Inženýři ze Stuttgartu mají v plánu znovu začít montovat do svých modelů čtyřválcové agregáty. Jak již naznačili u speciálu pro Le Mans a SUV Macan.
Downsizing stále roste a prorůstá i do sfér sportovně založených automobilek. Ty snižování objemů vidí jako řešení pro splnění stále přísnějších emisních norem. Porsche tak opět bude nabízet čtyřválcové agregáty. Do palety motorů si je zařadí i modely Cayman a Boxster příští generace.
Ostatně, i sám šéf Porsche Matthias Müller potvrdil příchod čtyřválce. Dokonce upřesnil, jakého výkonu by měl dosahovat. Čtyřválec pro Cayman a Boxster by měl produkovat až 400 koní (294 kW). Což je hodnota, kterou dosahuje model 911 Carrera S s motorem boxer o objemu 3,8 litru s přímým vstřikováním benzinu (DFI) a systémem VarioCam Plus.
Porsche chystá na 24 hodinový závod v Le Mans speciální dvoulitrový vidlicový čtyřválec. Ovšem nový dvoulitr pro Cayman a Boxster bude vycházet z plochých šestiválců. Je to krok, který ušetří značnou částku na vývoji a výrobě.
Zdroj: autoweek.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.