Poté co Passat CC se objevil již ve faceliftované podobě jako model CC, se objevily informace o dalším sportovně střiženém sedanu.
Tentokrát by mělo jít o model zasazený o třídu níže než CC, měl by vycházet ze sedanu Jetta. Informaci přinesl server autoweek. Údajně by se Jetta ve variantě "kupé" mělo jmenovat SC (Sport Coupe), a mělo by být postaveno na nové modulární platformě MQB.
Nová kategorie čtyřdveřových kupátek již má početnou skupinu členů. Po zakládajícím Mercedesu CLS (2004) se v rámci německého prémiového tria připojilo Audi s typy A5 a A7 Sportback a BMW s modelem Gran Coupe.
Další zástupci pro tuto kategorii jsou již v přípravách, Mercedes nabídne typ CLC (koncept ukáže v dubnu v Pekingu). Sesterské Audi připravuje A3 sedan jenž by mohl být teoreticky dvojčetem VW SC, jeho předobraz už Audi ukázalo jako koncept RS3 Sedan loni v Ženevě.
Na trhu by se "kupé" odvozené od Jetty mělo ukázat pravděpodobně v roce 2015, to znamená současně s nástupcem současného modelu CC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.