Inženýři ze Stuttgartu mají v plánu znovu začít montovat do svých modelů čtyřválcové agregáty. Jak již naznačili u speciálu pro Le Mans a SUV Macan.
Downsizing stále roste a prorůstá i do sfér sportovně založených automobilek. Ty snižování objemů vidí jako řešení pro splnění stále přísnějších emisních norem. Porsche tak opět bude nabízet čtyřválcové agregáty. Do palety motorů si je zařadí i modely Cayman a Boxster příští generace.
Ostatně, i sám šéf Porsche Matthias Müller potvrdil příchod čtyřválce. Dokonce upřesnil, jakého výkonu by měl dosahovat. Čtyřválec pro Cayman a Boxster by měl produkovat až 400 koní (294 kW). Což je hodnota, kterou dosahuje model 911 Carrera S s motorem boxer o objemu 3,8 litru s přímým vstřikováním benzinu (DFI) a systémem VarioCam Plus.
Porsche chystá na 24 hodinový závod v Le Mans speciální dvoulitrový vidlicový čtyřválec. Ovšem nový dvoulitr pro Cayman a Boxster bude vycházet z plochých šestiválců. Je to krok, který ušetří značnou částku na vývoji a výrobě.
Zdroj: autoweek.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?