Německý koncern Volkswagen, pod nějž spadá i Škoda, jmenoval nového generálního ředitele automobilky Audi. Značka luxusních vozů zaostává za konkurenčními automobilkami BMW a Mercedes-Benz. Čtyřiapadesátiletého Markuse Duesmanna od září v čele Audi nahradí Gernot Döllner se zkušenostmi z koncernu. O rozhodnutí dozorčí rady dnes informovala Audi v tiskové zprávě. K výměně Duesmanna vedla podle obeznámeného zdroje nespokojenost vyššího managementu s obchodními výsledky výrobce prémiových automobilů.
"Jsem poctěn a nadšen, že se mohu ujmout této nové role. Audi je fantastická společnost s bohatou historií," uvedl Döllner, který je od roku 2021 šéfem strategie Volkswagenu. "Těším se, že budu společně s celým týmem Audi utvářet budoucnost společnosti," dodal.
Döllner do Volkswagenu nastoupil jako doktorand v roce 1993. Postupně se vypracoval na vedoucího vývoje produktů ve společnosti Porsche. V letech 2011 až 2018 vedl modelovou řadu Panamera.
Duesmann dříve působil v BMW, v čele Audi stál od roku 2021. Za jeho vedení automobilka zčásti zodpovídala za vývoj softwaru koncernu Volkswagen, jehož neúspěch vedl ke zpoždění klíčových modelů. Začátkem tohoto měsíce generální ředitel koncernu Oliver Blume označil pomalý pokrok Audi v oblasti inovací za klíčovou oblast, která mu dělá starosti. Blume koncern vede necelý rok. Dříve odvolal všechny členy vedení softwarové divize Cariad s výjimkou jednoho a do jejího čela jmenoval šéfa výroby Bentley Petera Bosche.
Audi zaostává za ostatními německými automobilkami BMW a Mercedes-Benz v přechodu na elektrifikaci a její prodejní výsledky v Číně nesplnily očekávání, uvedla agentura Reuters.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?