Chcete li jezdit bezpečně a ekonomicky, pak jsou správně nahuštěné pneumatiky jedním ze zásadních předpokladů. Podle statistik ovšem většina řidičů na kontrolu tlaku v pneumatikách jednoduše zapomíná, případně nemá k jejich dohuštění čas nebo vhodné vybavení. Nissan však představil nový systém, díky kterému bude dohuštění pneumatik hračka.
Snad každý řidič už někdy v životě zažil ten pocit, kdy po příchodu k vozu uviděl podhuštěnou pneumatiku. Správně by měla následovat cesta pro pumpičku / ke kompresoru, změření tlaku v pneumatice, zjištění doporučeného tlaku a dohuštění na správnou úroveň. Správný postup je však zdlouhavý a mnohdy ho komplikuje absence správného vybavení.
Nissan se proto rozhodl pro vývoj nového systému Easy Fill Tire Alert, který řidičům pomůže dohustit pneumatiky přesně na předepsaný tlak. Automobil přitom využívá již zabudované senzory pro měření tlaku v pneumatikách, takže není potřeba přidávat žádné další součástky. Celá věc je záležitostí pouze pro software.
Díky systému měření tlaku v pneumatikách, který se v posledních letech stává součástí všech nových automobilů, je navíc řidič stále informován o tlaku v pneumatice, takže ho vlastně ani nemůže nic překvapit. Pokud už ale dojde na huštění, k aktivaci Easy Fill Tire Alert systému stačí zastavit u kompresoru, zařadit neutrál / P, zatáhnout ruční brzdu a nechat zapnuté zapalování.
Jakmile dojde k plnění pneumatik, automobil to automaticky detekuje a jeho vnější světla zablikají, což je potvrzení, že systém pracuje. Jakmile je dané kolo nafouknuto na správnou úroveň, vůz krátce zatroubí. Pokud by bylo kolo přefouknuté, vůz zatroubí podruhé a třikrát spustí blinkry. Automobil se tak o všechno postará za vás, čímž vám odpadnou starosti s hledáním manometru a špatně ukazujícími menometry na benzínkách.
Systém by měl být v současnosti dodáván u dvanácti modelů Nissan, ovšem z výpisu je jasné, že se jedná především o vozy zaměřené na americký trh (Altima, Armada, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport, Sentra, Titan, Versa, a Versa Note). Zda podporují tento systém i vozy evropské bohužel nevíme, ovšem předpokládáme, že dříve nebo později je to Nissan jistě naučí.
Jízdy na podhuštěných pneumatikách se totiž podle amerického úřadu NHTSA dopouští až 4 z 5 řidičů, což nejen výrazně přispívá k zvyšování spotřeby, ale současně to také omezuje životnost pneumatik a zhoršuje ovladatelnost vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?