Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Toyota se pro nadcházející rok 2014 chystá vybavit svůj terénní model RAV4 pohonem všech kol pro základní naftový motor 2.0 D-4D, který u této motorizace doposud nebylo možné vlastnit. Kromě této změny se noví majitelé RAV4 mohou těšit na upravený výběr barev karoserie či na nové prvky výbavy.
Pod kapotou současné generace Toyota RAV4 pracuje čtyřválcový diesel 2.0 D-4D o výkonu 124 koní a s točivým momentem 310 Nm. Nově se však k tomuto motoru přidá pohon všech kol, využívající systémem Integrated Dynamic Drive. Ten dokáže přeposlat všechen točivý moment na přední nápravu, v případě potřeby se pak až 50% točivého momentu přenese na kola zadní nápravy. V standardním režimu bude vůz využívat pouze pohonu přední nápravy.
V nabídce odstínů karoserie se nově objeví tmavě hnědá metalíza, kterou doplňují nová 18“ kola z lehkých slitin. I interiér se dočká nových obměn, mezi něž patří například čtyři nová barevná schémata palubní desky (černé, šedé, terracottové a béžové).
Po stránce výbavy lze očekávat přítomnost přepracovaného multimediálního systému Toyota Touch 2, který je vybaven 6“ dotykovou obrazovku WVGA. Pro příznivce příplatkové výbavy je v seznamu připraven audio systém JBL Premium s devíti reproduktory, bezklíčový vstup, paket Geneva Premium, obsahující chromové lišty na bocích a v zadní části auta a nebo systém Rear Cross Traffic Alert (RCTA).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?