagen Užitkové vozy v uplynulých dvou letech tvrdě pracovali na novém modelu. Na IAA vystavená studie TRISTAR dává již dnes výhled na rozmanitá řešení pro přepravu nákladu a osob, která bude T6 v budoucnosti nabízet.
 
Značce Volkswagen Užitkové vozy se v současnosti daří a během prvního pololetí roku 2014 mírně zvýšila prodej na 221 000 lehkých užitkových vozidel (1. pololetí 2013: 220 000 vozidel). Především kvůli nepříznivé situaci na trzích v Jižní Americe poklesly příjmy z prodeje během prvních šesti měsíců 2014 meziročně o jedno procento na 4,724 miliardy eur (1. pololetí 2013: 4,777 miliardy eur). Avšak provozní zisk za první pololetí meziročně vzrostl o 14 procent na 280 milionů eur (1. pololetí 2013: 246 milionů eur). Tento velmi pozoruhodný výsledek je podle Scholze způsoben větším zájmem zákazníků o modely s vyšší výbavou.
 
Základem úspěšných obchodních výsledků se stal stabilní a trvale rostoucí prodej v západní Evropě. „V prvních osmi měsících letošního roku jsme na našem nejdůležitějším trhu dodali o sedm procent více vozidel. A zároveň jsme přijali také více objednávek. V Německu pochází v současné době každé třetí nově registrované lehké užitkové vozidlo z naší výroby, v Evropě každé páté,“ zdůraznil Scholz. Volkswagen Užitkové vozy dodal v západní Evropě v období od ledna do srpna 2014 celkem 188 200 lehkých užitkových vozů a pick-upů (stejné období roku 2013: 175 800 vozidel, +7,1 %).
 
Negativně se ve výši zisku promítly poklesy trhů v Jižní Americe a východní Evropě a měnové ztráty, způsobené zejména argentinským pesem. Východní Evropa je navzdory ukrajinské krizi s mírným meziročním poklesem o 0,3 procenta na 25 000 dodaných vozidel ještě pozoruhodně stabilní.
 
Ve druhé největší oblasti prodeje značky panuje však úplně jiná situace. „V Jižní Americe se musíme i nadále potýkat s brazilskou a argentinskou recesí,“ říká Scholz. V Jižní Americe klesl počet dodaných vozidel meziročně o 46,5 procenta na 26 500 lehkých užitkových vozidel (stejné období roku 2013: 49 400 vozidel). V loňském výsledku je však zahrnuto ještě cca 15 000 vozidel T2, jejichž výroba byla v Brazílii v uplynulém roce ukončena. Tím je obraz poněkud zkreslen.
 
Volkswagen Užitkové vozy čelí v současnosti v celosvětovém obchodu s lehkými užitkovými vozidly nejrůznějším tržním podmínkám a situacím. Volkswagen Užitkové vozy je už přítomen na více než 100 trzích celého světa, což umožňuje kompenzovat ztráty v jednotlivých regionech. Celosvětově bylo dodáno 285 900 lehkých užitkových vozů modelových řad Amarok, Caddy, T5 a Crafter, což je meziročně o cca jedno procento více (stejné období roku 2013: 283 500 vozidel). Počet dodaných vozidel i objednávek se vyvíjí dobře až výborně také u modelových řad Caddy a Crafter. Pouze Amarok zaznamenal poklesy v důsledku slabé poptávky na trzích v Jižní Americe a Brazílii.
 
Scholz zdůraznil, že je s dosavadním průběhem roku spokojen. Varoval však před ekonomickými riziky, která se objevují na horizontu a která by mohla v důsledku celosvětového politického napětí rychle vyústit v hospodářskou stagnaci. Také v eurozóně, zejména ve Francii a Itálii, přetrvává nebezpečí obnovení recese. Volkswagen Užitkové vozy proto hodlá důsledně realizovat programy na snižování nákladů v souladu s programem „Future Tracks“ koncernu Volkswagen.
 
Zároveň se stále zřetelněji ukazuje, jak důležité je věnovat pozornost potřebám zákazníků. Vynikající produkty samy o sobě pro úspěšný boj s konkurencí už nestačí. Volkswagen Užitkové vozy zahájil v uplynulých letech proces transformace od výrobce, zaměřeného na produkt, na zákaznicky orientovaného poskytovatele služeb v oblasti mobility. To ukazuje i letošní prezentace na veletrhu IAA s mottem „Work. Life. Solutions.“, která nabízí jedinečnou rozmanitost řešení pro přepravu nákladu i osob a mobilitu, vycházejících vstříc potřebám zákazníků a jednotlivých odvětví.
 
„Představujeme vhodná řešení pro každou situaci v pracovním i soukromém životě. Víme, co zákazníci chtějí, a tato jejich přání realizujeme,“ prohlásil Scholz. Výstavní expozice v hale 12 je přehledně strukturovaná podle jednotlivých modelových řad Amarok, Caddy, T5 a Crafter a zahrnuje vhodná vozidla pro různé skupiny zákazníků, ať se jedná o vozidla pro volný čas, přepravu osob, zásahová vozidla, servis a údržbu, kurýrní a logistické služby, řemesla, nebo stavebnictví.
 
Jako střednědobé cíle značky uvedl Dr. Scholz internacionalizaci výrobních závodů a produktů. Volkswagen Užitkové vozy začal intenzivně investovat do rozšíření stávajících výrobních závodů v Hannoveru a Poznani a do výstavby nového závodu na výrobu Crafteru v polském městě Wrzesnia, kde bude zanedlouho položen základní kámen, aby mohla být koncem roku 2016 spuštěna výroba. Nástupce modelu Crafter bude prvním skutečně světovým vozem značky, nabízeným v nejrůznějších oblastech celého světa.
 
Volkswagen Užitkové vozy má v současnosti dobrou mezinárodní prodejní síť. Velký potenciál pro další rozvoj však existuje ještě v Asii, Číně, Rusku nebo v USA. V této oblasti pomůže vzájemné propojení aktivit se segmentem užitkových vozidel koncernu Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy má skvělou výchozí pozici pro vytvoření úspěšné budoucnosti a vítězství v mezinárodní konkurenci.
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Užitkové vozy ohlásil generační obměnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

IMSA poladilo Mercedes S63 AMG na výkon přes 700 koní - anotační foto

IMSA poladilo Mercedes S63 AMG na výkon přes 700 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud