Volkswagen předal klíčky od nového modelu Golf e-TSI oblíbené české herečce Patricii Pagáčové. Tvář značky Volkswagen na českém trhu přesedá do osmé generace Golfu po několika tisících kilometrů za volantem kompaktního SUV T-Roc. Pod kapotou jejího nového Golfu pracuje mild hybridní pohon e-TSI s automatickou převodovkou DSG, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností a komfortem.
„Mám velkou radost, že Volkswagen je pro Patricii již mnoho let srdcovou záležitostí," říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Je mi potěšením, že sympatické tváři naší značky mohu po modelech T-Roc a T-Cross předat klíčky od naší největší letošní novinky – osmé generace legendárního Golfu. Patricii přeji za celý tým značky Volkswagen osobní vozy mnoho šťastných kilometrů za volantem automobilu, který je dokonalým ztělesněním moderní mobility."
Patricie Pagáčová, za svobodna Solaříková, převzala tento týden nový Volkswagen Golf s mild hybridním pohonem e-TSI ve výbavě Style s automatickou převodovkou DSG. Patricie vešla do povědomí televizních diváků jako jedna z hlavních hvězd televizního seriálu Ulice. V roli Terezy Jordánové se pravidelně objevovala na televizních obrazovkách dlouhých 13 let. Zároveň patří mezi nejúspěšnější české instagramerky a influencerky. Jen na sociální síti Instagram ji denně sleduje více než 400 tis. fanoušků.
„Je neuvěřitelné, jak ten čas letí," říká Patricie Pagáčová, a nemá přitom na mysli pouze svou hereckou kariéru. „Stále mám živě ve své paměti nejen své první účinkování v Ulici, ale také svůj milovaný černý Golf, který byl skvělým parťákem do pohody i nepohody. No a nyní mám v ruce klíčky už od osmé generace této legendy, která je proti mé bývalé „pětce" úplně někde jinde! Vypadá opravdu úžasně, daleko lépe než na fotkách. Těším se hlavně na všechny nové vychytávky a technologie nového Golfu. Ráda v autě poslouchám hudbu a zpívám, takže využiji hlavně možnosti streamování, bezdrátové dobíjení telefonu, konektivitu, připojení k internetu, ale také online navigaci a všechny ty jízdní a parkovací asistenty. No a bez čeho už nemůžu být je automatická převodovka. Nikdy jsem ji v autě vlastně nechtěla, ale od doby, co jsem měla T-Roca už bych se k manuálu nikdy nevrátila" neskrývá Patricie nadšení z nového člena své rodiny.
Akční blondýnka je v současnosti porotkyní soutěže SuperStar 2020, která je opakovaně nejsledovanějším nedělním televizním pořadem. Ve svém volném čase dává přednost pohybu na čerstvém vzduchu v přírodě se svými dvěma psy, potkat ji můžeme také v sedle při projížďce na koni. Mezi oblíbené pohybové aktivity a sporty Patricie patří také jóga, in-line brusle, plážový volejbal, tenis, tanec a jízda na snowboardu. V neposlední době se také dlouhodobě věnuje dobročinným aktivitám, její srdeční záležitostí je především pomoc a podpora opuštěných a v nevyhovujících podmínkách žijících zvířat a s tím spojený každoroční projekt charitativního kalendáře známých osobností ve společnosti opuštěných psů.
Osmá generace modelové řady Volkswagen Golf byla uvedena na český trh počátkem letošního roku jako automobil, který přináší do svého segmentu novou úroveň digitalizace, konektivity a intuitivního ovládání. Nejprogresivnější Golf všech dob nabízí již v základní verzi digitální panel přístrojů, přístup k internetovým službám, přední a zadní světlomety LED a nejmodernější asistenční systémy. Golf 8 navíc jako první Volkswagen využívá prostřednictvím komunikace Car2X kolektivní inteligence silniční dopravy a s předstihem upozorňuje řidiče na nebezpečí. Naprostou novinkou je pohonná jednotka 1.5 e-TSI, která přináší všechny výhody mild hybridního pohonu. Kombinace řemenem poháněného generátoru s funkcí spouštěče a lithium-iontových akumulátorů (48 V) výrazně snižuje spotřebu paliva v každodenním provozu a optimalizuje výkonové parametry. V neposlední řadě nabídne Golf také výrazně modernizovaný motor 2.0 TDI Evo vynikající zejména extrémně hospodárným provozem a nízkými emisemi. Sportovně laděné verze GTI, GTD, R a plug-in hybridní GTE budou brzy následovat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.