Chcete li jezdit bezpečně a ekonomicky, pak jsou správně nahuštěné pneumatiky jedním ze zásadních předpokladů. Podle statistik ovšem většina řidičů na kontrolu tlaku v pneumatikách jednoduše zapomíná, případně nemá k jejich dohuštění čas nebo vhodné vybavení. Nissan však představil nový systém, díky kterému bude dohuštění pneumatik hračka.
Snad každý řidič už někdy v životě zažil ten pocit, kdy po příchodu k vozu uviděl podhuštěnou pneumatiku. Správně by měla následovat cesta pro pumpičku / ke kompresoru, změření tlaku v pneumatice, zjištění doporučeného tlaku a dohuštění na správnou úroveň. Správný postup je však zdlouhavý a mnohdy ho komplikuje absence správného vybavení.
Nissan se proto rozhodl pro vývoj nového systému Easy Fill Tire Alert, který řidičům pomůže dohustit pneumatiky přesně na předepsaný tlak. Automobil přitom využívá již zabudované senzory pro měření tlaku v pneumatikách, takže není potřeba přidávat žádné další součástky. Celá věc je záležitostí pouze pro software.
Díky systému měření tlaku v pneumatikách, který se v posledních letech stává součástí všech nových automobilů, je navíc řidič stále informován o tlaku v pneumatice, takže ho vlastně ani nemůže nic překvapit. Pokud už ale dojde na huštění, k aktivaci Easy Fill Tire Alert systému stačí zastavit u kompresoru, zařadit neutrál / P, zatáhnout ruční brzdu a nechat zapnuté zapalování.
Jakmile dojde k plnění pneumatik, automobil to automaticky detekuje a jeho vnější světla zablikají, což je potvrzení, že systém pracuje. Jakmile je dané kolo nafouknuto na správnou úroveň, vůz krátce zatroubí. Pokud by bylo kolo přefouknuté, vůz zatroubí podruhé a třikrát spustí blinkry. Automobil se tak o všechno postará za vás, čímž vám odpadnou starosti s hledáním manometru a špatně ukazujícími menometry na benzínkách.
Systém by měl být v současnosti dodáván u dvanácti modelů Nissan, ovšem z výpisu je jasné, že se jedná především o vozy zaměřené na americký trh (Altima, Armada, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport, Sentra, Titan, Versa, a Versa Note). Zda podporují tento systém i vozy evropské bohužel nevíme, ovšem předpokládáme, že dříve nebo později je to Nissan jistě naučí.
Jízdy na podhuštěných pneumatikách se totiž podle amerického úřadu NHTSA dopouští až 4 z 5 řidičů, což nejen výrazně přispívá k zvyšování spotřeby, ale současně to také omezuje životnost pneumatik a zhoršuje ovladatelnost vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.