Německý koncern Volkswagen, pod nějž spadá i Škoda, jmenoval nového generálního ředitele automobilky Audi. Značka luxusních vozů zaostává za konkurenčními automobilkami BMW a Mercedes-Benz. Čtyřiapadesátiletého Markuse Duesmanna od září v čele Audi nahradí Gernot Döllner se zkušenostmi z koncernu. O rozhodnutí dozorčí rady dnes informovala Audi v tiskové zprávě. K výměně Duesmanna vedla podle obeznámeného zdroje nespokojenost vyššího managementu s obchodními výsledky výrobce prémiových automobilů.
"Jsem poctěn a nadšen, že se mohu ujmout této nové role. Audi je fantastická společnost s bohatou historií," uvedl Döllner, který je od roku 2021 šéfem strategie Volkswagenu. "Těším se, že budu společně s celým týmem Audi utvářet budoucnost společnosti," dodal.
Döllner do Volkswagenu nastoupil jako doktorand v roce 1993. Postupně se vypracoval na vedoucího vývoje produktů ve společnosti Porsche. V letech 2011 až 2018 vedl modelovou řadu Panamera.
Duesmann dříve působil v BMW, v čele Audi stál od roku 2021. Za jeho vedení automobilka zčásti zodpovídala za vývoj softwaru koncernu Volkswagen, jehož neúspěch vedl ke zpoždění klíčových modelů. Začátkem tohoto měsíce generální ředitel koncernu Oliver Blume označil pomalý pokrok Audi v oblasti inovací za klíčovou oblast, která mu dělá starosti. Blume koncern vede necelý rok. Dříve odvolal všechny členy vedení softwarové divize Cariad s výjimkou jednoho a do jejího čela jmenoval šéfa výroby Bentley Petera Bosche.
Audi zaostává za ostatními německými automobilkami BMW a Mercedes-Benz v přechodu na elektrifikaci a její prodejní výsledky v Číně nesplnily očekávání, uvedla agentura Reuters.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?