Chystáte se vyrazit v zimě do hor, ale v žádném případě se vám sebou nechce tahat těžké a obtížně instalovatelné kovové řetězy? Internet nabízí plno inovativních pomůcek a jednoduchých řešení, mezi kterými doslova vyčnívají tekuté řetězy. Má však tento přípravek vůbec nějaký smysl?
V okolí Prahy a dalších níže položených lokalitách nejsou po sněhu ani památky, ovšem pokud se hodláte v nejbližší době vypravit do hor, měli byste myslet na to, že ve výše položených oblastech vás může čerstvá nadílka sněhu nebo tenká vrstva ledu překvapit téměř kdykoliv.
Kvalitní zimní pneumatiky jsou samozřejmě základem, ovšem pokud chcete mít jistotu, že se na místo určení vyhrabete vlastními silami, je dobré vzít si do kufru pojistku v podobě řetězů. Ty vám totiž pomohou jak na čerstvém, přemrzlém nebo uklouzaném sněhu, tak i na ledu.
Řada řidičů má však z pořizování a nasazování řetězů obavy. Při výběru člověk naráží na plno značek různých kvalit a největším strašákem je stejně nakonec nasazování, které obvykle probíhá při mínusových teplotách, u špinavých kol a v obklopení sněhové nadílky. Řidiči tak často hledají různé finty, kterými by si mohli život ulehčit.
Jednou z těchto "fint" jsou i tzv. tekuté řetězy, které by měly po jednoduché aplikaci sprejem na kola zvýšit adhezi. Zní to však až příliš dobře na to, aby to byla pravda. Jaká je tedy skutečnost? Na to se podívali již před několika lety technici z německého auto-moto klubu ADAC, jejichž výsledky hovoří jasně.
Nejlépe se umístily klasické kovové řetězy, jejichž největším mínusem může být pro řadu lidí vstupní investice či obtížnout aplikace. Různé látkové potahy na kola, které mají zvýšit záběr, sice nedopadly úplně nejhůře, ovšem jejich povrch se rychle opotřebovává. Tekuté řetězy pak byly propadákem celého testu.
Jejich aplikace je sice absolutně triviální rychlou záležitostí, ovšem jak rychle je aplikujete, tak rychle jejich účinek zmizí. Pneumatiky po určitou dobu zabírají lépe, ovšem efekt se podle ADAC ztrácel již po pár metrech. Nutno dodat, že výzkum ADAC probíhal již před několika lety. Na kolik věříte vývoji technologií je tak na vás. Nenechte se ale zmást reklamami, jejichž hlavním cílem je prodat jakýkoliv produkt.
I nadále tak zůstává nejlepším řešením koupit si řetězy kovové, výběr prokonzultovat s odborníkem a jejich nasazování si nejdříve několikrát vyzkoušet v teple a klidu domova. Na cesty si pak přibalte deku a rukavice, čímž si nasazování usnadníte a zpříjemníte. Investice do klasických řetězů se vám navíc vrátí s jejich delší životností.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.