Koncept Holden Torana TT36

Jan Fiala, 30. června 2007, 22:40 Google+

Holden využil globálních zdrojů mateřského koncernu General Motors a vyvinul růžový model Torana TT36, jenž je poháněn experimentální jednotkou Alloytec V6 s dvojitým přeplňováním, objemem 3,6 litru a výkonem 280kW.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Clubman John Cooper Works

Clubman John Cooper Works | foto: General Motors

Sdílejte článek

Jde však pouze o koncept, který není určen k sériové produkci. Tento hot hatch střední velikosti má za úkol demonstrovat talent pro sílu a univerzálnost designu značky Holden a upoutat k ní celosvětovou pozornost.

Torana TT36 využívá pohon zadních kol, se kterým má Holden bohaté praktické zkušenosti a který těží ze sdílení komponent podvozku modulárního strukturálního systému, který pochází z mateřského koncernu GM. Zkratka TT36 znamená typ pohonné jednotky - Twin Turbo 3,6 l.

Tato zkušební pohonná jednotka Alloytec V6 je ručně vyráběna přímo společností Holden v její  australské motorárně v Melbourne. Výkon motoru 280kW je přenášen na kola pomocí vysoce odolné šestistupňové manuální převodovce.

Maximální točivý výkon motoru dosahuje 480Nm, avšak 90% této hodnoty je k dispozici již od 1600 otáček za minutu.

Ve voze jsou čtyři sedačky a vůz je lakonán výraznou růžovou barnou, která doslova magicky přitahuje  pohled diváka. Interiér pak vyniká kontrastním použitím černých a bílých prvků. Střecha vozu je skleněná a nabízí panoramatický výhled z vozu. V zadní části střecha plynule přechází do výklopného víka zavazadlového prostoru a spolu s předním sklem tak vytváří kompletní prosklení horní části karoserie. Vůz TT36 stojí na dvacetipalcových litých kolech s designem o deseti paprscích.

Hlavním motivem, který se prolíná růžovým exteriérem vozu, je využívání světelných efektů LED diod. Podobně je laděna i přístrojová deska a po otevření dveří je také interiér vozu osvětlen růžovými diodami.

Specifikace Holden Torana TT36

- Motor V6 o objemu 3,6 s dvojitým přeplňováním a úhlem mezi řadami válců 60 stupňů
- mezichladič stlačeného vzduchu s výměníkem tepla typu vzduch-vzduch
- Plynule proměnné časování ventilů
- Proměnná délka sacího potrubí
- Proměnný zdvih ventilů
- Výkon 280 kW
- Točivý moment 480 Nm
- Kompresní poměr 9,0:1
- Vrtání x zdvih (mm)  94,0 X 85,6
- Převodovka vysoce odolná šestistupňová manuální

Převodové poměry (:1)
1. stupeň 2,66
2. stupeň 1,78
3. stupeň 1,30
4. stupeň 1,00
5. stupeň 0,74
6. stupeň 0,50
Stálý převod 3,73

- Hliníková kola o rozměru 20 x 8 palců s designem o deseti paprscích
- Rozměr pneumatik 245/35 R20
- Značka pneu Bridgestone Potenza REO5OA

- Kotoučové brzdy se systémy ABS, TC, EBA, EBD, ESP a systémem podporujícím brzdění v zatáčkách CBC
- Přední větrané brzdové kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, šestipístkové brzdiče
- Zadní větrané kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, čtyřpístkové brzdiče

Zdroj: General Motors

Vytisknout

Diskuze: Koncept Holden Torana TT36

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Castagna

Castagna Aznom – interkontinentální kříženec

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud