Typický český řidič - nevěnuje se řízení a za volant by nikdy nepustil tchyni

AutoRoad.cz / mediafax, 12. května 2011, 01:31 Google+

Z průzkumu GE Money Auto o Češích za volantem vyplývá, že typickým českým řidičem je muž, který jezdí ve 12 let staré škodovce, rád sveze svou partnerku, ale tchýni by auto nikdy nepůjčil. Taky za jízdy jí a pije a nepoužívá handsfree. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny (HN).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
G-classe

G-classe | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Z odpovědí řidičů například vyplývá, že nejoblíbenější barvou na českých silnicích už není červená, jako to bylo ještě v roce 2008, ale vítězí modrá. Modrým autem jezdí nyní 23 procent Čechů, červeným 18 procent. Stoupá však také obliba černých a stříbrných aut. "Červená a modrá auta jsou nejoblíbenější dlouhodobě. Aktuálně si tedy jen vyměnila pořadí. Nicméně trend se u nás podle průzkumu posunuje spíše k neutrálním barvám," řekla Hana Miencilová z GE Money Bank. Ohledně nejoblíbenějších značek vozů se žádné překvapení nekoná: nejčastější je Škoda, kterou jezdí 35 procent řidičů, hned za ní je Ford (11%) a Renault (9%).
 
Pozoruhodnější je, podle čeho se Češi rozhodují, jestli naberou stopaře. Krásné ženě zastaví jen pět procent řidičů. Největší roli hraje v tomto případě oblečení a celkový vzhled - podle tohoto kritéria se nakonec rozhodne 40 procent šoférů. Aktuální nálada člověka za volantem hraje roli v 19 procentech případů. Průzkum ukázal i to, že platí některé zaběhnuté mezilidské stereotypy. Tchyním by totiž svůj vůz nikdy nepůjčilo 33 procent Čechů. Hned za nimi se však umístili kamarádi a také matky majitelů automobilů.
 
Závažnější je, že podle průzkumu se většina řidičů plně nevěnuje řízení. Osmdesát procent Čechů při řízení pije (nealkoholické nápoje), a více než polovina během jízdy jí a 47 procent lidí přiznalo, že za volantem telefonuje.

Vytisknout

Diskuze: Typický český řidič - nevěnuje se řízení a za volant by nikdy nepustil tchyni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Scénic

Polovina českých řidičů chce koupit v příštích dvou letech auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud