Po neúspěšném pokusu ze začátku tohoto roku se Subaru s modelem Impreza WRX STI opět vrátilo na Nürburgring a cíl zněl jasně: stanovit nový rekord pro čtyřdveřový sedan. A na druhý pokus se opravdu povedlo
Novým držitelem rekordního času na kolo, na slavném německém okruhu Nürburgring, se v kategorii čtyřdveřových sedany stalo Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Speciálně upravený závodní vůz zvládl kolo v čase 6:57,5.
Během rekordní jízdy bylo pořízeno i video, jeho zveřejnění se ale dočkáme až později. Subaru však dodává, že rekordní kolo bylo změřeno vybavením pocházejícím přímo z okruhu a vytvoření rekordu potvrdili i zástupci okruhu.
Pokud se však těšíte, že vaše sériová Impreza zvládne Nürburgring pod 7 minut, musíme vás zklamat. Rekordní Impreza je totiž skutečným závodním speciálem, za jehož vznikem stojí lidé z Prodrive. Vůz tak disponuje silně modifikovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon by měl být více jak 447 kW (608 k).
Vytvoření nového rekordu však nebylo jediným cílem automobilky. Mělo se také jednat o propagaci nového modelu WRX STI Type RA, kterého se dočkáme ještě před koncem tohoto roku. Podle slov Dominicka Infante, zástupce automobilky Subaru který se vyjádřil pro web CarScoops, by nový model měl nabídnout více stylu, vyšší výkon a také lepší ovládání.
Závodní speciál a Type RA toho však budou mít společného jen velmi málo. Novinkami u modelu Type RA by měla být karbonová střecha, karbonové křídlo, 19 palcová kola BBS a pneumatiky Yokohama Advan Sport. Kromě toho by měl být i nově vyladěn podvozek, brzdy dodá Brembo a uvnitř nebudou chybět sedačky Recaro.
Pod kapotou se objeví 2,5 litrový přeplňovaný motor boxer, jehož výkon se odhaduje na 231 kW (314 koní). Převodovka bude samozřejmě manuální, šestistupňová a její dráhy by měly být výrazně zkráceny.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?