Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce a to dokonce ani tak prestižním jakými jsou Ferrari nebo Bentley. Závada na převodovce a na palivovém ústrojí donutí všechny zákazníky navštívit v nejbližších dnech svůj servis.
Obě automobilky si své vozy asi špatně vychovaly a ty nyní trpí poněkud vznětlivou povahou. Menší zásah do orgánů by je ale měl umravnit. O co jde?
Předně Ferrari. Všech 366 modelů 612 Scarlietti, které se v posledních letech prodalo v USA, musí do servisu kvůli chybě v převodovce F1. Problém je na spojce, přesněji na jejím senzoru. Při vadě dochází nadměrnému opotřebení spojky a zahřívání, které může vést až k požáru. Týká se to jen vozů vybavených převodovkou F1.
Ohnivý problém zasáhl i Bentley. Jeho modely GT, Flying Spur, GTC a GT Speed (ve skutečnosti deriváty téhož) musí do servisu tentokrát kvůli špatně řešenému palivovému potrubí. Vlivem posypové soli může začít rezavět a je zde nebezpečí úniku paliva, což opět zavání požárem.
Problém je u všech 13 400 vozů prodaných od roku 2004 až po současnost. Výměna je údajně dílem okamžiku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?