Německý koncern Volkswagen, pod nějž spadá i Škoda, jmenoval nového generálního ředitele automobilky Audi. Značka luxusních vozů zaostává za konkurenčními automobilkami BMW a Mercedes-Benz. Čtyřiapadesátiletého Markuse Duesmanna od září v čele Audi nahradí Gernot Döllner se zkušenostmi z koncernu. O rozhodnutí dozorčí rady dnes informovala Audi v tiskové zprávě. K výměně Duesmanna vedla podle obeznámeného zdroje nespokojenost vyššího managementu s obchodními výsledky výrobce prémiových automobilů.
"Jsem poctěn a nadšen, že se mohu ujmout této nové role. Audi je fantastická společnost s bohatou historií," uvedl Döllner, který je od roku 2021 šéfem strategie Volkswagenu. "Těším se, že budu společně s celým týmem Audi utvářet budoucnost společnosti," dodal.
Döllner do Volkswagenu nastoupil jako doktorand v roce 1993. Postupně se vypracoval na vedoucího vývoje produktů ve společnosti Porsche. V letech 2011 až 2018 vedl modelovou řadu Panamera.
Duesmann dříve působil v BMW, v čele Audi stál od roku 2021. Za jeho vedení automobilka zčásti zodpovídala za vývoj softwaru koncernu Volkswagen, jehož neúspěch vedl ke zpoždění klíčových modelů. Začátkem tohoto měsíce generální ředitel koncernu Oliver Blume označil pomalý pokrok Audi v oblasti inovací za klíčovou oblast, která mu dělá starosti. Blume koncern vede necelý rok. Dříve odvolal všechny členy vedení softwarové divize Cariad s výjimkou jednoho a do jejího čela jmenoval šéfa výroby Bentley Petera Bosche.
Audi zaostává za ostatními německými automobilkami BMW a Mercedes-Benz v přechodu na elektrifikaci a její prodejní výsledky v Číně nesplnily očekávání, uvedla agentura Reuters.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?