Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
DS 3 nebo také červený bonbon. Zvenku může působit trochu extravagantně, ale je to vozidlo, které si na parkovišti s ničím nespletete. Mně osobně se exteriér moc líbí, obzvlášť v syté červené barvě s černými doplňky.
Uvnitř se cítím příjemně, interiér působí stylově a ovládání je celkem intuitivní. Sedadla jsou pohodlná i při delší jízdě, posed za volantem mi vyhovoval jen bych ocenila možnost nastavení polohy opěrky hlavy. Z auta je dobrý výhled, ale chci podotknout, že přední sloupky jsou trochu širší, což může být při výjezdu z některých křižovatek trochu nepřehledné.
Během dvou týdnů ježdění mě bohužel několikrát zklamalo připojení Apple Car Play – dvakrát se vůbec nepodařilo spárovat a několikrát spojení během jízdy vypadlo. Pokud se spoléháte na navigaci v hustém provozu, je to stres navíc. Další bod k infotainmentu bych zmínila, že pravděpodobně není možné nastavit plynulé ztmavení displeje v případě změny světelných podmínek. Automatika je dána pouze telefonem a nastavením časového rozmezí den/noc. Nicméně například při denním průjezdu tunelem je displej velmi jasný a nepříjemně oslňuje.
Samotná jízda je velmi komfortní, auto dobře tlumí nerovnosti a i zpomalovací prahy zvládá bez nepříjemného drncání nebo tupých ran podvozku. Automatická převodovka řadí jemně a bez cukuání – i při popojíždění v kolonách. Velkým překvapením pro mě byla spotřeba po městě, kde jsem se bez větší snahy byla schopná dostat i na 4,7 litrů / 100 km.
DS 3 disponuje automatickou rekuperací energie což jsem při první jízdě velmi odsoudila. Tuto možnost jsem si oblíbila u jiných vozů, kde šlo rekuperaci aktivovat manuálně. V tomto modelu je ale rekuperace velmi silná pokaždé když pustíte plyn. Nicméně při dalších jízdách jsem si velmi rychle zvykla a musím říct, že nyní mi tato funkce dává smysl a i jsem si ji později oblíbila. Oceňuji i to, že se při tomto zpomalování rozsvěcují brzdová světla, takže nepřekvapíte řidiče za vámi.
Další funkce, která se mi u tohoto vozu velmi líbí je bezklíčové odemykání a zamykání – kdy ani není nutné sahat na kliku, ale auto se automaticky otevře když se k němu přiblížíte a stejně tak zamkne když se vzdálíte. Drobnost, která ale zpříjemní každodenní používání když máte například plné ruce věcí, které z auta odnášíte.
Co se týče velikosti, DS 3 je kompaktní malé auto. Kufr není obří, takže třeba kočárek se do něj nevejde, ale pokud už děti odrostly z kočárkového věku a vozíte je spíš ze školy na kroužky, bude to ideální společník. Rozměry jsou ale příjemné a praktické pro jízdu po městě a v kombinaci s 360° kamerou je parkování úplná lahoda a to i na přeplněném sídlišti nebo třeba v podzemní garáži obchodního centra.
Závěrem tedy mohu říct, že se jedná o perfektní autíčko do města, které skvěle vypadá, snadno se ovládá a je úsporné. Cenovka sice není nejnižší, ale v akční verzi Edition France, která stojí 750 tisíc to působí snesitelně a proti ostatním automobilkám u DS máte za volantem pocit výjimečnosti, což se mi líbí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.