TEST očima ženy: DS3 Hybrid – fantastický společník pro každý den

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý DNES 17:25
Sdílej:

Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.

DS 3 nebo také červený bonbon. Zvenku může působit trochu extravagantně, ale je to vozidlo, které si na parkovišti s ničím nespletete. Mně osobně se exteriér moc líbí, obzvlášť v syté červené barvě s černými doplňky. 

Uvnitř se cítím příjemně, interiér působí stylově a ovládání je celkem intuitivní. Sedadla jsou pohodlná i při delší jízdě, posed za volantem mi vyhovoval jen bych ocenila možnost nastavení polohy opěrky hlavy. Z auta je dobrý výhled, ale chci podotknout, že přední sloupky jsou trochu širší, což může být při výjezdu z některých křižovatek trochu nepřehledné.

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Během dvou týdnů ježdění mě bohužel několikrát zklamalo připojení Apple Car Play – dvakrát se vůbec nepodařilo spárovat a několikrát spojení během jízdy vypadlo. Pokud se spoléháte na navigaci v hustém provozu, je to stres navíc. Další bod k infotainmentu bych zmínila, že pravděpodobně není možné nastavit plynulé ztmavení displeje v případě změny světelných podmínek. Automatika je dána pouze telefonem a nastavením časového rozmezí den/noc. Nicméně například při denním průjezdu tunelem je displej velmi jasný a nepříjemně oslňuje.

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Samotná jízda je velmi komfortní, auto dobře tlumí nerovnosti a i zpomalovací prahy zvládá bez nepříjemného drncání nebo tupých ran podvozku. Automatická převodovka řadí jemně a bez cukuání – i při popojíždění v kolonách. Velkým překvapením pro mě byla spotřeba po městě, kde jsem se bez větší snahy byla schopná dostat i na 4,7 litrů / 100 km.

DS 3 disponuje automatickou rekuperací energie což jsem při první jízdě velmi odsoudila. Tuto možnost jsem si oblíbila u jiných vozů, kde šlo rekuperaci aktivovat manuálně. V tomto modelu je ale rekuperace velmi silná pokaždé když pustíte plyn. Nicméně při dalších jízdách jsem si velmi rychle zvykla a musím říct, že nyní mi tato funkce dává smysl a i jsem si ji později oblíbila. Oceňuji i to, že se při tomto zpomalování rozsvěcují brzdová světla, takže nepřekvapíte řidiče za vámi.

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Další funkce, která se mi u tohoto vozu velmi líbí je bezklíčové odemykání a zamykání – kdy ani není nutné sahat na kliku, ale auto se automaticky otevře když se k němu přiblížíte a stejně tak zamkne když se vzdálíte. Drobnost, která ale zpříjemní každodenní používání když máte například plné ruce věcí, které z auta odnášíte.

Co se týče velikosti, DS 3 je kompaktní malé auto. Kufr není obří, takže třeba kočárek se do něj nevejde, ale pokud už děti odrostly z kočárkového věku a vozíte je spíš ze školy na kroužky, bude to ideální společník. Rozměry jsou ale příjemné a praktické pro jízdu po městě a v kombinaci s 360° kamerou je parkování úplná lahoda a to i na přeplněném sídlišti nebo třeba v podzemní garáži obchodního centra.

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěrem tedy mohu říct, že se jedná o perfektní autíčko do města, které skvěle vypadá, snadno se ovládá a je úsporné. Cenovka sice není nejnižší, ale v akční verzi Edition France, která stojí 750 tisíc to působí snesitelně a proti ostatním automobilkám u DS máte za volantem pocit výjimečnosti, což se mi líbí.

DS3 Performance Line Hybrid
DS3 Performance Line Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz


Autor článku: Tereza Suchá

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.