Renault se snaží už nějakou dobu udělat díru do světa se svým mikrovozem Twizy. Nelze říci, že by se mu zvlášť dařilo, některé příznivce si ale našel.
Renault Twizy je nejmenším vozem tohoto francouzského výrobce. Se dvěma sedačkami za sebou je opravdovým mikrovozem, jehož soupeřem je spíše skútr než relativně plnohodnotný vůz jako Smart ForTwo.
Nyní automobilka přidává variantu Cargo. Je určena pro rozvozy drobných předmětů a pro životnostníky, kteří toho s sebou nepotřebují mnoho vozit. Namísto zadní sedačky vestavěla automobilka kufr o relativně použitelném objemu 180 litrů. Do něj by se několik obědů pro rychlý rozvoz mohlo vejít.
Výhodou přirozeně je možnost zaparkovat prakticky kdekoliv. Oproti skútru je taková jízda pravděpodobně i o něco bezpečnější. Na druhou stranu, otevřená konstrukce bez oken neochrání řidiče před rozmary počasí o nic lépe a do deštivé České republiky se příliš hodit nebude. A kvůli své přeci jenom větší šířce nedovede parádní kousek skútru, tedy proplétání se kolonami aut.
K dispozici je varianta s výkonem 5 koní a maximální rychlostí 45 km/h, kterou je možné řídit od patnáctí let. Silnější 17koňová varianta dosáhne maximální rychlosti 80 km/h.
Vůz je možné pořídit za 8000 eur (něco málo přes 200 tisíc korun), avšak bez baterií. Ty si lze jen pronajmout za 50 euro měsíčně, tedy asi 1700 korun.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.