Citroën C6 na premiéru do Ženevy

ar1, 10. února 2005, 10:35 Google+

Nová vlajková loď francouzského Citroënu, kterou je nová C6 bude představena na ženevském autosalonu, jako jedna z hlavních novinek roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C6

C6 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Novinka C6, která nahrazuje známého francouzského velikána model XM je koncept luxusního vozu třídy „Grand Tourisme“. C6 už nyní vzbuzuje z prvních snímků silné emoce. Na první pohled je v něm možné spatřit nadčasový design a novátorské technologie. Nova C6 bude určitě hrát vůdčí roli ve své třídě.

Řidiči by tato novinka měla přinést zcela určitě velkou pohodu na palubě, jenž přinášejí nové technologie, například projekce informací na čelní sklo, systém včasného varování před úmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecí xenonové světlomety, aktivní podvozek s variabilním odpružením a nový motor 2.7 HDi V6 o výkonu 208 koní. Citroën C6 vybaven jako jediný z modelové řady Citroën elektrickou parkovací brzdou. To vše představuje prvky bohaté a inovativní technologické výbavy vozu.

Design sám o sobě vzbuzuje silné emoce. Proporce, linie střechy a oblé tvary podběhů kol tvoří siluetu s výraznými znaky náležitosti ke značce, viditelnými již na první pohled. Čistota linií, plynulost a vyváženost tvarů karoserie s dlouhým převisem vpředu a krátkou zádí poskytují vozidlu přirozeně vzhled limuzíny a eleganci kupé. Zcela originální Citroën C6 spojuje stylistické prvky značky s pravidly segmentu vozidel nejvyšší třídy.

Přední částí Citroën C6 potvrzuje svou identitu díky široké masce chladiče, zahrnující chromované šípy továrního znaku, táhnoucí se až ke svislým světlometům. Světlomety jsou protažené k blatníkům a dále až na širokou žebrovanou kapotu, což dává vozu výrazný vzhled, dále zvýrazněný nízkou linií profilu.

Citroën C6 určitě uspokojí i ty nejnáročnější uživatele. Okouzluje dlouhým rozvorem náprav a protaženým aerodynamickým profilem, dávajícím pocit stability, výkonu a velkého vnitřního prostoru. Skla bočních oken sledují oblou linii střešního oblouku, která se ztrácí u zadních sloupků, a připomíná tak kupé. Tento stylistický odkaz je dále zdůrazněn řešením dveří bez viditelného orámování. Záď vozidla je zcela neobvyklá. Citroën je zde zase zcela originální a hlavně esteticky zcela na úrovni. Kufr automobilu je posazen malinko nad úroveň boční linie vozu, čímž se stává ještě více robustnější než by se zdálo. Zadní okno se vyznačuje konkávním tvarem a siluetu dokresluje víko zavazadlového prostoru. Pohyblivý spoiler dále podtrhuje klíčovou hodnotu značky: aerodynamiku. Okrouhlé zadní světlomety s atypickým designem jsou umístěny na vrcholu zadních blatníků a sahají až k horní části nárazníku. Ten je zdůrazněn chromovanou lištou, použitou rovněž ve spodních partiích vozu.

Interiér nabízí velký prostor, dokonalé pohodlí a eleganci, na nichž se podílí čisté linie palubní desky, vytříbená dekorace, ušlechtilé materiály a velkoryse řešená a dokonale tvarovaná sedadla.

Citroën C6 nabízí zcela nové řešení místa řidiče, které zahrnuje stylově čistý sdružený přístroj, vyhrazený pouze pro řidiče, velkou centrální obrazovku a systém projekce na čelní sklo. Tento systém umožňuje zobrazovat na čelním skle nejdůležitější informace, jako jsou rychlost vozidla nebo pokyny navigačního systému, čímž výrazně přispívá ke zlepšení aktivní bezpečnosti.

Členství v nejvyšší třídě Citroënu C6 potvrzuje volba dvou šestiválcových motorů (zážehového a vznětového), vyznačujících se pružností a jízdním pohodlím: zážehový motor se zdvihovým objemem 3,0i V6 24V a výkonem 215 k DIN (155 kW) a nový vznětový motor 2,7 HDi V6 s filtrem pevných částic a výkonem 208 k DIN (150 kW). Oba motory jsou kombinované se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Každý jednotlivý prvek v interiéru přispívá k výjimečnému pohodlí: všestranně nastavitelná sedadla, dokonalá zvuková izolace, tepelný komfort a ergonomické uspořádání ovládacích a kontrolních prvků místa řidiče. Originální koncepce tohoto místa a ergonomické řešení palubní desky umožňují, aby se řidič plně soustředil na dění na vozovce. Komfort ve voze je zajištěn také díky vrstveným bočním sklům, které brání pronikání rušivých hluků z exteriéru. Cestující mají k dispozici velkorysý vnitřní prostor. Mohou využít elektricky posuvná zadní sedadla, nabízející klidovou polohu či polohu pro optimální uvolnění. Každý cestující má tedy pro sebe pohodlný a individualizovaný prostor.

Na dveřních panelech jsou připraveny úložné prostory, jejichž design je inspirovaný moderním nábytkem, a které takto dokreslují koncept pojízdného obývacího pokoje. A konečně, s cílem ještě více zlepšit pocit spokojenosti cestujících je vůz vybaven novým systémem klimatizace s nezávislým ovládáním teploty vlevo / vpravo a vpředu / vzadu. Cirkulace vzduchu byla navržena tak, aby byl celý interiér obklopen homogenním vzduchovým polštářem, poskytujícím dokonalý tepelný komfort.

Citroën C6, dle prvních informací patří právem do nejvyšší třídy luxusních vozů, avšak se přirozeně odlišuje od současných referencí v segmentu. Přitom jeho nabídka respektuje nepostradatelné vlastnosti nejvyšší třídy: eleganci, rafinovanost a imponující vzhled. Citroën k nim přidává své know-how a výsledkem je harmonické spojení silného emotivního náboje s avantgardními technologiemi.

Foto: Citroën

Vytisknout

Diskuze: Citroën C6 na premiéru do Ženevy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

FJ Cruiser

Koncept FJ Cruiser do výroby

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud