Bugatti Chiron říká: "Dejte mi rychlejší pneu, ty současné mi nestačí!"

Bugatti Chiron
Bugatti Chiron, foto: Bugatti
-jka , AutoRoad.cz 24. června 2017 15:53
Sdílej:

Působí to až legračně. Neuplynulo totiž ani 24 hodin od zveřejnění zprávy, ve které jsme vás informovali o tom, jak si nový Venom F5 brousí zuby na překonání rychlostního rekordu Bugatti Chiron.

Bugatti tedy vrací úder se zprávou, která říká: „Opravdová nejvyšší rychlost Chironu zůstane tajemstvím, dokud nám technologie neumožní vyrobit rychlejší pneumatiky.“ Aktuální nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 420 km/h. Jak rychle tedy auto ve skutečnosti dokáže jet, je zatím záhadou. Při pohledu na tachometr ale můžeme tušit, že maximální rychlost vozu bude někde kolem 500 km/h.

I když jsou to v podstatě nepředstavitelné rychlosti, věříme tomu, že je Chiron (za pomoci svého 8.0 litrového motoru W16 se čtyřmi turby o výkonu 1479 koní) schopen takové rychlosti dosáhnout. Pokud ale pomineme problémy s aerodynamikou, máme tu další technické omezení. Na takovou rychlost totiž zatím žádná bezpečná silniční pneumatika neexistuje.

Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který překonal rychlostní rekord 386 km/h v McLarenu F1 vysvětluje, že v současné době neexistuje legální silniční pneumatika, která by vydržela tak extrémní síly, které při rychlostech 480 km/h vznikají. „Dokonce už při 420 km/h musí kola a pneumatiky odolávat extrémním silám. Čepička ventilku na každém kole váží přibližně 2,5 gramu což se ale při rychlosti 420 km/h rovná 7,2 kilogramu." Podle informací, které nám Andy Wallace poskytnul, na speciálních pneumatikách pro Chiron pracuje Michelin, zatím se ale nedaří dosáhnout požadovaných výsledků.

Bugatti plánuje provést test maximální rychlosti Chironu v příštím roce a nezbývá tedy než doufat, že do té doby podaří vhodné pneumatiky vyvinout. Je to další důkaz toho, že hypersport Chiron předběhl svou dobu, stejně jako Veyron před více než deseti lety.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.