Chcete li jezdit bezpečně a ekonomicky, pak jsou správně nahuštěné pneumatiky jedním ze zásadních předpokladů. Podle statistik ovšem většina řidičů na kontrolu tlaku v pneumatikách jednoduše zapomíná, případně nemá k jejich dohuštění čas nebo vhodné vybavení. Nissan však představil nový systém, díky kterému bude dohuštění pneumatik hračka.
Snad každý řidič už někdy v životě zažil ten pocit, kdy po příchodu k vozu uviděl podhuštěnou pneumatiku. Správně by měla následovat cesta pro pumpičku / ke kompresoru, změření tlaku v pneumatice, zjištění doporučeného tlaku a dohuštění na správnou úroveň. Správný postup je však zdlouhavý a mnohdy ho komplikuje absence správného vybavení.
Nissan se proto rozhodl pro vývoj nového systému Easy Fill Tire Alert, který řidičům pomůže dohustit pneumatiky přesně na předepsaný tlak. Automobil přitom využívá již zabudované senzory pro měření tlaku v pneumatikách, takže není potřeba přidávat žádné další součástky. Celá věc je záležitostí pouze pro software.
Díky systému měření tlaku v pneumatikách, který se v posledních letech stává součástí všech nových automobilů, je navíc řidič stále informován o tlaku v pneumatice, takže ho vlastně ani nemůže nic překvapit. Pokud už ale dojde na huštění, k aktivaci Easy Fill Tire Alert systému stačí zastavit u kompresoru, zařadit neutrál / P, zatáhnout ruční brzdu a nechat zapnuté zapalování.
Jakmile dojde k plnění pneumatik, automobil to automaticky detekuje a jeho vnější světla zablikají, což je potvrzení, že systém pracuje. Jakmile je dané kolo nafouknuto na správnou úroveň, vůz krátce zatroubí. Pokud by bylo kolo přefouknuté, vůz zatroubí podruhé a třikrát spustí blinkry. Automobil se tak o všechno postará za vás, čímž vám odpadnou starosti s hledáním manometru a špatně ukazujícími menometry na benzínkách.
Systém by měl být v současnosti dodáván u dvanácti modelů Nissan, ovšem z výpisu je jasné, že se jedná především o vozy zaměřené na americký trh (Altima, Armada, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport, Sentra, Titan, Versa, a Versa Note). Zda podporují tento systém i vozy evropské bohužel nevíme, ovšem předpokládáme, že dříve nebo později je to Nissan jistě naučí.
Jízdy na podhuštěných pneumatikách se totiž podle amerického úřadu NHTSA dopouští až 4 z 5 řidičů, což nejen výrazně přispívá k zvyšování spotřeby, ale současně to také omezuje životnost pneumatik a zhoršuje ovladatelnost vozu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?