Polestar Volvo S60 - švédská raketa

Pavel Dvořák, 19. června 2012, 10:29 Google+

Polestar představil koncept založený na modelu Volvo S60. Úpravce zúročil své zkušenosti z příprav vozů značky Volvo na mistrovství cestovních vozů a vytvořil sedan, který nabízí výkony na úrovni supersportů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

 

Karoserie vozu byla rozšířena o 20 mm. Rozchod kol se zvětšil o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu. Celý vůz je navíc položen o 30 mm níže. Podvozek využívá nastavitelné tlumiče značky Öhlins. Úprav se dočkaly také stabilizátory, silentbloky zavěšení kol a přední a zadní ramena.

Pod kapotou modelu S60 Polestar najdeme přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3 litry. V sériovém provedení nabízí tento motor nejvyšší výkonem 304 koní a 440 Nm.

Společnost Polestar stávající motor vybavila novým turbodmychadlem značky Garret a kovanými ojnicemi, přepracovala hlavy válců, sání a připravila kompletně nový výfukový systém. Výsledkem je nejvyšší výkon 508 koní a točivý moment 575 Nm.

Výkon motoru je přenášen na všechna čtyři kola skrz šestistupňovou manuální převodovku. O pohon všech kol se stará spojka Haldex čtvrté generace. Na zadní nápravě je použitý systém E-LSD, který nahrazuje samosvorný diferenciál.

Dynamika vozu je, i přes poměrně vysokou hmotnost - 1640 kg, výborná. Vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 3,9 sekund. Vůz navíc není, na rozdíl od německé konkurence, omezen na obligátních 250 km/h a proto dosahuje maximální rychlosti plných 300 km/h.

O zastavení vozu se starají brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměry 380 mm na přední nápravě a 302 mm na zadní. Přední kotouče svírají šestipístkové třmeny Brembo-Polestar. Na vozu jsou 19-ti palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 265/30 R19.

V interiéru najdeme nové, sportovní sedadla, s výrazným bočním vedením, které jsou provedeny v kombinaci kůže a alcantary. Tu najdeme také na volantu a hlavici řadící páky.

Vůz je vyroben v jediném exempláři, pouze jako ukázka schopností úpravce. Malosériová výroba však do budoucna vyloučena není.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Polestar Volvo S60 - švédská raketa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

jeep wrangler

Jeepy pro Evropu v nových edicích

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud