Z průzkumu GE Money Auto o Češích za volantem vyplývá, že typickým českým řidičem je muž, který jezdí ve 12 let staré škodovce, rád sveze svou partnerku, ale tchýni by auto nikdy nepůjčil. Taky za jízdy jí a pije a nepoužívá handsfree. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny (HN).
Z odpovědí řidičů například vyplývá, že nejoblíbenější barvou na českých silnicích už není červená, jako to bylo ještě v roce 2008, ale vítězí modrá. Modrým autem jezdí nyní 23 procent Čechů, červeným 18 procent. Stoupá však také obliba černých a stříbrných aut. "Červená a modrá auta jsou nejoblíbenější dlouhodobě. Aktuálně si tedy jen vyměnila pořadí. Nicméně trend se u nás podle průzkumu posunuje spíše k neutrálním barvám," řekla Hana Miencilová z GE Money Bank. Ohledně nejoblíbenějších značek vozů se žádné překvapení nekoná: nejčastější je Škoda, kterou jezdí 35 procent řidičů, hned za ní je Ford (11%) a Renault (9%). Pozoruhodnější je, podle čeho se Češi rozhodují, jestli naberou stopaře. Krásné ženě zastaví jen pět procent řidičů. Největší roli hraje v tomto případě oblečení a celkový vzhled - podle tohoto kritéria se nakonec rozhodne 40 procent šoférů. Aktuální nálada člověka za volantem hraje roli v 19 procentech případů. Průzkum ukázal i to, že platí některé zaběhnuté mezilidské stereotypy. Tchyním by totiž svůj vůz nikdy nepůjčilo 33 procent Čechů. Hned za nimi se však umístili kamarádi a také matky majitelů automobilů. Závažnější je, že podle průzkumu se většina řidičů plně nevěnuje řízení. Osmdesát procent Čechů při řízení pije (nealkoholické nápoje), a více než polovina během jízdy jí a 47 procent lidí přiznalo, že za volantem telefonuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?