Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Společnost Apollo Automobil GmbH v roce 2016 na ženevském autosalonu představila model Arrow S. Tento vůz pohání uprostřed uložený motor Audi V8 o objemu 4,0 litru dvojitým přeplňovaným a výkonem 735 kW (1000 koní) a točivým momentem dosahuje hodnoty 999 N.m. Výkon je přenášen na zadní kola prostřednictvím 7stupňové manuální převodovky se sekvenčním řazením. Dostatečnou trakci mají na starost kola s 21" disky, které obouvají pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 325/30 R21. Přední o palce menší kola mají pneumatiky o rozměru 265/35 R20.
Arrow je postaven na trubkovém prostorovém rámu kombinovaném s vanou z uhlíkových vláken. Její design je upravenou verzí té použité v původním Gumpert Apollo a následně konceptu ApolloN z roku 2016. Dvoumístný sportovní vůz je dlouhý 4890 mm, široký 1992 mm, vysoký 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Uvádí se, že hypersport Apollo Arrow váží méně než 1 315 kg (2 900 lb).
Díky kombinaci velkého výkonu a relativně malé hmotnosti dokáže Arrow zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h je za 8,8 s a dál může pokračovat až k maximální rychlosti, která činní 360 km/h.
Z plánů na sériovou výrobu nakonec v roce 2018 sešlo z důvodů, že se automobilka Apollo zaměřila na jiný model.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?