Původní Audi Quattro A1 Rally je vlastně méně výkonnou verzí slavného speciálu ve skupině Group B.
Nyní bude vydraženo aukčí síní Bohnams, a to konkrétně 21. března v Goodwoodu. Auto na snímku bylo vyrobeno v prvním čtvrtletí roku 1982 a má číslo podvozku 900012. Z počátku byla rally Audi řízena Hannem Mikkolou, který jej řídil v roce 1982 na trati Rallye Monte Carlo. Poté byla rally Audi nasazena i do sezóny v roce 1983, kde sbírala další úspěchy.
O pohon se postará 5-válcový motor o objemu 2,1 litru s turbem. Ten nabízel výkon 200 koní a ve slavné skupině Group B se pak účastnila i její vrcholná verze. Té pořádně pod kotlem zatápěla konkurence v podobě Peugeotu 205 T16 Evo nebo Ford RS200. Audi vyhrálo i cenné poháry v roce 1982 a 1984, tituly za nejlepšího výrobce zase posbíralo v letech 1983 a 1984.
Vúz na snímku se vydraží mezi 240.000 a 280. 000 librami, což je v přepočtu asi deset milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?