Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Společnost Apollo Automobil GmbH v roce 2016 na ženevském autosalonu představila model Arrow S. Tento vůz pohání uprostřed uložený motor Audi V8 o objemu 4,0 litru dvojitým přeplňovaným a výkonem 735 kW (1000 koní) a točivým momentem dosahuje hodnoty 999 N.m. Výkon je přenášen na zadní kola prostřednictvím 7stupňové manuální převodovky se sekvenčním řazením. Dostatečnou trakci mají na starost kola s 21" disky, které obouvají pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 325/30 R21. Přední o palce menší kola mají pneumatiky o rozměru 265/35 R20.
Arrow je postaven na trubkovém prostorovém rámu kombinovaném s vanou z uhlíkových vláken. Její design je upravenou verzí té použité v původním Gumpert Apollo a následně konceptu ApolloN z roku 2016. Dvoumístný sportovní vůz je dlouhý 4890 mm, široký 1992 mm, vysoký 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Uvádí se, že hypersport Apollo Arrow váží méně než 1 315 kg (2 900 lb).
Díky kombinaci velkého výkonu a relativně malé hmotnosti dokáže Arrow zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h je za 8,8 s a dál může pokračovat až k maximální rychlosti, která činní 360 km/h.
Z plánů na sériovou výrobu nakonec v roce 2018 sešlo z důvodů, že se automobilka Apollo zaměřila na jiný model.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?