Dodávky nových vozů Peugeot 208 Rally 4 se právě rozbíhají. Vzhledem k téměř 100 objednávkám přijatých od začátku roku 2020, kdy byl tento rallyový speciál uveden na trh, se do zajištění dodávek intenzivně zapojil celý tým Peugeot Sport i jeho partneři. Vozy Peugeot 208 Rally 4 poprvé odstartují v červenci. Prvními destinacemi, do kterých nový vůz vytvořený divizí Peugeot Sport směřuje, jsou Portugalsko, Itálie a Česká republika.
• Po více než ročním vývoji je Peugeot 208 Rally 4 na cestě ke svým prvním zákazníkům. Časový plán dodávek se však musel přizpůsobit krizi Covid-19. S ohledem na postupné obnovování aktivit v motoristickém sportu v Evropě vyvíjí tým Peugeot Sport společně se svými partnery a dodavateli veškeré úsilí, aby zajistil montáž a dodání vozů pro nadcházející podniky. První soutěží je Rally de Castelo Branco, která se koná v Portugalsku od 3. do 5. července. Účast vozů Peugeot 208 Rally 4 v této soutěži zajistí týmy PT Racing a Racing Factory.
• Peugeot 208 Rally 4 se připravuje na rallyové tratě i v dalších evropských zemích. Brzy se objeví i v České republice. Předpokládá se, že česká závodní premiéra se odehraje 24. a 25. července na rallysprintu Bohemia Drive Rally Příbram 2020 s týmy Minařík Racing a Brynda Racing.
• První mezinárodní soutěž se bude konat v rámci mistrovství Evropy v rally (ERC) na konci srpna v Římě, kde s novým vozem Peugeot 208 Rally 4 odstartuje několik týmů.
• Na konci léta zahájí rallyovou sezónu poháry značky Peugeot „208 Rally Cup“ ve Francii a na Pyrenejském poloostrově. Španělsko-portugalský seriál pro jezdce s vozem Peugeot 208 Rally 4 začne 28. a 29. srpna na Rali do Alto Tamega. Francouzský cup by měl odstartovat 4. a 5. září na Rallye du Mont-Blanc. Každý z těchto pohárů značky Peugeot bude zahrnovat čtyři soutěže, přičemž se bude kombinovat šotolina a asfalt. Jedná se tedy o velice odlehčené cupové kalendáře, nicméně i přes obtížnou situaci se poháry pro jezdce s novými vozy Peugeot letos budou konat.
CITACEMayeul Tyl, Peugeot Citroën Racing Shop Manager: „Procházíme nesmírně obtížnou dobou, ale jsme vděční za důvěru našich zákazníků. Máme už téměř 100 objednávek. První vozy právě dodáváme, ale v létě se tempo zintenzívní. Vyvíjíme veškeré úsilí, ať už z hlediska dodání vozů, či poskytování technické podpory, abychom našim zákazníkům umožnili co nejdříve jezdit a vyhrávat závody. Díky rozsahu využití vozu 208 Rally 4 ho mohou týmy nabízet velmi široké škále jezdců a my budeme maximálně připraveni zajistit jim efektivní zákaznický servis během celého projektu.“
François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Po více než roce vývoje jsme spustili první dodávky. Práce celého týmu tak dostává konkrétní rozměr. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme Peugeot 208 Rally 4 v akci po celém světě, na regionálních, národních i mezinárodních soutěžích. Víme, že charakteristiky a výkon vozu ocení jak ti nejzkušenější, tak i méně zkušení či začínající jezdci. Jsme přesvědčeni, že nový Peugeot 208 Rally 4 je přeurčen k tomu, aby získával tituly a trofeje, stejně jako jeho předchůdce. Jsme připraveni být u toho a podpořit všechny naše zákazníky.“
PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3• Výkon: 208 k při 5 450 ot/min• Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min• Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný• Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)• Zadní brzdy: kotoučové 290 mm• Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)• Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg
CENY• Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina• Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH• Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada• Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)• Software pro analýzu dat: 270 €• Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?