Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět?

ar6, 9. ledna 2017, 01:35 Google+ NAIAS 2017

Už od začátku století hledá Volkswagen plnohodnotného nástupce legendárního mikrobusu řady T1, jenomže ani po sérii několika různých konceptů konstruktéři ne a ne přijít na ten správný recept. Mohl by jím být například nejnovější počin s označením I.D. Buzz, který jezdí výhradně na elektřinu a má autonomní řízení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1.

Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

První elektrokoncept řady I.D. ukázal Volkswagen loni v Paříži, mikrobus s označením Buzz, což odkazuje na původní jméno Bus, ale i tichý bzučivý zvuk pohonného ústrojí, je přece jen o něco propracovanější než původní pětidveřový hatchback. Obě auta stojí na stejné modulární platformě MEB, třebaže nováček využívá její prodlouženou verzi XL s délkou 4941 milimetrů, šířkou 1976 milimetrů, výškou 1963 milimetrů a rozvorem 3300 milimetrů. To ve spolupráci s chytrým využíváním obestavěného prostoru poskytuje dostatek místa pro tři řady sedadel. Zatímco v prvních dvou řadách najdete samostatná místa, třetí řadu tvoří pohodlná lavice. Jednotlivá místa jsou sklopná nebo nejrůzněji polohovatelná, zavazadelník tak ze 660 litrů může vzrůst až na 4602 litrů! Potěší také nízká nákladová hrana kufru.

img-responsive

Volkswagen I.D. Buzz spolu s Volkswagenem I.D. z Paříže. | foto: Volkswagen

K pohonu slouží dvojice elektromotorů, jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Každý sám o sobě má 150 kW (204 k), dohromady má I.D. Buzz elektrický pohon všech kol a výkon 275 kW (374 k). Baterie umístěná v podlaze má kapacitu 111 kWh a poskytuje mikrobusu dojezd 600 kilometrů. Prostřednictvím rychlonabíječky je 80 procent její kapacity k dispozici za 30 minut, dobíjení je ale možné i ze všech domácích sítí. V této konfiguraci zrychluje Volkswagen na 96 km/h za asi 5 sekund a dosahuje maximálně 159 km/h, budoucnost by ale mohla přinést i slabší verzi s elektromotorem o výkonu 200 kW (272 k) pouze na zadní nápravě a baterií o kapacitě 83 kWh.

Velkou inovací konceptu je režim I.D. Pilot, což není nic jiného než plně autonomní řízení. Volkswagen jeho sériové uvedení plánuje do roku 2025, pravděpodobně přitom použije podivný šišatý volant potažený kůží Nappa, který při zvolení automatického řízení zajede do palubní desky. Zároveň se změní i tón ambientního osvětlení a řidič se může otočit směrem k posádce ve vozidle. K monitorování provozu využívá I.D. Buzz laserové, ultrasonické a radarové senzory, kamery a čtveřici laserových skenerů, které se objeví na střeše automobilu. Deaktivace „autopilota“ probíhá zmáčknutím jednoho z pedálů nebo dotykem na volant. Další zajímavostí konceptu je systém User-ID, jenž umí rozpoznat řidiče a přizpůsobit mu klimatizaci, podsvícení nebo hudební výběr. To se děje prostřednictvím cloudového úložiště, případně také přes aplikaci Digital Key v chytrém telefonu.

img-responsive

Podivný volant zajede při aktivaci autopilota do palubní desky. | foto: Volkswagen

Design v mnoha ohledech odkazuje na klasického předchůdce. Především je to charakteristický motiv písmene V v přední části, rozdělující karosérii na dvě poloviny – jedna je metalicky stříbrná a druhá žlutá (odstín Cyber). Dělící linie je mimochodem podsvícená LED diodami. Tato technologie ostatně provází vůz kolem dokola, svítí jí přední i zadní světla, loga Volkswagenu nebo prvky v předním nárazníku. Hlavní reflektory pracují v několika režimech, úměrných dané situaci v silničním provozu, čímž ve své podstatě komunikují s okolím. Poctou klasické T1 jsou dále nasávací otvory v zadních sloupcích, prosklená střecha nebo krátké převisy karosérie. 22palcová kola jsou obuta do žlutých pneumatik, barevně ladících se zbytkem karosérie. Takhle má vypadat parádní retro!

Uvnitř klasická osobní auta dneška připomínají snad jen nastupování přes zadní posuvné dveře a tvarování sedadel. Palubní deska je minimalisticky jednoduchá a vedle volantu jí tvoří už jen podsvícený pás. Nejdůležitější informace se promítají na head up displej přímo před řidiče, uprostřed je potom volně stojící tablet, zakomponovaný do takzvaného I.D. Boxu. Ten dále obsahuje také reproduktory Beats a v případě zvolení autonomního režimu se celá konzole i s displejem posune více do prostoru. Tablet lze rovněž vyjmout a vzít s sebou ven z vozu. Na místě vnitřního zpětného zrcátka je pouze displej, který kombinuje obraz z vnějších kamer, nahrazujících konvenční zrcátka, a zadní kamery. Pokud jde o materiály, sází I.D. Buzz na tkaniny světlých barev nebo dřevěnou podlahu.

Sériová výroby vozu zatím nebyla potvrzena, vzhledem k informacím v tiskové zprávě je ale více než pravděpodobná. Kromě zmínky o případně levnějším pohonném ústrojí totiž obsahuje i cíl, podle nějž má ofenziva elektrických Volkswagenů začít v roce 2020 a za dalších pět let už chtějí Němci prodávat milion bezemisních aut ročně. Na retro design přitom budou slyšet zákazníci všude, na ten legendární T1 pak tím spíš v Americe, kde je originál symbolem hnutí hippies.

Vytisknout

Diskuze: Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford F-150 dostal pro nový modelový rok modernější design a více chytrých prvků.

Revoluce, nebo krok zpátky? Omlazený Ford F-150 je o kousek blíže evropským…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud