Holden využil globálních zdrojů mateřského koncernu General Motors a vyvinul růžový model Torana TT36, jenž je poháněn experimentální jednotkou Alloytec V6 s dvojitým přeplňováním, objemem 3,6 litru a výkonem 280kW.
Jde však pouze o koncept, který není určen k sériové produkci. Tento hot hatch střední velikosti má za úkol demonstrovat talent pro sílu a univerzálnost designu značky Holden a upoutat k ní celosvětovou pozornost.
Torana TT36 využívá pohon zadních kol, se kterým má Holden bohaté praktické zkušenosti a který těží ze sdílení komponent podvozku modulárního strukturálního systému, který pochází z mateřského koncernu GM. Zkratka TT36 znamená typ pohonné jednotky - Twin Turbo 3,6 l.
Tato zkušební pohonná jednotka Alloytec V6 je ručně vyráběna přímo společností Holden v její australské motorárně v Melbourne. Výkon motoru 280kW je přenášen na kola pomocí vysoce odolné šestistupňové manuální převodovce.
Maximální točivý výkon motoru dosahuje 480Nm, avšak 90% této hodnoty je k dispozici již od 1600 otáček za minutu.
Ve voze jsou čtyři sedačky a vůz je lakonán výraznou růžovou barnou, která doslova magicky přitahuje pohled diváka. Interiér pak vyniká kontrastním použitím černých a bílých prvků. Střecha vozu je skleněná a nabízí panoramatický výhled z vozu. V zadní části střecha plynule přechází do výklopného víka zavazadlového prostoru a spolu s předním sklem tak vytváří kompletní prosklení horní části karoserie. Vůz TT36 stojí na dvacetipalcových litých kolech s designem o deseti paprscích.
Hlavním motivem, který se prolíná růžovým exteriérem vozu, je využívání světelných efektů LED diod. Podobně je laděna i přístrojová deska a po otevření dveří je také interiér vozu osvětlen růžovými diodami.
Specifikace Holden Torana TT36
- Motor V6 o objemu 3,6 s dvojitým přeplňováním a úhlem mezi řadami válců 60 stupňů - mezichladič stlačeného vzduchu s výměníkem tepla typu vzduch-vzduch - Plynule proměnné časování ventilů - Proměnná délka sacího potrubí - Proměnný zdvih ventilů - Výkon 280 kW - Točivý moment 480 Nm - Kompresní poměr 9,0:1 - Vrtání x zdvih (mm) 94,0 X 85,6 - Převodovka vysoce odolná šestistupňová manuální
Převodové poměry (:1) 1. stupeň 2,66 2. stupeň 1,78 3. stupeň 1,30 4. stupeň 1,00 5. stupeň 0,74 6. stupeň 0,50 Stálý převod 3,73
- Hliníková kola o rozměru 20 x 8 palců s designem o deseti paprscích - Rozměr pneumatik 245/35 R20 - Značka pneu Bridgestone Potenza REO5OA
- Kotoučové brzdy se systémy ABS, TC, EBA, EBD, ESP a systémem podporujícím brzdění v zatáčkách CBC - Přední větrané brzdové kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, šestipístkové brzdiče - Zadní větrané kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, čtyřpístkové brzdiče
Zdroj: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.