Ruský hybrid Ë-Auto (čteno jako "jo auto") je údajně vyprodán na deset let dopředu. Může za to nejen jeho nízká cena, ale také neexistence záloh.
Ruský hybrid zaútočil zejména cenou. Ta je až překvapivě nízká, pohybuje se jen na hranici dvou set tisíc korun. Za tuto cenu získá zákazník vůz s elektrickým pohonem, který je zásobován z energií pocházející z benzínového motoru nezvyklé konstrukce.
Ihned po zveřejnění nabídky získala firma 51 tisíc objednávek, do týdne jich bylo na sto tisíc. Vzhledem k tomu, že výrobní kapacita firmy je jen 10 tisíc vozů ročně a automobilka prozatím nemá finance na rozšíření výroby, znamená to, že zákazníci mohou na svůj nový vůz čekat i 10 let.
Nicméně, nic se nejí tak horké jako když se uvaří. Automobilka registraci na listinu zájemců nepodmínila složením žádné zálohy, jak je jinak obvyklé. Lze proto očekávat, že značná část zájemců nakonec svůj podpis stáhne, zejména poté co zjistí, že termín dodání jejich nového miláčka je někdy v červenci roku 2019.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?