Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Společnost Apollo Automobil GmbH v roce 2016 na ženevském autosalonu představila model Arrow S. Tento vůz pohání uprostřed uložený motor Audi V8 o objemu 4,0 litru dvojitým přeplňovaným a výkonem 735 kW (1000 koní) a točivým momentem dosahuje hodnoty 999 N.m. Výkon je přenášen na zadní kola prostřednictvím 7stupňové manuální převodovky se sekvenčním řazením. Dostatečnou trakci mají na starost kola s 21" disky, které obouvají pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 325/30 R21. Přední o palce menší kola mají pneumatiky o rozměru 265/35 R20.
Arrow je postaven na trubkovém prostorovém rámu kombinovaném s vanou z uhlíkových vláken. Její design je upravenou verzí té použité v původním Gumpert Apollo a následně konceptu ApolloN z roku 2016. Dvoumístný sportovní vůz je dlouhý 4890 mm, široký 1992 mm, vysoký 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Uvádí se, že hypersport Apollo Arrow váží méně než 1 315 kg (2 900 lb).
Díky kombinaci velkého výkonu a relativně malé hmotnosti dokáže Arrow zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h je za 8,8 s a dál může pokračovat až k maximální rychlosti, která činní 360 km/h.
Z plánů na sériovou výrobu nakonec v roce 2018 sešlo z důvodů, že se automobilka Apollo zaměřila na jiný model.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.