Dodávky nových vozů Peugeot 208 Rally 4 se právě rozbíhají. Vzhledem k téměř 100 objednávkám přijatých od začátku roku 2020, kdy byl tento rallyový speciál uveden na trh, se do zajištění dodávek intenzivně zapojil celý tým Peugeot Sport i jeho partneři. Vozy Peugeot 208 Rally 4 poprvé odstartují v červenci. Prvními destinacemi, do kterých nový vůz vytvořený divizí Peugeot Sport směřuje, jsou Portugalsko, Itálie a Česká republika.
• Po více než ročním vývoji je Peugeot 208 Rally 4 na cestě ke svým prvním zákazníkům. Časový plán dodávek se však musel přizpůsobit krizi Covid-19. S ohledem na postupné obnovování aktivit v motoristickém sportu v Evropě vyvíjí tým Peugeot Sport společně se svými partnery a dodavateli veškeré úsilí, aby zajistil montáž a dodání vozů pro nadcházející podniky. První soutěží je Rally de Castelo Branco, která se koná v Portugalsku od 3. do 5. července. Účast vozů Peugeot 208 Rally 4 v této soutěži zajistí týmy PT Racing a Racing Factory.
• Peugeot 208 Rally 4 se připravuje na rallyové tratě i v dalších evropských zemích. Brzy se objeví i v České republice. Předpokládá se, že česká závodní premiéra se odehraje 24. a 25. července na rallysprintu Bohemia Drive Rally Příbram 2020 s týmy Minařík Racing a Brynda Racing.
• První mezinárodní soutěž se bude konat v rámci mistrovství Evropy v rally (ERC) na konci srpna v Římě, kde s novým vozem Peugeot 208 Rally 4 odstartuje několik týmů.
• Na konci léta zahájí rallyovou sezónu poháry značky Peugeot „208 Rally Cup“ ve Francii a na Pyrenejském poloostrově. Španělsko-portugalský seriál pro jezdce s vozem Peugeot 208 Rally 4 začne 28. a 29. srpna na Rali do Alto Tamega. Francouzský cup by měl odstartovat 4. a 5. září na Rallye du Mont-Blanc. Každý z těchto pohárů značky Peugeot bude zahrnovat čtyři soutěže, přičemž se bude kombinovat šotolina a asfalt. Jedná se tedy o velice odlehčené cupové kalendáře, nicméně i přes obtížnou situaci se poháry pro jezdce s novými vozy Peugeot letos budou konat.
CITACEMayeul Tyl, Peugeot Citroën Racing Shop Manager: „Procházíme nesmírně obtížnou dobou, ale jsme vděční za důvěru našich zákazníků. Máme už téměř 100 objednávek. První vozy právě dodáváme, ale v létě se tempo zintenzívní. Vyvíjíme veškeré úsilí, ať už z hlediska dodání vozů, či poskytování technické podpory, abychom našim zákazníkům umožnili co nejdříve jezdit a vyhrávat závody. Díky rozsahu využití vozu 208 Rally 4 ho mohou týmy nabízet velmi široké škále jezdců a my budeme maximálně připraveni zajistit jim efektivní zákaznický servis během celého projektu.“
François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Po více než roce vývoje jsme spustili první dodávky. Práce celého týmu tak dostává konkrétní rozměr. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme Peugeot 208 Rally 4 v akci po celém světě, na regionálních, národních i mezinárodních soutěžích. Víme, že charakteristiky a výkon vozu ocení jak ti nejzkušenější, tak i méně zkušení či začínající jezdci. Jsme přesvědčeni, že nový Peugeot 208 Rally 4 je přeurčen k tomu, aby získával tituly a trofeje, stejně jako jeho předchůdce. Jsme připraveni být u toho a podpořit všechny naše zákazníky.“
PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3• Výkon: 208 k při 5 450 ot/min• Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min• Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný• Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)• Zadní brzdy: kotoučové 290 mm• Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)• Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg
CENY• Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina• Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH• Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada• Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)• Software pro analýzu dat: 270 €• Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.