Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Pod kapotou současné generace Toyota RAV4 pracuje čtyřválcový diesel 2.0 D-4D o výkonu 124 koní a s točivým momentem 310 Nm. Nově se však k tomuto motoru přidá pohon všech kol, využívající systémem Integrated Dynamic Drive. Ten dokáže přeposlat všechen točivý moment na přední nápravu, v případě potřeby se pak až 50% točivého momentu přenese na kola zadní nápravy. V standardním režimu bude vůz využívat pouze pohonu přední nápravy.
V nabídce odstínů karoserie se nově objeví tmavě hnědá metalíza, kterou doplňují nová 18“ kola z lehkých slitin. I interiér se dočká nových obměn, mezi něž patří například čtyři nová barevná schémata palubní desky (černé, šedé, terracottové a béžové).
Po stránce výbavy lze očekávat přítomnost přepracovaného multimediálního systému Toyota Touch 2, který je vybaven 6“ dotykovou obrazovku WVGA. Pro příznivce příplatkové výbavy je v seznamu připraven audio systém JBL Premium s devíti reproduktory, bezklíčový vstup, paket Geneva Premium, obsahující chromové lišty na bocích a v zadní části auta a nebo systém Rear Cross Traffic Alert (RCTA).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.