O miniautomobilce Fisker se hodně mluví, avšak na své produkty nechává dlouho čekat. Kdy se na trhu objeví elegantní model Atlantic? Pokud vůbec...
Fisker si zachovává i s dalším vozem svůj nezaměnitelný designový styl. Přestože jde o docela nový vůz, Atlantic uchovává linky modelů Karma a Surf, zároveň se však ze spíše klasického sedanu mění na v současné době oblíbené sedanokupé.
Modely Fisker jsou již tradičně vybaveny spalovacím motorem, který slouží jako generátor energie pro elektromotory. Až ty roztáčejí kola, jde tedy o takzvaný sériový hybrid. Oproti současnému dvoulitru od General Motors je koncept vybaven přeplňovaným motorem od BMW.
Díky úspornému systému by měl být docela úsporný. Je ale jasné, že úspornost v tomto případě hodně závisí na stavu baterie. Normovaná spotřeba dle amerických měřítek, tedy s prázdnou baterií, je pro model Karma nelichotivých téměř 12 litrů. Evropská normovaná spotřeba je přitom jen necelé tři litry, hlavní roli zde samozřejmě hraje právě stav baterie.
Sama automobilka vůz prozatím označuje jako designový koncept. Přesto jde o zajímavý počin, který by se měl dočkat sériové výroby. Ale až někdy v roce 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.