V minulém týdnu zrušila německá půjčovna Nextmove objednávku 85 vozů Tesla Model 3 z celkového počtu 100 kusů. Důvodem byla mizerná kvalita těchto vozů a dlouhá doba jejich opravy. Proto bylo přistoupeno k tak radikálnímu řešení. Problémy však hlásí i nefiremní zákazníci.
Spousta kupců si vybírá svůj vůz podle kvality servisní sítě. Ideálem je 100% spolehlivý vůz, když se však projeví nějaký problém, chcete jej vyřešit co nejrychleji. Když nepomůže servis autorizovaný, můžete si vybrat ze široké sítě neautorizovaných servisů. S Teslou však nepochodíte. Ta náhradní díly nikomu neprodá a druhovýroba neexistuje.
Německá autopůjčovna Nextmove, která se zaměřuje na půjčování elektromobilů, není jediným zákazníkem stěžujícím si na problémový servis. Některým to způsobilo i existenční problémy. Nizozemská firma EC-Rent specializující se taktéž na půjčování elektromobilů musela kvůli problémovým Teslám ukončit své fungování.
Běžným zákazníkům Tesly je v případě nutnosti ponechat svůj vůz v servisu nabídnuto náhradní vozidlo. Většinou se jedná o vozy ve vrcholných specifikacích, takže si nepohoršíte. Tato služba však bude postupně ukončena. Jako náhradní vozidlo dostanou zákazníci běžný vůz z půjčovny či kredit pro jízdu Uberem.
Problémem je velmi malý počet servisních center a přetíženost jejich pracovníků. V Německu je pouze 7 servisů Tesla (v České republice pouze jeden). Zákazníci si stěžují hlavně na komunikaci se těmito centry. Ta nejsou dostupná telefonicky ani e-mailem. Opravy pak trvají měsíce a s kulancí nemůžete počítat.
Nejprve měla Tesla problémy s výrobou, nyní je problémem servis. Z malé automobilky se chce stát masovým výrobcem moc rychle. Je patrné, že se jedná o běh na dlouhou trať. Majitelé Tesel jsou se svými vozy většinou spokojeni, vadí jim jen dlouhé čekací lhůty, které jsou u zaběhlých výrobců výrazně nižší. Elon Musk však slibuje, že servisní síť v Evropě rozšíří.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.