Pokud si vzpomínáte, v loňském roce Honda představila netradiční model – zahradní sekačku Mean Mower, se kterým se zapsala do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší sekačka na světě. Jenomže norská společnost Speed Factory zašla ještě dále s původní sekačkou Viking T6.
Úpravce Speed Factory z Norska si „vypůjčil“ sériovou zahradní sekačku Viking T6, kterou modifikoval tak, že je z ní nyní slušné žihadlo. Není divu, když disponuje hmotností cca 500 kg a osmiválcem o výkonu 410 koní a točivém momentu 590 Nm. Navíc nabídne stejné řazení jako ve Formuli 1. Při pohledu na fotografie lze také poznat, že má kola Formule 3 a místo sběrače trávy je umístěn chladicí systém a palivová nádrž.
Aby nic nebránilo zápisu do Guinessovy knihy rekordů, musela upravená sekačka vypadat jako sériová i s ohledem na vnější rozměry, barvy a konstrukční prvky. A samozřejmě musí umět po modifikaci i sekat trávu. Předchozího světového rekordu bylo dosaženo vloni ve Španělsku, kde nejrychlejší zahradní sekačka dosáhla maximální rychlosti 188,3 km/h.
Norský úpravce uvedl, že na začátku nevěřili překonání loňské mety kvůli povětrnostním podmínkám na letišti Torp Sandefjord, ale nakonec se povedlo. Za volantem upraveného Vikingu T6 seděl norský jezdec Pekka Lundefaret, který vymáčkl ze zahradní sekačky rychlost 215 km/h a dosáhl tak nového světového rekordu, což potvrdil i zástupce Guinessovy knihy rekordů.
Lundefaret prohlásil po největším výkonu: „Je to tak úžasné, musím poděkovat Vikingu, našemu týmu a také každému, kdo podporoval náš projekt. Nikdy jsem si nepředstavoval, že bychom mohli vytvořit nový rekord za těchto podmínek“. Vyjádřil se k tomu i Paul Virik Nilsen, marketingový manažer Vikingu: „Jsme hrdí na to, že máme nejrychlejší sekačku na světě. Byl to vzrušující den kvůli počasí, ale Pekka a zbytek týmu odvedli skvělou práci. Tímto krokem si získáme pozornost po celém světě.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?