Polestar představil koncept založený na modelu Volvo S60. Úpravce zúročil své zkušenosti z příprav vozů značky Volvo na mistrovství cestovních vozů a vytvořil sedan, který nabízí výkony na úrovni supersportů.
Karoserie vozu byla rozšířena o 20 mm. Rozchod kol se zvětšil o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu. Celý vůz je navíc položen o 30 mm níže. Podvozek využívá nastavitelné tlumiče značky Öhlins. Úprav se dočkaly také stabilizátory, silentbloky zavěšení kol a přední a zadní ramena.
Pod kapotou modelu S60 Polestar najdeme přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3 litry. V sériovém provedení nabízí tento motor nejvyšší výkonem 304 koní a 440 Nm.
Společnost Polestar stávající motor vybavila novým turbodmychadlem značky Garret a kovanými ojnicemi, přepracovala hlavy válců, sání a připravila kompletně nový výfukový systém. Výsledkem je nejvyšší výkon 508 koní a točivý moment 575 Nm.
Výkon motoru je přenášen na všechna čtyři kola skrz šestistupňovou manuální převodovku. O pohon všech kol se stará spojka Haldex čtvrté generace. Na zadní nápravě je použitý systém E-LSD, který nahrazuje samosvorný diferenciál.
Dynamika vozu je, i přes poměrně vysokou hmotnost - 1640 kg, výborná. Vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 3,9 sekund. Vůz navíc není, na rozdíl od německé konkurence, omezen na obligátních 250 km/h a proto dosahuje maximální rychlosti plných 300 km/h.
O zastavení vozu se starají brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměry 380 mm na přední nápravě a 302 mm na zadní. Přední kotouče svírají šestipístkové třmeny Brembo-Polestar. Na vozu jsou 19-ti palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 265/30 R19.
V interiéru najdeme nové, sportovní sedadla, s výrazným bočním vedením, které jsou provedeny v kombinaci kůže a alcantary. Tu najdeme také na volantu a hlavici řadící páky.
Vůz je vyroben v jediném exempláři, pouze jako ukázka schopností úpravce. Malosériová výroba však do budoucna vyloučena není.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.