Z průzkumu GE Money Auto o Češích za volantem vyplývá, že typickým českým řidičem je muž, který jezdí ve 12 let staré škodovce, rád sveze svou partnerku, ale tchýni by auto nikdy nepůjčil. Taky za jízdy jí a pije a nepoužívá handsfree. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny (HN).
Z odpovědí řidičů například vyplývá, že nejoblíbenější barvou na českých silnicích už není červená, jako to bylo ještě v roce 2008, ale vítězí modrá. Modrým autem jezdí nyní 23 procent Čechů, červeným 18 procent. Stoupá však také obliba černých a stříbrných aut. "Červená a modrá auta jsou nejoblíbenější dlouhodobě. Aktuálně si tedy jen vyměnila pořadí. Nicméně trend se u nás podle průzkumu posunuje spíše k neutrálním barvám," řekla Hana Miencilová z GE Money Bank. Ohledně nejoblíbenějších značek vozů se žádné překvapení nekoná: nejčastější je Škoda, kterou jezdí 35 procent řidičů, hned za ní je Ford (11%) a Renault (9%). Pozoruhodnější je, podle čeho se Češi rozhodují, jestli naberou stopaře. Krásné ženě zastaví jen pět procent řidičů. Největší roli hraje v tomto případě oblečení a celkový vzhled - podle tohoto kritéria se nakonec rozhodne 40 procent šoférů. Aktuální nálada člověka za volantem hraje roli v 19 procentech případů. Průzkum ukázal i to, že platí některé zaběhnuté mezilidské stereotypy. Tchyním by totiž svůj vůz nikdy nepůjčilo 33 procent Čechů. Hned za nimi se však umístili kamarádi a také matky majitelů automobilů. Závažnější je, že podle průzkumu se většina řidičů plně nevěnuje řízení. Osmdesát procent Čechů při řízení pije (nealkoholické nápoje), a více než polovina během jízdy jí a 47 procent lidí přiznalo, že za volantem telefonuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.