O miniautomobilce Fisker se hodně mluví, avšak na své produkty nechává dlouho čekat. Kdy se na trhu objeví elegantní model Atlantic? Pokud vůbec...
Fisker si zachovává i s dalším vozem svůj nezaměnitelný designový styl. Přestože jde o docela nový vůz, Atlantic uchovává linky modelů Karma a Surf, zároveň se však ze spíše klasického sedanu mění na v současné době oblíbené sedanokupé.
Modely Fisker jsou již tradičně vybaveny spalovacím motorem, který slouží jako generátor energie pro elektromotory. Až ty roztáčejí kola, jde tedy o takzvaný sériový hybrid. Oproti současnému dvoulitru od General Motors je koncept vybaven přeplňovaným motorem od BMW.
Díky úspornému systému by měl být docela úsporný. Je ale jasné, že úspornost v tomto případě hodně závisí na stavu baterie. Normovaná spotřeba dle amerických měřítek, tedy s prázdnou baterií, je pro model Karma nelichotivých téměř 12 litrů. Evropská normovaná spotřeba je přitom jen necelé tři litry, hlavní roli zde samozřejmě hraje právě stav baterie.
Sama automobilka vůz prozatím označuje jako designový koncept. Přesto jde o zajímavý počin, který by se měl dočkat sériové výroby. Ale až někdy v roce 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.