V minulém týdnu zrušila německá půjčovna Nextmove objednávku 85 vozů Tesla Model 3 z celkového počtu 100 kusů. Důvodem byla mizerná kvalita těchto vozů a dlouhá doba jejich opravy. Proto bylo přistoupeno k tak radikálnímu řešení. Problémy však hlásí i nefiremní zákazníci.
Spousta kupců si vybírá svůj vůz podle kvality servisní sítě. Ideálem je 100% spolehlivý vůz, když se však projeví nějaký problém, chcete jej vyřešit co nejrychleji. Když nepomůže servis autorizovaný, můžete si vybrat ze široké sítě neautorizovaných servisů. S Teslou však nepochodíte. Ta náhradní díly nikomu neprodá a druhovýroba neexistuje.
Německá autopůjčovna Nextmove, která se zaměřuje na půjčování elektromobilů, není jediným zákazníkem stěžujícím si na problémový servis. Některým to způsobilo i existenční problémy. Nizozemská firma EC-Rent specializující se taktéž na půjčování elektromobilů musela kvůli problémovým Teslám ukončit své fungování.
Běžným zákazníkům Tesly je v případě nutnosti ponechat svůj vůz v servisu nabídnuto náhradní vozidlo. Většinou se jedná o vozy ve vrcholných specifikacích, takže si nepohoršíte. Tato služba však bude postupně ukončena. Jako náhradní vozidlo dostanou zákazníci běžný vůz z půjčovny či kredit pro jízdu Uberem.
Problémem je velmi malý počet servisních center a přetíženost jejich pracovníků. V Německu je pouze 7 servisů Tesla (v České republice pouze jeden). Zákazníci si stěžují hlavně na komunikaci se těmito centry. Ta nejsou dostupná telefonicky ani e-mailem. Opravy pak trvají měsíce a s kulancí nemůžete počítat.
Nejprve měla Tesla problémy s výrobou, nyní je problémem servis. Z malé automobilky se chce stát masovým výrobcem moc rychle. Je patrné, že se jedná o běh na dlouhou trať. Majitelé Tesel jsou se svými vozy většinou spokojeni, vadí jim jen dlouhé čekací lhůty, které jsou u zaběhlých výrobců výrazně nižší. Elon Musk však slibuje, že servisní síť v Evropě rozšíří.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.