Renault se snaží už nějakou dobu udělat díru do světa se svým mikrovozem Twizy. Nelze říci, že by se mu zvlášť dařilo, některé příznivce si ale našel.
Renault Twizy je nejmenším vozem tohoto francouzského výrobce. Se dvěma sedačkami za sebou je opravdovým mikrovozem, jehož soupeřem je spíše skútr než relativně plnohodnotný vůz jako Smart ForTwo.
Nyní automobilka přidává variantu Cargo. Je určena pro rozvozy drobných předmětů a pro životnostníky, kteří toho s sebou nepotřebují mnoho vozit. Namísto zadní sedačky vestavěla automobilka kufr o relativně použitelném objemu 180 litrů. Do něj by se několik obědů pro rychlý rozvoz mohlo vejít.
Výhodou přirozeně je možnost zaparkovat prakticky kdekoliv. Oproti skútru je taková jízda pravděpodobně i o něco bezpečnější. Na druhou stranu, otevřená konstrukce bez oken neochrání řidiče před rozmary počasí o nic lépe a do deštivé České republiky se příliš hodit nebude. A kvůli své přeci jenom větší šířce nedovede parádní kousek skútru, tedy proplétání se kolonami aut.
K dispozici je varianta s výkonem 5 koní a maximální rychlostí 45 km/h, kterou je možné řídit od patnáctí let. Silnější 17koňová varianta dosáhne maximální rychlosti 80 km/h.
Vůz je možné pořídit za 8000 eur (něco málo přes 200 tisíc korun), avšak bez baterií. Ty si lze jen pronajmout za 50 euro měsíčně, tedy asi 1700 korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.