DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 9. srpna 2024, 17:55 Google+

Dojezd na elektřinu u modelu C5 X činí dle výrobce 55 km, nádrž na benzín pojme 40 litrů, kolik tedy zvládne ve městě ujet na jedno natankování a nabití? A jak to vlastně bude s parkováním zdarma na placených zónách? Na to vše se zaměří druhý díl našeho dlouhodobého testu, kde mimo jiné zjistíme i jedno slabší místo vyhlášeného podvozku s hydraulickými dorazy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X plug-in hybrid | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

První díl dlouhodobého testu

Parkování

Velikou výhodou všech elektrických aut a plug-in hybridů je, že mohou parkovat na zónách placeného stání zdarma. Díky tomu se jedná o velice všestranné auto, se kterým můžete bez obav vyrazit kamkoliv. Bohužel to má jeden háček a to ten, že vozů s „EL“ značkami stále přibývá a tak se rozhodlo, že to letos skončí.

img-responsive

Citroen C5X plug-in hybrid | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vyzdvihnout je nutné také 360° kameru, díky které vidíte vůz při parkování z ptačí perspektivy. Riziko odřených disků se tímto značně minimalizuje. Poslední výhodou při městské jízdě je mimořádně komfortní podvozek s hydraulickými dorazy, který většinu běžných nerovností filtruje skvěle, takže si při řízení dokonce odpočinete. Rozhodí ho až opravdu veliké výmoly.

img-responsive

Citroen C5X plug-in hybrid | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Dojezd na baterii a nabíjení

C5 X jsme testovali už v zimě, kdy jsme na jedno nabití ujela 35 – 40 kilometrů. V létě je to podstatně lepší, při opravdu klidném tempu jsme se po městě dostali až na 50 km, což je vzhledem k deklarovaným 55 km dle výrobce krásná hodnota. Je znát, že je zde poměrně výkonný elektromotor, takže zvládá i výrazněji akcelerovat. Brzdou provozu jsme tedy rozhodně ve městě nebyli.

Kapacita baterie činí 13,2 kWh a zvládá nabíjet výkonem až 7,4 kW, což je velice dobré, srovnáme-li to například s „trojkovým“ plug-in hybridním Superbem, který nabíjí výkonem pouhých 3,6 kW. Vybitou baterii tak C5 X zvládne nabít za cca 1,5 hodiny. Z běžné domácí zásuvky pak 4,5 hod.

img-responsive

Citroen C5X plug-in hybrid | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Dojezd celkem

Vůz jsme dostali s plnou nádrží (40 litrů) a s nabitou baterií. Schválně jsme poté už vůz nedobili, jedná se tedy o dojezd na jednu nádrž a jednu baterku. Jezdili jsme z 60% město, 10% dálnice a 30% okresky. Na první tankování jsme dojeli, když palubní počítač hlásil 530 ujetých kilometrů (spotřeba 5,8 litrů / 100 km, průměrná rychlost 47 km/h), ale do nádrže se vešlo jen 34 litrů. V nádrži tedy zbylo ještě 6 litrů, na které by C5 X mělo ještě najet 100 km. Reálně se tedy dá říci, že na jednu nádrž a jedno nabití zvládne v tomto režimu ujet cca 630 km, což je vezmeme-li v potaz skromnou nádrž velice slušné.

img-responsive

Citroen C5X plug-in hybrid | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

V dalším díle se vydáme na dobrodružnou dovolenou, kde otestujeme fungování a spotřebu na dálnici, zkusíme v Citroenu také přespat a rovněž zjistíme, jak si poradí s lehčím terénem.

Vytisknout

Diskuze: DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud