Bugatti Chiron říká: "Dejte mi rychlejší pneu, ty současné mi nestačí!"

-jka / AutoRoad.cz, 24. června 2017, 15:53 Google+

Působí to až legračně. Neuplynulo totiž ani 24 hodin od zveřejnění zprávy, ve které jsme vás informovali o tom, jak si nový Venom F5 brousí zuby na překonání rychlostního rekordu Bugatti Chiron.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron

Bugatti Chiron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Bugatti tedy vrací úder se zprávou, která říká: „Opravdová nejvyšší rychlost Chironu zůstane tajemstvím, dokud nám technologie neumožní vyrobit rychlejší pneumatiky.“ Aktuální nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 420 km/h. Jak rychle tedy auto ve skutečnosti dokáže jet, je zatím záhadou. Při pohledu na tachometr ale můžeme tušit, že maximální rychlost vozu bude někde kolem 500 km/h.

I když jsou to v podstatě nepředstavitelné rychlosti, věříme tomu, že je Chiron (za pomoci svého 8.0 litrového motoru W16 se čtyřmi turby o výkonu 1479 koní) schopen takové rychlosti dosáhnout. Pokud ale pomineme problémy s aerodynamikou, máme tu další technické omezení. Na takovou rychlost totiž zatím žádná bezpečná silniční pneumatika neexistuje.

img-responsive

Bugatti Chiron nahrazuje letitý Veyron, váží necelé dvě tuny a má 1500 koní. | foto: Bugatti

Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který překonal rychlostní rekord 386 km/h v McLarenu F1 vysvětluje, že v současné době neexistuje legální silniční pneumatika, která by vydržela tak extrémní síly, které při rychlostech 480 km/h vznikají. „Dokonce už při 420 km/h musí kola a pneumatiky odolávat extrémním silám. Čepička ventilku na každém kole váží přibližně 2,5 gramu což se ale při rychlosti 420 km/h rovná 7,2 kilogramu." Podle informací, které nám Andy Wallace poskytnul, na speciálních pneumatikách pro Chiron pracuje Michelin, zatím se ale nedaří dosáhnout požadovaných výsledků.

Bugatti plánuje provést test maximální rychlosti Chironu v příštím roce a nezbývá tedy než doufat, že do té doby podaří vhodné pneumatiky vyvinout. Je to další důkaz toho, že hypersport Chiron předběhl svou dobu, stejně jako Veyron před více než deseti lety.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Chiron říká: "Dejte mi rychlejší pneu, ty současné mi nestačí!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

výmoly

Poškodili jste si auto o díru v silnici? Poradíme, co udělat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud