V dnešní době je elektromobilita veliké téma, které společnost zásadním způsobem rozděluje na dva hlavní tábory. Jedni ji milují, druzí nenávidí. Jak ovšem funguje automobil, který si bere z obou světu to dobré a na trhu je zajímavou alternativou mezi těmito dvěma světy? Na to se zaměříme v naší dlouhodobé recenzi líbivého modelu C5 X.
Seznámení s vozem
Jedná se o mimořádně pohodlného křížence, který kombinuje hned několik karosářských variant – nabídne eleganci limuzíny, praktičnost kombíku a vyšší podvozek přináší benefity, které jsou typické pro vozy typu SUV. V zimě jsme jej otestovali v klasickém týdenním testu, ovšem co si budeme povídat – aby člověk mohl opravdu detailně zhodnotit dlouhodobé aspekty soužití s takovým vozem, je zapotřebí najezdit s ním podstatně více, než nějakých 600 – 800 kilometrů v rámci necelého týdne. Recenze ze zimy zde:
V následujících měsících se budeme věnovat těmto tématům:
- Co vše budeme testovat a zkoumat?
- Život ve městě a elektrický provoz
- Cesta na dovolenou včetně noclehu v autě
- Citroen C5 X očima ženy
- Závěr a vyhodnocení dlouhodobého testu
Už teď je však jasné, že se jedná o pozoruhodné auto s výborným poměrem cena / výkon. Přemýšlíte-li o plug-in hybridu a nejste zastánci segmentu SUV, Citroen C5 X by měl být rozhodně ve výběru. Za cca 1,3 milionu totiž dostanete praktický „Rolls Royce pro chudé“, protože ten podvozek s hydraulickými dorazy propůjčuje vozu opravdu znamenitý jízdní komfort, který ještě podtrhuje velmi dobré odhlučnění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?