Polestar představil koncept založený na modelu Volvo S60. Úpravce zúročil své zkušenosti z příprav vozů značky Volvo na mistrovství cestovních vozů a vytvořil sedan, který nabízí výkony na úrovni supersportů.
Karoserie vozu byla rozšířena o 20 mm. Rozchod kol se zvětšil o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu. Celý vůz je navíc položen o 30 mm níže. Podvozek využívá nastavitelné tlumiče značky Öhlins. Úprav se dočkaly také stabilizátory, silentbloky zavěšení kol a přední a zadní ramena.
Pod kapotou modelu S60 Polestar najdeme přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3 litry. V sériovém provedení nabízí tento motor nejvyšší výkonem 304 koní a 440 Nm.
Společnost Polestar stávající motor vybavila novým turbodmychadlem značky Garret a kovanými ojnicemi, přepracovala hlavy válců, sání a připravila kompletně nový výfukový systém. Výsledkem je nejvyšší výkon 508 koní a točivý moment 575 Nm.
Výkon motoru je přenášen na všechna čtyři kola skrz šestistupňovou manuální převodovku. O pohon všech kol se stará spojka Haldex čtvrté generace. Na zadní nápravě je použitý systém E-LSD, který nahrazuje samosvorný diferenciál.
Dynamika vozu je, i přes poměrně vysokou hmotnost - 1640 kg, výborná. Vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 3,9 sekund. Vůz navíc není, na rozdíl od německé konkurence, omezen na obligátních 250 km/h a proto dosahuje maximální rychlosti plných 300 km/h.
O zastavení vozu se starají brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměry 380 mm na přední nápravě a 302 mm na zadní. Přední kotouče svírají šestipístkové třmeny Brembo-Polestar. Na vozu jsou 19-ti palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 265/30 R19.
V interiéru najdeme nové, sportovní sedadla, s výrazným bočním vedením, které jsou provedeny v kombinaci kůže a alcantary. Tu najdeme také na volantu a hlavici řadící páky.
Vůz je vyroben v jediném exempláři, pouze jako ukázka schopností úpravce. Malosériová výroba však do budoucna vyloučena není.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?