Citroën: salon C_42 na Champs-Elysées v novém!

ar5, 25. března 2014, 05:00 Google+

V souvislosti s tím, že se týmy Citroën Racing chystají zvednout nově hozenou rukavici a vydat se na trati mistrovství světa FIA WTCC (první závod 12. dubna v Maroku), věnuje salon C_42 od 22. března svou novou tématickou sezónu dobrodružstvím značky Citroën.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Mezinárodní vitrína značky na Champs-Elysées zahajuje originální výstavu, kde představuje celou řadu vozů od modelu B2 Autochenille z roku 1922 přes ZX Rallye-Raid nebo C-Elysée WTCC po koncepční vůz C4 CACTUS Aventure, který se poprvé objevil v Ženevě. Návštěvník se tu může seznámit s odvážným a dobrodružným duchem, který je pro značku typický.

Citroën, který již získal 8 titulů v mistrovství světa v rally WRC, se letos poprvé účastní mistrovství světa FIA cestovních automobilů na okruhu, WTCC (World Touring Car Championship). První z dvanácti závodů se pojede 12. dubna v Maroku. Tato nová disciplína představuje pro Citroën novou výzvu. A pro salon C_42 je to příležitost věnovat svou novou sezónu výzvám, s nimiž se značka ve své historii potkala, od legendárních výprav do Afriky či Asie přes rallycross nebo WRC po WTCC. Návštěvník se tu může seznámit s některými z automobilů, které jsou s dobrodružstvími značky Citroën spojovány.

Citroën B2 Autochenille z přejezdu Sahary (1922)

André Citroën, který byl odjakživa průkopník a vizionář, chtěl svou značku propagovat odvážným způsobem, a proto se v roce 1922 rozhodl zorganizovat pionýrskou expedici – přejezd Sahary. Na tu dobu šlo o obrovskou technickou výzvu, kterou bylo možné uskutečnit jen díky vývoji nové technologie pohonu terénního typu, vozu autochenille (polopásové vozidlo). CITROËN B2 Autochenille se tak stal prvním motorizovaným vozem, který dokázal přejet Saharu, a to během 21 dnů (oproti 6 měsícům, jež si vyžádal přechod na zádech velblouda!). Po tomto technickém a mediálním úspěchu připravil André Citroën ještě další větší výpravy: slavnou Černou expedici do Afriky (1924–1925) a Žlutou expedici do Asie (1931–1932). V té době šlo o skutečná vědecká i lidská dobrodružství, jejichž mezinárodní ohlas přispěl k proslulosti značky. 

Citroën Traction Sans Frontières 11BL (1955)

Legendární předválečný model Traction Avant slaví letos 80 let. Veřejnosti se představil v dubnu 1934 a v době, kdy automobily normálně využívaly zadní pohon, znamenal skutečnou revoluci. Díky sníženému těžišti, skořepinové samonosné karoserii, nízké hmotnosti a propracované aerodynamice nabídnul model Traction Avant zcela přelomové jízdní vlastnosti (ovladatelnost, jízdní stabilita, atd.). Kvůli těmto svým vlastnostem se vůz stal hvězdou řady dalších dobrodružství značky Citroën. I dnes křižuje asociace „Traction Sans Frontières“ (Traction bez hranic) za jeho volantem svět a účastní se jak rally historických vozů, tak humanitárních misí… v Evropě, Africe, Severní i Jižní Americe…Citroën Traction Avant tak stále cestuje, polyká kilometry včetně tras měřících od 3500 do 8500 km, a stále o sobě dává vědět!

Citroën 2 CV Raid Afrique (1973)

Citroën zorganizoval v roce 1973 přejezd pouštní oblasti Ténéré a saharského pohoří Ahaggar ve voze Citroën 2 CV. Této cesty dlouhé 8000 km mezi Pobřežím slonoviny a Tuniskem se účastnilo 99 mladých lidí. Citroën 2CV se díky své jednoduchosti, robustnosti, nízké hmotnosti a navzdory jen skromnému výkonu (28 k) vyhnul africkým léčkám a pastím, v terénu, který byl do té doby považován za pro automobily nedostupný. Citroën 2 CV Raid Afrique se tak stal symbolem dobrodružství po celém světě…

Citroën ZX Rallye-Raid (1993)

Dalším symbolem dobrodružství¨Citroën ve světě je i ZX Rallye-Raid, terénní vůz třídy T3 (prototyp). Tento vůz, který se stal skutečnou ikonou vítězství značky Citroën v rallycrossových závodech, vyhrál většinu terénních závodů včetně mistrovství světa v rallycrossu. Citroën ZX Rallye-Raid přinesl Citroënu v 90. letech 5× vítězství v Poháru konstruktérů, od Baja Aragon přes Paříž–Moskva–Peking a Rally faraonů po Paříž–Dakar (4 vítězství!). Pierre Lartigue tehdy nasbíral 4 tituly v Poháru jezdců. Verze vystavená v salonu C_42 absolvovala rally Paříž-Dakar v roce 1993, za jejím volantem seděl Alain Ambrosino.

Citroën C-Elysée WTCC (2014)

Volba vozu C-Elysée pro závody WTCC se opírá o několik bodů:

- závody WTCC se částečně odehrávají v zemích, kde se vůz Citroën C-Elysée prodává;

- volba tříprostorové sedanové karoserie je ideální z hlediska aerodynamiky;

- celková architektura vozu usnadňuje zabudování jednotlivých součástí. 

Citroën C-Elysée WTCC je pro asfalt vybavený osmnáctipalcovými koly a je přilepený těsně nad zemí. K výrazně sportovnímu charakteru přispívá i široká karoserie a různé aerodynamické prvky. Pod kapotou se skrývá motor 1.6 turbo s přímým vstřikováním o výkonu 280 k. Zásadní start ho čeká 12. dubna v Maroku!

Koncepční vůz Citroën C4 CACTUS Aventure

Koncepční vůz C4 Cactus Aventure se veřejnosti představil ve světové premiéře na ženevském autosalonu 2014, společně s modelem Citroën C4 Cactus, od něhož je odvozen. Liší se především zvýšeným podvozkem, ochranným rámem a střešním boxem. Tento jedinečný koncept chce připomenout dobrodružství, která poznamenala historii značky, od přejezdu Sahary v roce 1923 pro Elektrickou odyseu v roce 2012, a proto ho značka poskytne dvoučlenné posádce, která v něm podnikne cestu napříč Evropou a bude se setkávat s lidmi v jednotlivých zemích. Dobrodružství 21. století se bude zejména díky kamerám, kterými je Citroën C4 Cactus Aventure vybaven, přenášet po internetu!

A zábava pro malé i velké!

Návštěvníci salonu C_42 si mohou vyzkoušet „dobrodružství CITROËN“ pomocí různých originálních animací:

- The Speed Experience: po úspěchu 4D kina si mohou milovníci silných zážitků a emocí vyzkoušet v prostoru Racing novinku útočící na všechny smysly a zažít pocit z rychlosti, jaký prožívají piloti CITROËN Racing, a to díky důmyslnému koktejlu zvuků, světel a větru!

- RoadTrip: v 1. patře salonu C_42 si mohou návštěvníci pomocí dotykového displeje zvolit na globusu zemi a prohlédnout si záběry dobrodružství, která zde CITROËN prožil.

- PhotoMobile: ve 2. patře se na plátně objevují fotografie dávných dobrodružství CITROËN, jejichž krajiny se při pohybu návštěvníka před plátnem mění do současnosti.

Všechny vystavené modely:


Patro

Model

Espace Racing

CITROËN DS3 WRC

přízemí

CITROËN C-Elysée WTCC

0,5

CITROËN ZX Rallye-Raid

1

CITROËN C4 CACTUS Aventure

1,5

CITROËN B2 Autochenille

2

CITROËN Traction Avant Sans Frontières

2,5

CITROËN 2 CV Raid Afrique

3

CITROËN DS 21 Prototype TAP (během dubna)

 

 

Vytisknout

Diskuze: Citroën: salon C_42 na Champs-Elysées v novém!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche: Příštím generacím Boxsteru a Caymanu budou stačit čtyřválce - anotační foto

Porsche: Příštím generacím Boxsteru a Caymanu budou stačit čtyřválce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud