DaimlerChrysler v těchto dnech slavnostně otevřel nové školící středisko v Malawi. Slavnostního otevření se zúčastnili představitelé společnosti DaimlerChrysler a Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit z Německa, která je partnerem tohoto projektu.
Školící středisko je první svého druhu v tomto regionu. Jeho cílem je vzdělávání hlavních distributorů v Malawi, ale také v Angole, Mozambiku a Zazimbe.
Neméně důležitým cílem je proškolení 16 mladých odborníků, z kterých se během roku mají stát automobiloví profesionálové. Proškolení technici se pak mají v Africe specializovat na opravu vozů Mercedes Benz. První tři roky jim budou k dispozici odborníci z Německa, kteří jsou připraveni nové generaci předat všechny znalosti z automobilového průmyslu.
Pro DaimlerChrysler je nové školící středisko pouze prvním krokem na cestě za expanzí v Africe. V nejbližší době chce otevřít další školící střediska i v Jižní Africe a v Nigérii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.