Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Pod kapotou současné generace Toyota RAV4 pracuje čtyřválcový diesel 2.0 D-4D o výkonu 124 koní a s točivým momentem 310 Nm. Nově se však k tomuto motoru přidá pohon všech kol, využívající systémem Integrated Dynamic Drive. Ten dokáže přeposlat všechen točivý moment na přední nápravu, v případě potřeby se pak až 50% točivého momentu přenese na kola zadní nápravy. V standardním režimu bude vůz využívat pouze pohonu přední nápravy.
V nabídce odstínů karoserie se nově objeví tmavě hnědá metalíza, kterou doplňují nová 18“ kola z lehkých slitin. I interiér se dočká nových obměn, mezi něž patří například čtyři nová barevná schémata palubní desky (černé, šedé, terracottové a béžové).
Po stránce výbavy lze očekávat přítomnost přepracovaného multimediálního systému Toyota Touch 2, který je vybaven 6“ dotykovou obrazovku WVGA. Pro příznivce příplatkové výbavy je v seznamu připraven audio systém JBL Premium s devíti reproduktory, bezklíčový vstup, paket Geneva Premium, obsahující chromové lišty na bocích a v zadní části auta a nebo systém Rear Cross Traffic Alert (RCTA).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?