Po neúspěšném pokusu ze začátku tohoto roku se Subaru s modelem Impreza WRX STI opět vrátilo na Nürburgring a cíl zněl jasně: stanovit nový rekord pro čtyřdveřový sedan. A na druhý pokus se opravdu povedlo
Novým držitelem rekordního času na kolo, na slavném německém okruhu Nürburgring, se v kategorii čtyřdveřových sedany stalo Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Speciálně upravený závodní vůz zvládl kolo v čase 6:57,5.
Během rekordní jízdy bylo pořízeno i video, jeho zveřejnění se ale dočkáme až později. Subaru však dodává, že rekordní kolo bylo změřeno vybavením pocházejícím přímo z okruhu a vytvoření rekordu potvrdili i zástupci okruhu.
Pokud se však těšíte, že vaše sériová Impreza zvládne Nürburgring pod 7 minut, musíme vás zklamat. Rekordní Impreza je totiž skutečným závodním speciálem, za jehož vznikem stojí lidé z Prodrive. Vůz tak disponuje silně modifikovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon by měl být více jak 447 kW (608 k).
Vytvoření nového rekordu však nebylo jediným cílem automobilky. Mělo se také jednat o propagaci nového modelu WRX STI Type RA, kterého se dočkáme ještě před koncem tohoto roku. Podle slov Dominicka Infante, zástupce automobilky Subaru který se vyjádřil pro web CarScoops, by nový model měl nabídnout více stylu, vyšší výkon a také lepší ovládání.
Závodní speciál a Type RA toho však budou mít společného jen velmi málo. Novinkami u modelu Type RA by měla být karbonová střecha, karbonové křídlo, 19 palcová kola BBS a pneumatiky Yokohama Advan Sport. Kromě toho by měl být i nově vyladěn podvozek, brzdy dodá Brembo a uvnitř nebudou chybět sedačky Recaro.
Pod kapotou se objeví 2,5 litrový přeplňovaný motor boxer, jehož výkon se odhaduje na 231 kW (314 koní). Převodovka bude samozřejmě manuální, šestistupňová a její dráhy by měly být výrazně zkráceny.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?