Chystáte se vyrazit v zimě do hor, ale v žádném případě se vám sebou nechce tahat těžké a obtížně instalovatelné kovové řetězy? Internet nabízí plno inovativních pomůcek a jednoduchých řešení, mezi kterými doslova vyčnívají tekuté řetězy. Má však tento přípravek vůbec nějaký smysl?
V okolí Prahy a dalších níže položených lokalitách nejsou po sněhu ani památky, ovšem pokud se hodláte v nejbližší době vypravit do hor, měli byste myslet na to, že ve výše položených oblastech vás může čerstvá nadílka sněhu nebo tenká vrstva ledu překvapit téměř kdykoliv.
Kvalitní zimní pneumatiky jsou samozřejmě základem, ovšem pokud chcete mít jistotu, že se na místo určení vyhrabete vlastními silami, je dobré vzít si do kufru pojistku v podobě řetězů. Ty vám totiž pomohou jak na čerstvém, přemrzlém nebo uklouzaném sněhu, tak i na ledu.
Řada řidičů má však z pořizování a nasazování řetězů obavy. Při výběru člověk naráží na plno značek různých kvalit a největším strašákem je stejně nakonec nasazování, které obvykle probíhá při mínusových teplotách, u špinavých kol a v obklopení sněhové nadílky. Řidiči tak často hledají různé finty, kterými by si mohli život ulehčit.
Jednou z těchto "fint" jsou i tzv. tekuté řetězy, které by měly po jednoduché aplikaci sprejem na kola zvýšit adhezi. Zní to však až příliš dobře na to, aby to byla pravda. Jaká je tedy skutečnost? Na to se podívali již před několika lety technici z německého auto-moto klubu ADAC, jejichž výsledky hovoří jasně.
Nejlépe se umístily klasické kovové řetězy, jejichž největším mínusem může být pro řadu lidí vstupní investice či obtížnout aplikace. Různé látkové potahy na kola, které mají zvýšit záběr, sice nedopadly úplně nejhůře, ovšem jejich povrch se rychle opotřebovává. Tekuté řetězy pak byly propadákem celého testu.
Jejich aplikace je sice absolutně triviální rychlou záležitostí, ovšem jak rychle je aplikujete, tak rychle jejich účinek zmizí. Pneumatiky po určitou dobu zabírají lépe, ovšem efekt se podle ADAC ztrácel již po pár metrech. Nutno dodat, že výzkum ADAC probíhal již před několika lety. Na kolik věříte vývoji technologií je tak na vás. Nenechte se ale zmást reklamami, jejichž hlavním cílem je prodat jakýkoliv produkt.
I nadále tak zůstává nejlepším řešením koupit si řetězy kovové, výběr prokonzultovat s odborníkem a jejich nasazování si nejdříve několikrát vyzkoušet v teple a klidu domova. Na cesty si pak přibalte deku a rukavice, čímž si nasazování usnadníte a zpříjemníte. Investice do klasických řetězů se vám navíc vrátí s jejich delší životností.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.