Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
DS 3 nebo také červený bonbon. Zvenku může působit trochu extravagantně, ale je to vozidlo, které si na parkovišti s ničím nespletete. Mně osobně se exteriér moc líbí, obzvlášť v syté červené barvě s černými doplňky.
Uvnitř se cítím příjemně, interiér působí stylově a ovládání je celkem intuitivní. Sedadla jsou pohodlná i při delší jízdě, posed za volantem mi vyhovoval jen bych ocenila možnost nastavení polohy opěrky hlavy. Z auta je dobrý výhled, ale chci podotknout, že přední sloupky jsou trochu širší, což může být při výjezdu z některých křižovatek trochu nepřehledné.
Během dvou týdnů ježdění mě bohužel několikrát zklamalo připojení Apple Car Play – dvakrát se vůbec nepodařilo spárovat a několikrát spojení během jízdy vypadlo. Pokud se spoléháte na navigaci v hustém provozu, je to stres navíc. Další bod k infotainmentu bych zmínila, že pravděpodobně není možné nastavit plynulé ztmavení displeje v případě změny světelných podmínek. Automatika je dána pouze telefonem a nastavením časového rozmezí den/noc. Nicméně například při denním průjezdu tunelem je displej velmi jasný a nepříjemně oslňuje.
Samotná jízda je velmi komfortní, auto dobře tlumí nerovnosti a i zpomalovací prahy zvládá bez nepříjemného drncání nebo tupých ran podvozku. Automatická převodovka řadí jemně a bez cukuání – i při popojíždění v kolonách. Velkým překvapením pro mě byla spotřeba po městě, kde jsem se bez větší snahy byla schopná dostat i na 4,7 litrů / 100 km.
DS 3 disponuje automatickou rekuperací energie což jsem při první jízdě velmi odsoudila. Tuto možnost jsem si oblíbila u jiných vozů, kde šlo rekuperaci aktivovat manuálně. V tomto modelu je ale rekuperace velmi silná pokaždé když pustíte plyn. Nicméně při dalších jízdách jsem si velmi rychle zvykla a musím říct, že nyní mi tato funkce dává smysl a i jsem si ji později oblíbila. Oceňuji i to, že se při tomto zpomalování rozsvěcují brzdová světla, takže nepřekvapíte řidiče za vámi.
Další funkce, která se mi u tohoto vozu velmi líbí je bezklíčové odemykání a zamykání – kdy ani není nutné sahat na kliku, ale auto se automaticky otevře když se k němu přiblížíte a stejně tak zamkne když se vzdálíte. Drobnost, která ale zpříjemní každodenní používání když máte například plné ruce věcí, které z auta odnášíte.
Co se týče velikosti, DS 3 je kompaktní malé auto. Kufr není obří, takže třeba kočárek se do něj nevejde, ale pokud už děti odrostly z kočárkového věku a vozíte je spíš ze školy na kroužky, bude to ideální společník. Rozměry jsou ale příjemné a praktické pro jízdu po městě a v kombinaci s 360° kamerou je parkování úplná lahoda a to i na přeplněném sídlišti nebo třeba v podzemní garáži obchodního centra.
Závěrem tedy mohu říct, že se jedná o perfektní autíčko do města, které skvěle vypadá, snadno se ovládá a je úsporné. Cenovka sice není nejnižší, ale v akční verzi Edition France, která stojí 750 tisíc to působí snesitelně a proti ostatním automobilkám u DS máte za volantem pocit výjimečnosti, což se mi líbí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?