Je to právě šest let co sjelo z výrobní linky v Oxford Plant první Mini a už tu máme historický milník v podobě miliontého kusu. Od nového roku se plánuje i nová třetí verze Miniho - Clubman.
V roce 2001 definoval Mini novou kategorii malých vozů s úspěchem v celém světe. Prodeje jsou zaznamenány v 80-ti zemích od Chile až po Čínu se stále rostoucí popularitou. Více jak 80% vyrobených Mini putuje do jiných zemí. Původní předpoklady prodeje očekávaly roční produkci 100.000 kusů, Mini je překonal o dvojnásobek na 200.428 hned v prvním roce.
Továrna Oxfod Plant zprvu zaměstnávala 2.400 pracovníků s produkcí 300 vozů denně, dnes jich je 4.700 s produkcí až 700 Mini denně. Miliontý vůz je samozřejmě určen pro jednu z divizí Bmw společnosti, běžný zákazník si ho bohužel neužije. Na počest tohoto významného milníku je Mini ve verzi Cooper S ve speciální bílo – zelené kombinaci barev s nápisy „1 milion“.
Zdroj: bmw
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?