Co je nutné v Praze dále postavit po zprovoznění tunelu Blanka?

ar5, 21. září 2015, 10:00 Google+

Nebýt Blanky, Praha již dávno mohla být ve výborném stavu. Místo toho chodíme po rozpadlých chodnících a na silnicích se vyhýbáme dírám. Praha by si teď měla vydechnout od velkých dopravních staveb a spíše zkonsolidovat zanedbanou údržbu běžných městských ulic.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
tunel blanka

tunel blanka | foto: Praha

Sdílejte článek

img-responsive

tunel blanka a dopravní komplikace | foto: Praha

I přes stále napjatější rozpočet bude mít Praha v následujících letech ročně několik miliard Kč na dopravní investice. To v praxi znamená, že nebude možné stavět současně metro a další kapacitní komunikace a bude nutné mnohem pečlivěji vážit městské priority.

Stávající územní plán obsahuje další stavební záměry pro individuální automobilovou dopravu (IAD) v rozsahu kolem 100 miliard Kč, což je ale v dohledné době v zásadě nerealizovatelné. Připravovaný metropolitní územní plán toto reflektuje a navrhuje dokončit městský komunikační systém výrazně úspornějším způsobem. Tím by se uvolnily ruce na realizaci menších záměrů s výrazně lepším poměrem cena / výkon.

Kromě oprav (na obrovskou míru vnitřního dluhu pražským komunikacím si stěžuje i sama Technická správa komunikací) se tak otevírá příležitost k realizaci méně náročných záměrů, jako je rozšiřování sítě tramvajových tratí nebo dostavba železničních zastávek, případně realizace části komunikační sítě v úspornějších parametrech.

img-responsive

tunel blanka a dopravní komplikace | foto: Praha

Praha připravuje po zprovoznění Blanky jednak několik navazujících staveb, jednak doprovodná opatření, jejichž realizace nicméně závisí na poltickém rozhodnutí představitelů města (viz jejíž teze jsou stále platné. Zásadní je zamyslet se nad tím, zda nemá na rozdíl od neustálé výstavby dalších silnic – jež stejně dopravní situaci kvůli dopravní indukci (větší dopravní kapacita = více aut) nezlepší – větší smysl spíše rozšiřovat infrastrukturu pro kvalitní MHD, což se vždy a všude projeví jasným zlepšením dopravní situace.

Nejvhodnějším řešením pro Prahu je investovat do rozvoje kapacitní a ekologické kolejové dopravy (jako například metro D a masivní výstavba tramvajových tangenciálních tratí), zkvalitňovat pohodlnost a plynulost dopravy autobusové. Je také nutné urychlit dostavbu základní segregované sítě cyklotras, jež mohou za velmi nízkých nákladů značně ulevit městu od dopravní zátěže. Přes všechny výmluvy má Praha také potenciál nabídnout kvalitní cyklistickou infrastrukturu.

U hlavních pražských tříd a veřejných prostranství by se měl v nejlepším případě rozjet program jejich zásadních rekonstrukcí, které by je přenesly do stavu hodného 21. století (první vlaštovkou je v současné době připravovaná rekonstrukce Vinohradské třídy).

Vytisknout

Diskuze: Co je nutné v Praze dále postavit po zprovoznění tunelu Blanka?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mazda RX-8

Mazda potvrdila příchod nové generace motorů s rotační osou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud