Po neúspěšném pokusu ze začátku tohoto roku se Subaru s modelem Impreza WRX STI opět vrátilo na Nürburgring a cíl zněl jasně: stanovit nový rekord pro čtyřdveřový sedan. A na druhý pokus se opravdu povedlo
Novým držitelem rekordního času na kolo, na slavném německém okruhu Nürburgring, se v kategorii čtyřdveřových sedany stalo Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Speciálně upravený závodní vůz zvládl kolo v čase 6:57,5.
Během rekordní jízdy bylo pořízeno i video, jeho zveřejnění se ale dočkáme až později. Subaru však dodává, že rekordní kolo bylo změřeno vybavením pocházejícím přímo z okruhu a vytvoření rekordu potvrdili i zástupci okruhu.
Pokud se však těšíte, že vaše sériová Impreza zvládne Nürburgring pod 7 minut, musíme vás zklamat. Rekordní Impreza je totiž skutečným závodním speciálem, za jehož vznikem stojí lidé z Prodrive. Vůz tak disponuje silně modifikovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon by měl být více jak 447 kW (608 k).
Vytvoření nového rekordu však nebylo jediným cílem automobilky. Mělo se také jednat o propagaci nového modelu WRX STI Type RA, kterého se dočkáme ještě před koncem tohoto roku. Podle slov Dominicka Infante, zástupce automobilky Subaru který se vyjádřil pro web CarScoops, by nový model měl nabídnout více stylu, vyšší výkon a také lepší ovládání.
Závodní speciál a Type RA toho však budou mít společného jen velmi málo. Novinkami u modelu Type RA by měla být karbonová střecha, karbonové křídlo, 19 palcová kola BBS a pneumatiky Yokohama Advan Sport. Kromě toho by měl být i nově vyladěn podvozek, brzdy dodá Brembo a uvnitř nebudou chybět sedačky Recaro.
Pod kapotou se objeví 2,5 litrový přeplňovaný motor boxer, jehož výkon se odhaduje na 231 kW (314 koní). Převodovka bude samozřejmě manuální, šestistupňová a její dráhy by měly být výrazně zkráceny.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.