Inženýři ze Stuttgartu mají v plánu znovu začít montovat do svých modelů čtyřválcové agregáty. Jak již naznačili u speciálu pro Le Mans a SUV Macan.
Downsizing stále roste a prorůstá i do sfér sportovně založených automobilek. Ty snižování objemů vidí jako řešení pro splnění stále přísnějších emisních norem. Porsche tak opět bude nabízet čtyřválcové agregáty. Do palety motorů si je zařadí i modely Cayman a Boxster příští generace.
Ostatně, i sám šéf Porsche Matthias Müller potvrdil příchod čtyřválce. Dokonce upřesnil, jakého výkonu by měl dosahovat. Čtyřválec pro Cayman a Boxster by měl produkovat až 400 koní (294 kW). Což je hodnota, kterou dosahuje model 911 Carrera S s motorem boxer o objemu 3,8 litru s přímým vstřikováním benzinu (DFI) a systémem VarioCam Plus.
Porsche chystá na 24 hodinový závod v Le Mans speciální dvoulitrový vidlicový čtyřválec. Ovšem nový dvoulitr pro Cayman a Boxster bude vycházet z plochých šestiválců. Je to krok, který ušetří značnou částku na vývoji a výrobě.
Zdroj: autoweek.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.