Nissan představil geniální způsob, jak dofukovat pneumatiky. Proč to nikoho nenapadlo dřív?

Díky novému systému Easy-Fill Tire Alert od Nissanu se stane dohušťování pneumatik hračkou
Díky novému systému Easy-Fill Tire Alert od Nissanu se stane dohušťování pneumatik hračkou, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. května 2018 13:52
Sdílej:

Chcete li jezdit bezpečně a ekonomicky, pak jsou správně nahuštěné pneumatiky jedním ze zásadních předpokladů. Podle statistik ovšem většina řidičů na kontrolu tlaku v pneumatikách jednoduše zapomíná, případně nemá k jejich dohuštění čas nebo vhodné vybavení. Nissan však představil nový systém, díky kterému bude dohuštění pneumatik hračka.

Snad každý řidič už někdy v životě zažil ten pocit, kdy po příchodu k vozu uviděl podhuštěnou pneumatiku. Správně by měla následovat cesta pro pumpičku / ke kompresoru, změření tlaku v pneumatice, zjištění doporučeného tlaku a dohuštění na správnou úroveň. Správný postup je však zdlouhavý a mnohdy ho komplikuje absence správného vybavení.

Nissan se proto rozhodl pro vývoj nového systému Easy Fill Tire Alert, který řidičům pomůže dohustit pneumatiky přesně na předepsaný tlak. Automobil přitom využívá již zabudované senzory pro měření tlaku v pneumatikách, takže není potřeba přidávat žádné další součástky. Celá věc je záležitostí pouze pro software.

Díky systému měření tlaku v pneumatikách, který se v posledních letech stává součástí všech nových automobilů, je navíc řidič stále informován o tlaku v pneumatice, takže ho vlastně ani nemůže nic překvapit. Pokud už ale dojde na huštění, k aktivaci Easy Fill Tire Alert systému stačí zastavit u kompresoru, zařadit neutrál / P, zatáhnout ruční brzdu a nechat zapnuté zapalování.

Jakmile dojde k plnění pneumatik, automobil to automaticky detekuje a jeho vnější světla zablikají, což je potvrzení, že systém pracuje. Jakmile je dané kolo nafouknuto na správnou úroveň, vůz krátce zatroubí. Pokud by bylo kolo přefouknuté, vůz zatroubí podruhé a třikrát spustí blinkry. Automobil se tak o všechno postará za vás, čímž vám odpadnou starosti s hledáním manometru a špatně ukazujícími menometry na benzínkách.

Systém by měl být v současnosti dodáván u dvanácti modelů Nissan, ovšem z výpisu je jasné, že se jedná především o vozy zaměřené na americký trh (Altima, Armada, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport, Sentra, Titan, Versa, a Versa Note). Zda podporují tento systém i vozy evropské bohužel nevíme, ovšem předpokládáme, že dříve nebo později je to Nissan jistě naučí.

Jízdy na podhuštěných pneumatikách se totiž podle amerického úřadu NHTSA dopouští až 4 z 5 řidičů, což nejen výrazně přispívá k zvyšování spotřeby, ale současně to také omezuje životnost pneumatik a zhoršuje ovladatelnost vozu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?