Z odpovědí řidičů například vyplývá, že nejoblíbenější barvou na českých silnicích už není červená, jako to bylo ještě v roce 2008, ale vítězí modrá. Modrým autem jezdí nyní 23 procent Čechů, červeným 18 procent. Stoupá však také obliba černých a stříbrných aut. "Červená a modrá auta jsou nejoblíbenější dlouhodobě. Aktuálně si tedy jen vyměnila pořadí. Nicméně trend se u nás podle průzkumu posunuje spíše k neutrálním barvám," řekla Hana Miencilová z GE Money Bank. Ohledně nejoblíbenějších značek vozů se žádné překvapení nekoná: nejčastější je Škoda, kterou jezdí 35 procent řidičů, hned za ní je Ford (11%) a Renault (9%).
Pozoruhodnější je, podle čeho se Češi rozhodují, jestli naberou stopaře. Krásné ženě zastaví jen pět procent řidičů. Největší roli hraje v tomto případě oblečení a celkový vzhled - podle tohoto kritéria se nakonec rozhodne 40 procent šoférů. Aktuální nálada člověka za volantem hraje roli v 19 procentech případů. Průzkum ukázal i to, že platí některé zaběhnuté mezilidské stereotypy. Tchyním by totiž svůj vůz nikdy nepůjčilo 33 procent Čechů. Hned za nimi se však umístili kamarádi a také matky majitelů automobilů.
Závažnější je, že podle průzkumu se většina řidičů plně nevěnuje řízení. Osmdesát procent Čechů při řízení pije (nealkoholické nápoje), a více než polovina během jízdy jí a 47 procent lidí přiznalo, že za volantem telefonuje.
Komerční sdělení