Působí to až legračně. Neuplynulo totiž ani 24 hodin od zveřejnění zprávy, ve které jsme vás informovali o tom, jak si nový Venom F5 brousí zuby na překonání rychlostního rekordu Bugatti Chiron.
Bugatti tedy vrací úder se zprávou, která říká: „Opravdová nejvyšší rychlost Chironu zůstane tajemstvím, dokud nám technologie neumožní vyrobit rychlejší pneumatiky.“ Aktuální nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 420 km/h. Jak rychle tedy auto ve skutečnosti dokáže jet, je zatím záhadou. Při pohledu na tachometr ale můžeme tušit, že maximální rychlost vozu bude někde kolem 500 km/h.
I když jsou to v podstatě nepředstavitelné rychlosti, věříme tomu, že je Chiron (za pomoci svého 8.0 litrového motoru W16 se čtyřmi turby o výkonu 1479 koní) schopen takové rychlosti dosáhnout. Pokud ale pomineme problémy s aerodynamikou, máme tu další technické omezení. Na takovou rychlost totiž zatím žádná bezpečná silniční pneumatika neexistuje.
Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který překonal rychlostní rekord 386 km/h v McLarenu F1 vysvětluje, že v současné době neexistuje legální silniční pneumatika, která by vydržela tak extrémní síly, které při rychlostech 480 km/h vznikají. „Dokonce už při 420 km/h musí kola a pneumatiky odolávat extrémním silám. Čepička ventilku na každém kole váží přibližně 2,5 gramu což se ale při rychlosti 420 km/h rovná 7,2 kilogramu." Podle informací, které nám Andy Wallace poskytnul, na speciálních pneumatikách pro Chiron pracuje Michelin, zatím se ale nedaří dosáhnout požadovaných výsledků.
Bugatti plánuje provést test maximální rychlosti Chironu v příštím roce a nezbývá tedy než doufat, že do té doby podaří vhodné pneumatiky vyvinout. Je to další důkaz toho, že hypersport Chiron předběhl svou dobu, stejně jako Veyron před více než deseti lety.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?