Působí to až legračně. Neuplynulo totiž ani 24 hodin od zveřejnění zprávy, ve které jsme vás informovali o tom, jak si nový Venom F5 brousí zuby na překonání rychlostního rekordu Bugatti Chiron.
Bugatti tedy vrací úder se zprávou, která říká: „Opravdová nejvyšší rychlost Chironu zůstane tajemstvím, dokud nám technologie neumožní vyrobit rychlejší pneumatiky.“ Aktuální nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 420 km/h. Jak rychle tedy auto ve skutečnosti dokáže jet, je zatím záhadou. Při pohledu na tachometr ale můžeme tušit, že maximální rychlost vozu bude někde kolem 500 km/h.
I když jsou to v podstatě nepředstavitelné rychlosti, věříme tomu, že je Chiron (za pomoci svého 8.0 litrového motoru W16 se čtyřmi turby o výkonu 1479 koní) schopen takové rychlosti dosáhnout. Pokud ale pomineme problémy s aerodynamikou, máme tu další technické omezení. Na takovou rychlost totiž zatím žádná bezpečná silniční pneumatika neexistuje.
Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který překonal rychlostní rekord 386 km/h v McLarenu F1 vysvětluje, že v současné době neexistuje legální silniční pneumatika, která by vydržela tak extrémní síly, které při rychlostech 480 km/h vznikají. „Dokonce už při 420 km/h musí kola a pneumatiky odolávat extrémním silám. Čepička ventilku na každém kole váží přibližně 2,5 gramu což se ale při rychlosti 420 km/h rovná 7,2 kilogramu." Podle informací, které nám Andy Wallace poskytnul, na speciálních pneumatikách pro Chiron pracuje Michelin, zatím se ale nedaří dosáhnout požadovaných výsledků.
Bugatti plánuje provést test maximální rychlosti Chironu v příštím roce a nezbývá tedy než doufat, že do té doby podaří vhodné pneumatiky vyvinout. Je to další důkaz toho, že hypersport Chiron předběhl svou dobu, stejně jako Veyron před více než deseti lety.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.