Pokud si vzpomínáte, v loňském roce Honda představila netradiční model – zahradní sekačku Mean Mower, se kterým se zapsala do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší sekačka na světě. Jenomže norská společnost Speed Factory zašla ještě dále s původní sekačkou Viking T6.
Úpravce Speed Factory z Norska si „vypůjčil“ sériovou zahradní sekačku Viking T6, kterou modifikoval tak, že je z ní nyní slušné žihadlo. Není divu, když disponuje hmotností cca 500 kg a osmiválcem o výkonu 410 koní a točivém momentu 590 Nm. Navíc nabídne stejné řazení jako ve Formuli 1. Při pohledu na fotografie lze také poznat, že má kola Formule 3 a místo sběrače trávy je umístěn chladicí systém a palivová nádrž.
Aby nic nebránilo zápisu do Guinessovy knihy rekordů, musela upravená sekačka vypadat jako sériová i s ohledem na vnější rozměry, barvy a konstrukční prvky. A samozřejmě musí umět po modifikaci i sekat trávu. Předchozího světového rekordu bylo dosaženo vloni ve Španělsku, kde nejrychlejší zahradní sekačka dosáhla maximální rychlosti 188,3 km/h.
Norský úpravce uvedl, že na začátku nevěřili překonání loňské mety kvůli povětrnostním podmínkám na letišti Torp Sandefjord, ale nakonec se povedlo. Za volantem upraveného Vikingu T6 seděl norský jezdec Pekka Lundefaret, který vymáčkl ze zahradní sekačky rychlost 215 km/h a dosáhl tak nového světového rekordu, což potvrdil i zástupce Guinessovy knihy rekordů.
Lundefaret prohlásil po největším výkonu: „Je to tak úžasné, musím poděkovat Vikingu, našemu týmu a také každému, kdo podporoval náš projekt. Nikdy jsem si nepředstavoval, že bychom mohli vytvořit nový rekord za těchto podmínek“. Vyjádřil se k tomu i Paul Virik Nilsen, marketingový manažer Vikingu: „Jsme hrdí na to, že máme nejrychlejší sekačku na světě. Byl to vzrušující den kvůli počasí, ale Pekka a zbytek týmu odvedli skvělou práci. Tímto krokem si získáme pozornost po celém světě.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.