Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce a to dokonce ani tak prestižním jakými jsou Ferrari nebo Bentley. Závada na převodovce a na palivovém ústrojí donutí všechny zákazníky navštívit v nejbližších dnech svůj servis.
Obě automobilky si své vozy asi špatně vychovaly a ty nyní trpí poněkud vznětlivou povahou. Menší zásah do orgánů by je ale měl umravnit. O co jde?
Předně Ferrari. Všech 366 modelů 612 Scarlietti, které se v posledních letech prodalo v USA, musí do servisu kvůli chybě v převodovce F1. Problém je na spojce, přesněji na jejím senzoru. Při vadě dochází nadměrnému opotřebení spojky a zahřívání, které může vést až k požáru. Týká se to jen vozů vybavených převodovkou F1.
Ohnivý problém zasáhl i Bentley. Jeho modely GT, Flying Spur, GTC a GT Speed (ve skutečnosti deriváty téhož) musí do servisu tentokrát kvůli špatně řešenému palivovému potrubí. Vlivem posypové soli může začít rezavět a je zde nebezpečí úniku paliva, což opět zavání požárem.
Problém je u všech 13 400 vozů prodaných od roku 2004 až po současnost. Výměna je údajně dílem okamžiku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?