V dnešní době je elektromobilita veliké téma, které společnost zásadním způsobem rozděluje na dva hlavní tábory. Jedni ji milují, druzí nenávidí. Jak ovšem funguje automobil, který si bere z obou světu to dobré a na trhu je zajímavou alternativou mezi těmito dvěma světy? Na to se zaměříme v naší dlouhodobé recenzi líbivého modelu C5 X.
Seznámení s vozem
Jedná se o mimořádně pohodlného křížence, který kombinuje hned několik karosářských variant – nabídne eleganci limuzíny, praktičnost kombíku a vyšší podvozek přináší benefity, které jsou typické pro vozy typu SUV. V zimě jsme jej otestovali v klasickém týdenním testu, ovšem co si budeme povídat – aby člověk mohl opravdu detailně zhodnotit dlouhodobé aspekty soužití s takovým vozem, je zapotřebí najezdit s ním podstatně více, než nějakých 600 – 800 kilometrů v rámci necelého týdne. Recenze ze zimy zde:
V následujících měsících se budeme věnovat těmto tématům:
- Co vše budeme testovat a zkoumat?
- Život ve městě a elektrický provoz
- Cesta na dovolenou včetně noclehu v autě
- Citroen C5 X očima ženy
- Závěr a vyhodnocení dlouhodobého testu
Už teď je však jasné, že se jedná o pozoruhodné auto s výborným poměrem cena / výkon. Přemýšlíte-li o plug-in hybridu a nejste zastánci segmentu SUV, Citroen C5 X by měl být rozhodně ve výběru. Za cca 1,3 milionu totiž dostanete praktický „Rolls Royce pro chudé“, protože ten podvozek s hydraulickými dorazy propůjčuje vozu opravdu znamenitý jízdní komfort, který ještě podtrhuje velmi dobré odhlučnění.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.